Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Resident Evil Retribution

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Star Wars: Rogue One

7.5/10. Bra film men nästan lite för mycket action hur den slutar är väl sådär.

Permalänk
Medlem

Logan
Sådär för att vara en x-men film

Permalänk
Medlem

Alien: Covenant 7/10

Jag verkar vara en av de få som gillade Prometheus och hoppades att herr Scott skulle fortsätta mer på det spåret.
Men!! Ridley Scott bytte spår och gav oss fanservice rulle istället. Synd!

Gillar verkligen inte hur dom behandlat uppkomsten av Xenomorphs, Att David skule skapat dom.
Dom liksom totalt ignorerar den stora väggmålningen i prometheus med Xenomorphs, äggen osv.
Detta ignorerar också predator universumet då predator 2 visade en xeno skalle i slutet och den filmen utspelar sig långt före Alien.

Ridley har skjutit sig själv i foten

Dold text
Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Skrivet av Thex:

Någon mer än jag som blev otroligt besviken på La La Land?

Får så "högt" som 6/10 enbart pga det snygga fotot.

Japp, jag förstår inte alls hur La La Land kan ha 8.3 på IMDB. Själv gav jag den en 5/10.

Kontrar med Get Out som jag ger 8/10.

Permalänk
Skrivet av Thex:

Någon mer än jag som blev otroligt besviken på La La Land?

Får så "högt" som 6/10 enbart pga det snygga fotot.

En helt OK och trevlig film, med bra musik och snyggt foto. Men begriper som sagt inte varför den höjts till skyarna så som den gjort.

Skrivet av Ingetledigtnamn:

Kontrar med Get Out som jag ger 8/10.

Den ska jag se inom kort. Verkar vara en spännande rulle!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Get Out : 8/10
Vilken plot och Twist..

Permalänk
Inaktiv

Passengers 2016. En Scifi med Jennifer Lawrence (hon från Hunger Games)
Betyg 9/10 i sevärdhet nu när filmen är ny. Om något år betyg 7/10.

Filmen handlar om att jorden är överbefolkad och de då skickar rymdskepp till andra planeter för att befolka dessa. Eftersom resan är många ljusår lång så sover de ner besättningen så att de vankar vid ankomst. (vala, hibernation) Det händer dock något på vägen och en passagerarna vaknar 90 år före ankomst och han kan ej gå i tillbaka i "hibernation". Han känner sig väldigt ensam på skeppet och han vet att han kommer dö innan de andra vaknar, men som en sann gentleman får han då en snilleblixt. Vad denna är så är det en spoiler:

Han beslutar att väcka Jennifer Lawrence och ljuga för henne att hon också vaknade för tidigt, hon kommer då också dö innan de kommer fram. Men han slipper ju vara ensam.

Alltså detta är för mig ett nytt koncept och jag gillar det hur mycket som helst att någon kan komma med någon ny ide. Man kan ha lite kritik på filmen, men jag tyckte det mesta var bra och slutet var faktisk riktigt bra tyckte jag.

Det finns dock folk på internet som inte riktigt gillade skådespelarens beslut och blev upprörda:
http://www.expressen.se/noje/recensioner/film/sa-bra-ar-passe...
Men ser man hela filmen och inte bara stänger av den för att en karaktär gör något man ej gillar så blev den bättre.

Dold text
Permalänk
Medlem

Alien (1979)

9/10 En utav de bästa filmer jag sett helt klart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Kingpin, klassiker!:D.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Don't fuck in the woods
8/10 cheesy as hell but thats how i like em

Swiss Army Man
Inte så illa som jag trodde den skulle va 7 av 10 fällbara knivar

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Kontrar med Get Out som jag ger 8/10.

Skrivet av downup:

Get Out : 8/10
Vilken plot och Twist..

Nu har även jag sett denna rulle, och kan inte annat än att hålla med. 8/10

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Alien: Covenant: 4/10
Som jag såg ikväll, och det var för många "plot holes" för att kännas seriös.
Och det var tack vare "Chris Stuckmann" på youtube som förklarade vad Prometheus handlade om som jag iaf kände lite förståelse för kvällens film. Prometheus som koncept blev bättre efter denna video.

Guardians of the Galaxy Vol. 2: 8/10
För att kontra med en mer seriös film som jag såg sist på bio.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Alien: Covenant 7/10

Jag verkar vara en av de få som gillade Prometheus och hoppades att herr Scott skulle fortsätta mer på det spåret.
Men!! Ridley Scott bytte spår och gav oss fanservice rulle istället. Synd!

Gillar verkligen inte hur dom behandlat uppkomsten av Xenomorphs, Att David skule skapat dom.
Dom liksom totalt ignorerar den stora väggmålningen i prometheus med Xenomorphs, äggen osv.
Detta ignorerar också predator universumet då predator 2 visade en xeno skalle i slutet och den filmen utspelar sig långt före Alien.

