Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Rogue One

På det stora hela riktigt bra. Definitivt det bästa pangpangande i rymden jag sett i någon stjärnornas krig-film. Ganska sömlöst så berättas historien om hur dödsstjärneplanerna stals just innan början av episod 4. CGI:n på t.ex. guvernör Tarkin var väl kanske inte helt hundra procent Peter Cushing, kanske, men det dög väl hyfsat på Leia.

9/10

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Rogue One Bra film, väldigt oväntat slut.
Betyg: 8/10

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

The BFG

Bra, dåligt skådespeleri av ungen dock.

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Han är tillbaka/Er ist wieder da

Länge sedan jag skrattade så mycket när jag såg film

10/10

Håller med, riktit underhållande film. Förstår inte varför den inte slagit igenom mer än vad den gjort.

Tyvärr blev texten *väldigt* osynkad sista 20 minuterna när jag tittade, så jag har ännu inte sett klart den.

Permalänk
Medlem

Hundraettåringen som smet från notan och försvann

Riktigt rolig skulle säga 7.5-8/10

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Star Trek II: The Wrath of Khan (1982)
Star Trek III: The Search for Spock (1984)
Star Trek IV: The Voyage Home (1986)
Star Trek V: The Final Frontier (1989)
Star Trek VI: The Undiscovered Country (1991)

Star Trek Generations (1994)
Star Trek: First Contact (1996)
Star Trek: Insurrection (1998)

11/10

Say no more..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Weird trek
11/10

Blev en etta för mycket där

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Rogue One, ganska bra första halvan, andra halvan är grym, slutet är så man får rysningar, så bra är det.

8/10

Permalänk
Medlem

Nyligen sett senaste Starwars filmen i 3D. Väldigt bra sidostory. Utan att avslöja för den som skall se filmen. Filmen vart bättre än förra från Disney som vart en enda stor besvikelse så är denna ljusår bättre. Däremot är de 3 första klassiska filmerna i en helt annan nivå. Den här filmen var spännande från början till slutet.

Får en 4/5
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Rogue One. Betyg svårbedömt, men gillar man star wars så måste man se den.

Jag blev chockad att bion var så tom, det gällde alla andra tider också.
Annars en riktig Star Wars film som har sina för och nackdelar, liksom de flesta har ju sett Star Wars innan och filmen kom inte direkt med något nytt. Det finns en del kritik emot Star Wars teknologin och man fick några svar på den.

Jag tänker på utblåset på dödsstjärnan.

Dold text
Permalänk
Inaktiv

The final countdown från 1980 med Martin Sheen och Kirk Douglas.

Rogue one går fetbort, då den sista riktiga Star Wars filmen släpptes 1983!

Hollywood har tappat bollen fullständigt nuförtiden, bara remakes, reboots, uppföljare och cgi effekter. Finns väldigt få filmer som får en att bli berörd eller helt glömma verkligheten. All skaparglädje, nytänk och själ är försvunnen i Hollywood filmer.

Kan tipsa om en Spansk film som är bra: Relatos salvajes.

http://www.imdb.com/title/tt3011894/

Permalänk
Medlem

Följer med i allas svar: Rogue One visades på bio för mig igår.

Tyckte den var riktigt bra! Hade 0 i förväntning då jag inte velat se varken trailers eller läsa något om filmen innan.

Stark 8/10 får den av mig.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Sticker in med lite halvt OT:
Så när man inte är en SW fan, jag tycker inte ens att orginalfilmerna är så värst speciella.
Jag menar Alien släpptes ju bara 2 år efter första SW, och den håller fortfarande.
De 3 gamla filmerna är ju mest en procession av usla specialeffekter (jag såg första filmen när den var "ny", och även som liten parvel blev jag besviken..).
Lägg sedan till de 3 prequel filmerna som ju var ju rent utsagt pinsamma.
Och näst sista nu var ju inte heller nånting som kommer att vinna fina filmpriser direkt.
(såg kanske 30 minuter innan jag började snabbspola)

Så till frågan.
Är den nya filmen verkligen bra som film, eller är den bara bra om man redan sålt in sig i franchisen ?

Permalänk
Medlem

Rogue One i 2D och Rogue One i 3D

Permalänk
Medlem

Shaving ryan's privates 7/10

13 hours the secret soldiers of benghazi 7/10

Permalänk
Medlem

Casa De Mi Padre , haha den var riktigt rolig och dålig men det är ju det som är meningen!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Marvel & DC

Marvel:
X-Men - Apocalypse
Captain America - Civil War

DC:
Batman vs Superman - Dawn of Justice

Visa signatur

CPU: Intel 11700K @ 3.6Ghz (Boost 5Ghz)
MEM: 32Gb DDR4 XMS3 @ 3600Mhz
PSU: Asus 1000W
GPU: RTX 3060 12 GB

Permalänk

Suicide Squad.

Hade sett fram emot denna, men jag hade nog för höga förväntningar . Särskilt då jag upplevde Batman V Superman som bättre än förväntat.

