Vilken film såg du senast?

Permalänk
Skrivet av Србо:

Payback Straight Up som kom ut 2006, betydligt bättre än Mel Gibsons version från 1999.

Mel Gibsons är ju med i den från 2006
http://www.imdb.com/title/tt0958860/?ref_=fn_tt_tt_1

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Bad Moms
Kul film med roliga inslag rakt igenom, en av få filmer som jag har skratta mycket till.

9/10 pluppar

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Kollade in Twilight (2008) och Twilight New Moon (2009) på Netflix och dom var väl helt ok, ingen aning varför dom är så totalsågade på IMDB men jag ger dom:

Twilight 7/10
New Moon 6/10

Dvs riktigt sevärda om man gillar lite drama, lite mystik, lite vampyrromantik och lite lagom (inte för mycket) action.

Ska nog kolla in efterföljarna Eclipse och Breaking Dawn 1o2 till helgen.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

TMNT2 kan inte lämna nått betyg då detta va så jävla dåligt!!!!!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:

Jag syftade på att Mel Gibson klippte sönder filmen, inte vanligt att regissören blir överkörd men så blev det med denna filmen. Versionen från 2006 är den som klart liknar mest regissörens innan Mel tilläts klippa om den.

Permalänk
Medlem

Blue Ruin (2013)

har sett den nu för andra gången. Den är sevärd! Rekommenderas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Blue Ruin (2013)

har sett den nu för andra gången. Den är sevärd! Rekommenderas

Har du sett Green room från samma regissör? Den är också rätt bra. http://www.imdb.com/title/tt4062536/?ref_=nm_flmg_wr_1

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Hade helt missat denna:

In the name of the father.
Daniel Day Lewis är nog min favoritskådis!
10/10!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Själv såg jag War Dogs

http://www.imdb.com/title/tt2005151/?ref_=nv_sr_1

Helt OK. Ger den 7/10 även om slutet var lite stressat.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Såg Shutter Island igårkväll.
Kan säga såhär. Snacka om att leva upp till förväntningarna.
Det är som en resa man gör och det utvecklar sig hela tiden.
Otroligt spännande och fulländad film.
10/10 Pepparkakor.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Ouija - Origin of evil - Mediums, ouijabräden, andar, känns som man sett detta innan. Jag var inte så imponerad. 5/10

The siege of Jadotville - Rätt bra krigsfilm om Konfilkten i Kongo. 7/10

Last of the mohicans - Film om folk i Amerika på 1700 talet och konfilkten där mellan England och frankrike. Ett mästerverk. Med Daniel Day Lewis. 10/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Apocaypto är en otroligt underskattad film.
Ska ta och se om den bara för att du nämnde den

Skickades från m.sweclockers.com

Delar denna åsikt och har själv sett den kanske 4 ggr just för detta, något jag mycket sällan gör annars.
Helt suverän film.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Swiss Army Man
http://www.imdb.com/title/tt4034354/
7.5/10
Sjukaste jag sett på länge. Riktigt underhållande. men sjuk på.. ett bara udda sätt. Inget gore eller liknande.

http://www.imdb.com/title/tt2702724/
1/10
Otroligt jävla SKITDÅLIG. Tom Peter Dinklage är dålig i denna.

War dogs
http://www.imdb.com/title/tt2005151/
7/10
Lättsam action/drama, underhållande och välgjord, dock kändes den väldigt kort.

Money Monster
7/10
http://www.imdb.com/title/tt2241351/
Väldigt aktuell i dagens ekonomi, bra skådespeleri från Jack O'Ćonnell.

The man from U.N.C.L.E
7.5/10
http://www.imdb.com/title/tt1638355/
En av Guy Ritchies bästa filmer på senare tid. Skön känsla, välgjord rakt igenom. Mycket bra.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Gladiator

Stabil klassiker som alltid går hem på en filmkväll.

Visa signatur

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainForce:

Gladiator

Stabil klassiker som alltid går hem på en filmkväll.

Permalänk

The Boondock Saints

Klockren rulle, förstår inte hur jag kunnat missa den innan.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Fantastic beasts and where to find them. Något svag handling men bra skådespel 4/5

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Dont breathe - en helt ok rysare! 7/10

Permalänk
Medlem

Hacker - tyckte den var trevlig. Lite avhugget på slutet kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

The Boondock Saints

Klockren rulle, förstår inte hur jag kunnat missa den innan.

Se 2 an du blir ej besviken

http://www.imdb.com/title/tt1300851/

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Jag såg Burnt med Bradley Cooper här om dagen.
Helt ok rulle, en sån man verkligen vill se färdig. Jag gillade den.
5/5

ARQ - Njae, det finns bättre "samma dag igen"-filmer. Edge of Tommorow var mycket bättre. Det gick väl att se, men det finns andra filmer jag hellre ser.
3/5

Permalänk
Medlem

Blazing Saddles, blev inspirerad av Gene Wilder's död.
Lika rolig nu som när man såg den som liten parvel men av olika anledningar.

This is Spinal Tap
En film som bara måste ses.

Permalänk
Medlem

Doctor Strange
Helt okej, storyn gick lite för fort frammåt så hans krafter och förståelse gick från 0 till 100 på typ en kvart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

The Boondock Saints

Klockren rulle, förstår inte hur jag kunnat missa den innan.

Skrivet av fermia:

Ja, ettan är helt fantastisk. Men tvåan har jag bara hört dåligt om. Men kanske ska försöka se den då..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Dr Strange, helt klart årets film!
Frugan tyckte det var den bästa film hon någonsin sett, skulle själv velat att den var längre och gick mer på djupet.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Hacksaw Ridge

otroligt bra film!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Ja, ettan är helt fantastisk. Men tvåan har jag bara hört dåligt om. Men kanske ska försöka se den då..

Är ju rätt lik fast med en snygg brud istället för Willem Dafoe sen en galen Mexican..Men 1 an är bättre men 2 an är inte så mycket sämre

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Inaktiv

Mercy 2016 Netflix original, rekommenderar denna film för ni som vill se en konstig film.
Det är en helt vanligt thriller, inget övernaturligt eller så.

Men utan att spolia innehållet, tänk er 4 personer som går in i en hus, 2 av lämnar husetoch två 2st blir kvar. Men i filmen så måste det vara något maskhål med tidresor eller något, för helt plötsligt är alla 4 i huset utan att någon reagerar på detta.
En av huvudkaraktärerna blir dessutom mördad två gånger i samma film, andra gången han blev mördad så får man se samma mord ifrån en annan vinkel och man får veta mer vad som hände före och efter.
En femte person var inne i huset hela tiden, de sköt och gjorde brasor och grejer, denna person var nog fast i ett maskhål när det hände, för senare i filmen är denna helt ovetande vad som hade hänt och gick ut som det vore en helt vanlig dag.

Min gissning är att det har varit 4 regissörer/manusförfattare som enbart har haft samtal i början om vad filmen ska handla om, sedan har de var för sig gjort 30minuters filmklipp som de klippte hopa.

Permalänk
Medlem

Naked lunch Rekommenderas varmt till alla som önskar se något av riktig kvalitet.

Permalänk
Medlem

The Golden Compass". Filmen var väl sådär, men är glad att jag såg den då jag var helt ovetande om "His dark materials"-trilogin tidigare... Bästa bäckerna jag läst på länge.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.