Vilken film såg du senast?

Permalänk
Avstängd

Payback Straight Up som kom ut 2006, betydligt bättre än Mel Gibsons version från 1999.

Permalänk

Batman vs Superman. 2/10 skit rakt igenom.

Permalänk
Medlem

Såg Gattaca (1997) igen igår. Helt suverän fortfarande!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk

Midnight epxress - 5/5 Mycket bra film om en Amerikan som ska smuggla 3 kilo hash från Turkiet till U.S.A och åker fast. Rekommenderas starkt! Verklighetsbaserad film, vilket jag föredrar

Permalänk
Medlem

Såg igår Fateful Findings (2013) med några polare, en solid 1/10. Om någon gillar otroligt skitiga filmer så är det ett bra val. (Såg den medveten om att den skulle vara skit.) Neil Breen, direktör och primär skådespelare, är en otrolig narciss besatt utav power fantasy så det är verkligen en film man skrattar åt och inte med.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Swiss army man. Vilket jävla skit.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Belägringen av Jadotville (2016)

*Irish Commandant Pat Quinlan leads a stand off with troops against French and Belgian Mercenaries in the Congo during in the early 1960s. **

Verklighets Baserad.
Ger den 8,0/10

Handlat om ett "gäng" Irländska soldater som skall försvara en punkt mot flera tusen Franska, Belgiska och infödda trupper.

Mikael persbrandt spelar Dag Hammarskjold

En riktig bra film, och jag fick en större inblick om 1960 talets krig i Congo och att Sverige spelade en stor roll i det hela.

Mycket politik dom första 30min, sen är det ren action....

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

The Neon Demon, 7/10.

Jag gick in på Google Play för att hyra The Nice Guys, då jag förväntade mig att den skulle finnas där (den släpptes på Blu-Ray i Sverige idag).
Visst, den fanns där, men jag blev glatt överraskad att se att filmen jag hypeat sönder mig själv inför också hade dykt upp, så det får bli Nice Guys en annan dag.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

The Nice Guys, 8/10.
Fruktansvärt rolig, mest tack vare Ryan Gosling.
Har inte skrattat så mycket åt en film på ett bra tag.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Independance day 2 - Aliens återkommer, de är elaka, förstör saker och verkar helt odödliga men helt plötsligt är de inte odödliga utan trots att de besitter helt otrolig teknologi så är de urbota dumma? Nej. 4/10

A serious man - helskum film a The Cohen brothers men även väldigt bra. En kille råkar ut för motgång efter motgång och det finns ingen ände på det och sen tar filmen slut. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd

Don't breathe.

4/10

Vet inte, de kunde ha gjort den mycket bättre om den vore mer realistisk.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Maggie

Zombiefilm med Arnold Schwarzenegger som är lika segdragen som Arnolds karriär som skådespelare.

Sämsta på länge faktiskt. Ger den bottenbetyg på alla skalor. 10 minuter handling utdragen till 1,5 timme film.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Skrivet av wurpan:

Maggie

Zombiefilm med Arnold Schwarzenegger som är lika segdragen som Arnolds karriär som skådespelare.

Sämsta på länge faktiskt. Ger den bottenbetyg på alla skalor. 10 minuter handling utdragen till 1,5 timme film.

Tvärtom tyckte jag att filmen var ganska bra, och att Arnold gör en av sina bättre skådespelarinsatser.
Det är ju ingen traditionell "zombierulle", utan snarare ett "zombie-drama".

Aja , det är alltid kul att höra hur olika vi kan uppleva filmer

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Suicide Squad - 6,5/10
Bättre än jag trodde, långt bättre än Batman v Superman. Av nån anledning blev filmen roligare när man sett intervjuer och hört/sett jargongen mellan skådespelarna.

Central intelligence - 5/10
Även denna bättre än jag trodde och var en helt ok komedi.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

Suicide squad - Jag var lite besviken faktiskt. Visst, det är tuffa effekter och kul med super"hjältar" men handlingen i filmen var ju egentligen rätt menlös. 6/10

The raid, Redemption - Kollade på denna igen. Helt sjukt grym rulle. 8/10

The raid 2, Berendal - Även denna är ok men inte lika bra som ettan. Och man får aldrig någonsin i filmen veta vad fasen "Berendal" är för nåt. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Free state of Jones
Bra men lite seg ibland.

Free State of Jones

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av wurpan:

Maggie

Zombiefilm med Arnold Schwarzenegger som är lika segdragen som Arnolds karriär som skådespelare.

Sämsta på länge faktiskt. Ger den bottenbetyg på alla skalor. 10 minuter handling utdragen till 1,5 timme film.

Tyckte också filmen va riktigt kass! 👎🏻

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metal Lars:

Tyckte också filmen va riktigt kass! 👎🏻

Skickades från m.sweclockers.com

Och jag tyckte den var utmärkt.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

The Purge: Kände att jag ville se denna filmen nu när trean har kommit. Faktiskt över förväntan, kanske 6/10 till och med.
The Purge - Anarchy: Total besvikelse. Då ettan faktiskt var sevärd så tänkte jag att jag kanske skulle gilla tvåan. Ack så fel jag hade.. 3/10 Har inte haft ork att se trean ännu men min förväntan är låg.. Så vi får se när man har orken att se den..