5 av 10

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

Shutter Island

Var rätt bra faktiskt, hade inte några speciella förväntningar (Netflix bläddrande)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Rogue One i 2D och Rogue One i 3D

Värd att se i 3D? Bara sett den i 3D.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Så till frågan.
Är den nya filmen verkligen bra som film, eller är den bara bra om man redan sålt in sig i franchisen ?

Behöver alla filmer vara konstnärliga till sin natur? Jag tycker nej. Jag menar, jag kan vara sjukt pretentiös i mitt filmval, men inte sällan kan man ju vilja se en duglig matinéfilm också. Och till den genren hör ju Stjärnornas Krig (som ju tillsammans med bl.a. Indiana Jones gav den filmstilen en renässans, George Lucas har ju inspirerats rejält av 30- och 40-talens äventyrsfilmserier i båda dessa franchises).

Meneh, för ett rakt svar på din fråga; jag skulle tro att filmen mer eller mindre skulle kunna stå på egna ben. Men har man sett de tidigare filmerna finns det nog ytterligare något att hämta.

Å andra sidan skulle man nog även kunna argumentera för att Rogue One i sig inte är särskilt väsentlig i det stora hela för franchisesålda heller. Man behövde aldrig egentligen veta vad som hände i scenen innan den som inleder episod 4. Men nu när man har Rogue One så finns det förstås en del detaljer i de tidigare filmerna som fylls i av den.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Behöver alla filmer vara konstnärliga till sin natur? Jag tycker nej. Jag menar, jag kan vara sjukt pretentiös i mitt filmval, men inte sällan kan man ju vilja se en duglig matinéfilm också. Och till den genren hör ju Stjärnornas Krig (som ju tillsammans med bl.a. Indiana Jones gav den filmstilen en renässans, George Lucas har ju inspirerats rejält av 30- och 40-talens äventyrsfilmserier i båda dessa franchises).

Meneh, för ett rakt svar på din fråga; jag skulle tro att filmen mer eller mindre skulle kunna stå på egna ben. Men har man sett de tidigare filmerna finns det nog ytterligare något att hämta.

Å andra sidan skulle man nog även kunna argumentera för att Rogue One i sig inte är särskilt väsentlig i det stora hela för franchisesålda heller. Man behövde aldrig egentligen veta vad som hände i scenen innan den som inleder episod 4. Men nu när man har Rogue One så finns det förstås en del detaljer i de tidigare filmerna som fylls i av den.

En välgjord film är en välgjord film, oavsett genre.
Även en film som främst är gjord för att sälja leksaker kan faktiskt vara bra (Toy Story t.ex.).
Medans t.ex. den nya transformers filmerna ju är närmast pinsamt dåliga.

Men nu har vi halkat in på OT territorium

Permalänk
Skrivet av Rasse12345:

Han är tillbaka/Er ist wieder da

Länge sedan jag skrattade så mycket när jag såg film

10/10

Skrivet av Trunk:

Håller med, riktit underhållande film. Förstår inte varför den inte slagit igenom mer än vad den gjort.

Tyvärr blev texten *väldigt* osynkad sista 20 minuterna när jag tittade, så jag har ännu inte sett klart den.

Kan bara instämma. Oliver Masucci som spelar Hitler gör en underbar roll.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Värd att se i 3D? Bara sett den i 3D.

Bättre i 2D tycker jag.

Permalänk

The Magnificent Seven (2016)
Tycker att den var bra kanske inget Oscar material, men bra action.
7.5/10

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Rogue One 3D

Första filmen jag såg i 3D, inte speciellt imponerad, dom behöver fila mer på den tekniken.

Filmen då, den började unjufär som jag hade förväntat mig, ett taffligt försök till att göra en film som ska vara "Star Wars" men som inte är det.
Efter ett tag blev filmen bättre och helt ok, efter det blev filmen bara bättre och bättre, och slutet var riktigt bra, eller sista halvan var riktigt bra.
Äntligen en robot som inte är en fjolla utan som är en riktig maskin (för att vara SW). Striderna i rymden var riktigt bra med.

Jag brukar inte bli överraskad, men denna gången blev jag det, så jävla roligt

Klockren film, stark 8/10

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Skrivet av smkr:

Rogue One 3D

Första filmen jag såg i 3D, inte speciellt imponerad, dom behöver fila mer på den tekniken.

Filmen då, den började unjufär som jag hade förväntat mig, ett taffligt försök till att göra en film som ska vara "Star Wars" men som inte är det.
Efter ett tag blev filmen bättre och helt ok, efter det blev filmen bara bättre och bättre, och slutet var riktigt bra, eller sista halvan var riktigt bra.
Äntligen en robot som inte är en fjolla utan som är en riktig maskin (för att vara SW). Striderna i rymden var riktigt bra med.

Jag brukar inte bli överraskad, men denna gången blev jag det, så jävla roligt

Klockren film, stark 8/10

Bra film men för långa mellanspel. Kunde ha varit minst en halvtimme kortare.
Slutscenerna är bäst!

Permalänk
Medlem

Arkiv X. Hittade 2 gamla godingar på netflix

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blair witch - Typ samma som första men modernare. Nåt lite halvskrämmande ibland men inte så mycket. 5/10

The autopsy of jane doe - Några läkare obducerar en ung kvinna, konstiga saker händer. Rätt kuslig och trevlig. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.