Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Rouge One Tyckte att den var riktigt bra, mer lik orginalen än Force Awakens.

Permalänk
Medlem

War dogs
Helt ok, men förväntade mig mer.

Permalänk
Medlem

Legend

En riktig klassiker som kanske inte har världens bästa story, men som visuellt och ljudmässigt är helt makalös. Tim Curry är för övrigt sjukt bra. Gör er själva en tjänst och kolla lite klipp på Youtube om ni inte sett och inte planerar att se Legend. Smärre spoilers: https://www.youtube.com/watch?v=wM7oP0FyDKU

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1PPEN:

Jag såg The Girl on the Train nyligen. Tycker du om filmer så som Gone Girl så kommer du tycka om denna. Det gjorde jag. 7/10.

Tyckte den var ok, 6/10. Men den var förutsägbar. Jag har dock inte läst boken, vilket kanske förstör upplevelsen.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Killing Salazar, Arms and the Dudes, Suicide Squad, Jason Bourne, Mechanic: Resurrection

Är de sista filmerna jag hyrde på Google Play och är nog de ända filmerna jag har sätt på det senaste 3 åren är inte så mycket inne i filmer längre utan mer i serier då det finns mer tid gå in djupare på karaktärerna. Så blir oftast lättare sätta sig in än film som rappas upp ganska snabbt.

Permalänk
Avstängd

Killer Horizon som är Fanedit av filmen Event Horizon. Var ett bra tag sen jag såg Event Horizon och den var medioker kommer jag ihåg, i övrigt minns jag inte filmen så mycket. Blev glatt överraskad att Fanediten av filmen gjorde att den blev sevärd.

Permalänk
Medlem

The accountant - Bra action med batman. Inte särskilt nyskapande eller överraskande dock. "twisten" i slutet hade man ju räknat ut rätt snabbt. Ändå bra. 7/10

The midnight meat train - skräckis baserad på en novell av Clive Barker. En kille slaktar folk på ett tåg och en fotograf blir fixerad vid detta. Läste att denna skulle vara ryslig men det var den ju inte. Både Vinnie jones och Bradley cooper är med dock. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Dödligt vapen. Klassiker.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Dödligt vapen. Klassiker.

Såg den också ganska nyligen. En av favoriterna helt klart. "I am too old for this s*it"

Permalänk
Medlem

Ingen film, men fyfan va bra första avsnittet av Taboo var!
http://www.imdb.com/title/tt3647998/

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

Passengers riktigt bra !

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Såg den också ganska nyligen. En av favoriterna helt klart. "I am too old for this s*it"

Det borde finnas mer saxofoner i dagens filmer. Och större hår på brudarna.

Miss the 80s

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Killer Horizon som är Fanedit av filmen Event Horizon. Var ett bra tag sen jag såg Event Horizon och den var medioker kommer jag ihåg, i övrigt minns jag inte filmen så mycket. Blev glatt överraskad att Fanediten av filmen gjorde att den blev sevärd.

Som tillägg till Cp6o så delar jag åsikten om orginalet - Event Horizon, som jag såg igen för någon vecka sedan.
Orginalet var ingen höjdare nej

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Arrival - riktigt, riktigt bra. Antagligen den bästa filmen som jag har sett i "space sci-fi"-genren, om man nu egentligen får kalla den en space sci-fi.

Är det någon som haft möjlighet att se Moonlight, La La Land, eller Manchester by the Sea än? Tre filmer som hyllats av Hollywood. Framförallt La La Land.

Permalänk
Lego Master

Inferno med Tom Hanks.
Tredje filmen i daVinci-kodenserien vad jag förstår, det är samma tjomme som knallar runt iaf.

Blä. 5/10 domedagsprofeter.

Fotnot: det är kul att se Felicity Jones från Rogue One iaf.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

inferno 5/10

Bedrövligt att de ändrat så mycket och hela slutet är förstört, men de vill väl inte skrämma upp människor...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Inferno med Tom Hanks.
Tredje filmen i daVinci-kodenserien vad jag förstår, det är samma tjomme som knallar runt iaf.

Blä. 5/10 domedagsprofeter.

Fotnot: det är kul att se Felicity Jones från Rogue One iaf.

Kul att vi betygsatte samma film. har du läst böckerna?
Tyckte dock att Jones spelar bättre här än i rogue one, som jag heller inte gillade - hur mycket jag än försökte och ville =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Lego Master
Skrivet av griid:

Kul att vi betygsatte samma film. har du läst böckerna?
Tyckte dock att Jones spelar bättre här än i rogue one, som jag heller inte gillade - hur mycket jag än försökte och ville =/

Hah!
Nej, jag har inte läst böckerna, så jag kommer in "oförstörd" om man så säger.
Jag tycker hon är lite krystad i början, men det kan ju lika gärna bero på manuset.