Pandemic: Postapokalyptisk film som var spännande nästan hela tiden men tappade mot slutet. 5,5/10 pga dåligt slut

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Doctor Strange. Guuud vilken annorlunda superhjältefilm. Sinnessjuka effekter som både var vackra att titta på och vred sinnet. Benderton Cucumberpatch är som född att spela Doctor Strange, likaså Tilda Swinton som The Ancient One. Väldigt annorlunda handling sett till att det inte var någon tråkig utdragen bossfight eller andra fighter som pågick i evigheter.

Bästa filmen på länge, 10/10.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Doctor Strange. Guuud vilken annorlunda superhjältefilm. Sinnessjuka effekter som både var vackra att titta på och vred sinnet. Benderton Cucumberpatch är som född att spela Doctor Strange, likaså Tilda Swinton som The Ancient One. Väldigt annorlunda handling sett till att det inte var någon tråkig utdragen bossfight eller andra fighter som pågick i evigheter.

Bästa filmen på länge, 10/10.

Så du menar att vi äntligen får se en storfilm utan 30 minuters jaktscener och en halv stad förstörd ? !
Det vore ju förträffligt om hollywood kunde fokusera mer på handling istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Så du menar att vi äntligen får se en storfilm utan 30 minuters jaktscener och en halv stad förstörd ? !
Det vore ju förträffligt om hollywood kunde fokusera mer på handling istället

När jag tänker efter så var det nog en hel del fightande också, men de magiska effekterna var så pass imponerande att man ej hann tänka på fighten i sig. Åtminstone ej enligt mig. Halva staden blev också förstörd, med en liten twist. I grund och botten är den nog väldigt lik andra actionfilmer, men med en twist som gjorde att den känns väldigt nyskapande.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Nu när Mel Gibson släpper nytt(Hacksaw Ridge) så såg jag om Apocalypto, från 2006. Handlar om en Indianstam som träffar på en annan stam, inte helt konfliktfri.

Jag hade i stora drag glömt bort den här filmen, men det blev en positiv överraskning. Väldigt spännande och unik film. 4 av 5 grafikkort får den av mig.

Permalänk
Medlem

Star Trek Beyond. Helt ok, till och med riktigt bra!

Jag är riktigt old school Star Trek-fantast (såg TOS på sjuttiotalet på svensk TV) och hatar inte de tre nya filmerna som annars är så populärt att göra i fankretsar. Tycker de är väldigt mycket bättre än inga Star Trek-filmer alls och skådisarna är grymma. Annars är min favorit TNG.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Nu när Mel Gibson släpper nytt(Hacksaw Ridge) så såg jag om Apocalypto, från 2006. Handlar om en Indianstam som träffar på en annan stam, inte helt konfliktfri.

Jag hade i stora drag glömt bort den här filmen, men det blev en positiv överraskning. Väldigt spännande och unik film. 4 av 5 grafikkort får den av mig.

Apocaypto är en otroligt underskattad film.
Ska ta och se om den bara för att du nämnde den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

The Fundamentals of Caring - Rätt skön film, rekommenderas.
The Intern - Lättsam och rätt rolig, lite seg kanske.
The Big Short - Precis min typ av film, se den om ni inte redan gjort det.

Alla finns på Netflix för övrigt

Permalänk
Avstängd

1 av 5 The Wolf Of Wall Street, dynga, Di Caprio är bra skådespelare, men filmen är inte bra, inget nyskapande, inte lärorik, inte underhållande, inga sympatiska karaktärer, full av nonsens scener, huvudpersonen rabblar upp tyngsta drogerna som han tar extremt mycket av med normal blick och ett leende, en främmande person går fram till honom när han äter ute och efter en kort stund med honom så börjar han med crack bara för att personen föreslog det som bra grejer, horande och knarkande varvat med idiotiska konversationer. 8.2 på IMDB, jisses. Finns t.o.m porrfilmer bättre filmade än detta elände.

Permalänk
Medlem

Child's play en riktig klassiker 4 av 5.

Permalänk
Medlem

Thin red line, Hade kunnat heta battlefield 1, sjukt vad man känner igen sig.

Gillar filmen skarpt, lite seg kanske men musiken och monologerna gör otroligt mycket.

Alltid tyckt det är bättre än vad den har fått gehör för.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Don't breathe - Skräckis om några ungdomar som bryter sig in hos en blind f.d militär för att sno pengar och om vad som händer sen. Rätt ok, dock en del dödtid innan den börjar. 6/10

Insidious 3rd chapter - Skräckis om en snygg tjej som besöker ett medium och blir sen förföljd av nåt spöke/demonliknande väsen. Mediumet blir också drabbat. Väldigt lik de förra filmerna men inte lika bra. 5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.