Ridley har skjutit sig själv i foten

Dold text

Jag gillar också Prometheus och hoppades, precis som du, att Alien: Covenant skulle vara lite närmare den.
Håller med om att det var lite tråkigt med fanservice, men filmen fick mig ändå att se mig om på väg från
bion till bilen. Stark 7/10.

Håller inte riktigt med att de ignorerar väggmålningen. Själva xenomorphen har inte samma utseende som de vi är vana vid. Men facehuggern finns med, och det undrar man ju varför i såna fall om de inte fanns innan David härjade runt. Jag tycker att det David gjorde mot urinvånarna på planeten påminner om hur mänskligheten har betett sig emellanåt, historiskt sett mest europeer. Jag tycker det ger en tankeställare. En planet utan liv. Var är vi (mänskligheten) på väg, åt samma håll?

Dold text
Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Il buono, il brutto, il cattivo eller på svenska: den gode, den onde, den fule 9,3/10
Fy fan, det här är så nära ett mästerverk man kan komma! Blir till att se dom 2 andra filmerna nu också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Il buono, il brutto, il cattivo eller på svenska: den gode, den onde, den fule 9,3/10
Fy fan, det här är så nära ett mästerverk man kan komma! Blir till att se dom 2 andra filmerna nu också

Skickades från m.sweclockers.com

finns väl betydligt fler filmer än 2 till med Clintan i samma roll?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

The Blind Swordsman: Zatoichi i söndags och igår The Boss Baby. Måste säga att jag gillar The Boss Baby humorn!

Permalänk
Medlem

Alien: Covenant

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Inaktiv

Hm, jag har inte sett en enda film i år när jag tänker efter. Den senaste jag kan minnas att jag sett förra året var Star Wars: Episode VII. Det var på hösten om jag inte minns helt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

finns väl betydligt fler filmer än 2 till med Clintan i samma roll?

Citerar Wikipedia
"The Dollars Trilogy (Italian: Trilogia del dollaro), also known as the Man with No Name Trilogy, is a film series consisting of three Spaghetti Western films directed by Sergio Leone. The films are titled A Fistful of Dollars (1964), For a Few Dollars More (1965) and The Good, the Bad and the Ugly (1966)."

Men är separata filmer så ingen speciell ordning.

Permalänk
Medlem

Ruroni Kenshin trilogy - Hyfsad samuraj action i modern tappning. Som vanligt med japanska filmer lite övertydligt med hur förkrossade folk är och hur de slåss med sina känslor men välgjorda combat-scener. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

finns väl betydligt fler filmer än 2 till med Clintan i samma roll?

Jo absolut. Men man brukar säga att den ingår i Dollartrilogin som innehåller förutom ovan nämnda För en handfull dollar och För några få dollar mer

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Alien: Covenant
Låt oss leka med tanken att Prometheus var första filmen Alien: Covenant andra, så är det en värdig uppföljare som gav oss lite mer information.

Verkligheten är dock att första filmen kom för nästan 40 år sedan och vi har väntat i 40 år på lite svar på några frågor, men skaparna visar pekfingret och säger glöm detta vi kommer ej avslöja någon innan ni har gått bort.

Lägg dessutom till att Alien: Covenant hade de mesta korkade karaktärerna som jag kan minnas ha sett i något film, då filmer som Scary Movie, Nakna pistolen, Simpsons etc medräknade.

Nå positiva saker, bra effekter, lite uppföljning på Prometheus, väldigt lite information om storyn.

Permalänk
Medlem

T2: Trainspotting 2..

7/10, men jag är svag både för ettan och för Jonny Lee Miller överlags.

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem

Jag hade en Lilla-Jönssonligan maraton förra helgen.

Var kul och se alla 4, dock så är dom 2 första bäst.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av b0bber:

T2: Trainspotting 2..

7/10, men jag är svag både för ettan och för Jonny Lee Miller överlags.

Såg den precis jag också. Den lever ju inte upp till originalet, men det var heller nog aldrig tanken. Snarare ett återseende av karaktärerna, nu i vuxen ålder, och hur de hanterar/hanterat livet efter den första filmen. Klart sevärd om man sett och gillat 1:an.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Man of Steel på blu-ray hemma i soffan. Ger den ett ryck på axlarna i betyg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Leviathan (1989)

Inte lika läskig som när man var yngre och men ändå en skön "B" skräckis.

Såg även The Abyss (1989)
nån vecka sen och den är helt klart bättre men inte samma äckelfaktor som den ovan eller vad man ska säga

Deepstar Six (1983) blir det imorn kväll. Många undervatten-skräckisar det året hehe.

Permalänk
Inaktiv

John Wick: Chapter 2, för ovanlighetens skull är uppföljaren bättre än den första. 7/10. Imdb säger 8.0 just nu. Ja, varför inte.. Det är en film jag kommer se igen nästa år om inte förr.

Permalänk
Inaktiv

@Felparkerad:
The Accountant har jag redan sett två gånger. En av de absolut bästa filmerna under 2016/2017.