Rogue One gav jag 9/10 ovan, men inte för att det nödvändigtvis är en bra film, utan en underhållande, Star Wars-nördegomasserande film.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Hah!
Nej, jag har inte läst böckerna, så jag kommer in "oförstörd" om man så säger.
Jag tycker hon är lite krystad i början, men det kan ju lika gärna bero på manuset.

Rogue One gav jag 9/10 ovan, men inte för att det nödvändigtvis är en bra film, utan en underhållande, Star Wars-nördegomasserande film.

För att inte "spoila" för mycket så är slutet i inferno-boken betydligt mörkare och riktigt bra!
jag gillade verkligen VII men had så svårt för denna, gillade inte någon karaktär alls
Ville så gärna gilla den och hade sett fram att gå och se den på IMAX. Blev årets antiklimax 2016!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Inferno med Tom Hanks.
Tredje filmen i daVinci-kodenserien vad jag förstår, det är samma tjomme som knallar runt iaf.

Blä. 5/10 domedagsprofeter.

Fotnot: det är kul att se Felicity Jones från Rogue One iaf.

Tom Hanks Han må vara en stabil skådespelare, men visst är han urtråkig som en träbock eller en grå revisor och ungefär lika intressant som skådis som att se ett berg erodera.

Jodå, han är med i storfilmer, tom i huvudroll, men när utgjorde HAN senast behållningen på en film?
Bäst före datumet har gått ut på den chokladpralinen
4 Zznarkningar utav 5 Zznarkningar.

God natt.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Tom Hanks Han må vara en stabil skådespelare, men visst är han urtråkig som en träbock eller en grå revisor och ungefär lika intressant som skådis som att se ett berg erodera.

Jodå, han är med i storfilmer, tom i huvudroll, men när utgjorde HAN senast behållningen på en film?
Bäst före datumet har gått ut på den chokladpralinen
4 Zznarkningar utav 5 Zznarkningar.

God natt.

Tom var bättre förr. Han hade sin storhetstid på 80-90 talet när han ägnade sig mest åt komedier.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Tom var bättre förr. Han hade sin storhetstid på 80-90 talet när han ägnade sig mest åt komedier.

I "Bridge of spies" var han ju lika bra som alltid.
Och vad är det för fel på han i "Saving private Ryan" ?

Permalänk
Medlem

@Svensktiger: Den är ju från 90-talet

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Det är skådespelaren Tom Hanks Jag yttrar mig om, inte filmerna som ofta är utmärkta med de bästa i resten av filmen.
Ta rollistan och de övriga med regisörer, kamera,producent osv allihopa är proffs i Saving Private Ryan

I Bridge of Spies är det samma sak där, proffs överallt och Tom Hanks går runt och är grå....

Så har han den där Dan Brown Da Vinci triologiserien som han avslutar med Inferno nu och jag snarkar ikapp med hans bank när han är bäst betald i Hollwood, men vem av er kan och gillar Da Vinci koden ?

Tittade på - Sully för några dagar sedan, där är han ännu tröttare och gråare än vanligt.

Visst, storfilmer osv, men det är inte synonymt med skådespelar insatsen, som iofs är stabil...men jag tycker att han är urtrist.
Han blir dessutom utspelad av en....hund! i den gamla filmen - Turner & Hooch

Fast, det här är bara min subjektiva och inkompletta åsikt, Så vad f.. vet jag?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Kingdom Of Heaven http://www.imdb.com/title/tt0320661/?ref_=nv_sr_1 förvisso 3 timmar lång men bra koreografi och skådespel höll mig vaken. 8/10 skulle jag säga.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

The Accountant, riktigt bra! förvånad faktiskt

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Rouge One, helt klart över förväntan. Lite mörkare och mindre "magi". Kanske inte en riktig starwars men helt klar en bra film!

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk

Assassin´s Creed på Bio 3-D

Betyg 6/10

Tycker den har lite tunn handling eller oxå kanske det beror på att jag inte har spelat spelen.
Räddas lite av effekterna.

http://www.imdb.com/title/tt2094766/

Permalänk
Avstängd

Street People från 1976 med Roooger Mooore, bara "bilprovningen" som är sevärd i övrigt tråkig och dåligt gjord. The Boss från 1973 är bra och en av dom bättre 70tals actionfilmerna. Senza Ragione från 1973 är en av dom sämsta, undvik.

Permalänk
Medlem

såg patriots day, som handlar om boston maraton bombningar och dom 100 timmar som följde . en av dom bästa filmerna jag sett på väldigt länge , rekommenderas starkt

http://www.imdb.com/title/tt4572514/?ref_=nv_sr_1