Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Solo: A Star Wars Story (2018), 7.0 på imdb
6/10

Permalänk
Medlem

Åh vad hette den?
Kurosawa skrev filmen och den är pulp fiction aktig. 30 talet usa väldigt bra.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Ocean's Eight (2018), 6.3 på imdb
6/10

Permalänk
Medlem

Fargo (1996)
Oh yah, yah you betcha, yah. Hade vi varit engelskspråkiga i Sverige skulle jag definitivt överväga att börja snacka så
Bra film och skådespelare. Peter Stormare hade inte många repliker direkt men spelade psykopat väldigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lengab:

Åh vad hette den?
Kurosawa skrev filmen och den är pulp fiction aktig. 30 talet usa väldigt bra.

Aha trodde nästan du svamlade först, men du menar Last man standing, med Bruce Willis gissar jag?
Samma Kurosawa-grundstory som även användes i För en handfull dollar.
Last man standing e rätt skön även om den ligger lite nära ost-gränsen ibland kanske 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W:
Ja just ja...
Last man standing... tack.
Jag redigerar inte film åt dem... och ost är gott... det var inte en kalkon vilket är godare

Film idag är så uberpriced, skådespelare kräver 30-40k usd för att komma ur sängen varje dag.
Vi andra kliver upp med kaffedoft eller en femma.
Så den här filmen men en medioker budget klassar sig med Tarrantino. Weired, makes no sense, pulp fiction kategorin. Så det är skönt med ultravåldet i den här. i Westerns style. Bill och Bens stil... äkta pulp.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Haeundae aka Tidal Wave (2009), 5.7 på imdb
5/10

Permalänk
Medlem

Paul Verhoeven binge. Vilken underbar satir.

Robocop (1987) 10/10
Total Recall (1990) 8/10
Starship Troopers (1997) 11/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Aha trodde nästan du svamlade först, men du menar Last man standing, med Bruce Willis gissar jag?
Samma Kurosawa-grundstory som även användes i För en handfull dollar.
Last man standing e rätt skön även om den ligger lite nära ost-gränsen ibland kanske 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Lengab:

@Roger W:
Ja just ja...
Last man standing... tack.
Jag redigerar inte film åt dem... och ost är gott... det var inte en kalkon vilket är godare

Film idag är så uberpriced, skådespelare kräver 30-40k usd för att komma ur sängen varje dag.
Vi andra kliver upp med kaffedoft eller en femma.
Så den här filmen men en medioker budget klassar sig med Tarrantino. Weired, makes no sense, pulp fiction kategorin. Så det är skönt med ultravåldet i den här. i Westerns style. Bill och Bens stil... äkta pulp.

Yojimbo (livvakten) antar jag är grundstoryn ni pratar om, förövrigt min favorit av Kurosawa

Relativt sett så är jag rätt säker på att skådespelarlöner inte stuckigt iväg nämnvärt senaste 20 åren, trots att totala budgeterna ökat. Peakade väl i slutet av 90-talet/början av 00-talet. På den tiden var det inte heller ovanligt att skådisar fick % av intäkter vilket drev upp det absurt. Är iof rätt absurda summor oavsett.

Permalänk
Medlem

Occupation (2018), 5.8 på imdb.
Värt att notera är dock att den har 7.5 i aritmetiskt medelvärde, och 9.0 i median.
Tror dock att det är väldigt många australienare som har gett filmen betydligt högre betyg än vad dom hade gjort om den inte var från australien, vilket är min gissning till varför imdb har sänkt dens "weighted average" ner till 5.8.

Det är definitivt inte en dålig film though, tycker 5.8 är lite väl lågt. Hade inte protesterat om den hade någonstans mellan 6.5 och 7 i betyg.
Jag gav den en 6a though

Permalänk
Hedersmedlem

In the name of the father (1993). 8,1 på IMDB, men jag skulle nog ge den 9/10. Blev riktigt imponerad av Daniel Day-Lewis insats.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Cube (1997)
Kort och gott ett mästerverk, definitivt på plats 5 av dom bästa filmerna jag sett.
Så nära en fullpoängare man kan komma, så enkel men så fängslande. Rekommenderar alla att se den nån gång. 9.7/10

att leaven och Worth inte tar chansen till frihet i slutet irriterar mig dock.

Dold text

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Home Alone 2
Såg jue ettan för inte så länge sen så tyckte det var dags för nr2.
Den är inte lika bra som ettan men ändå skoj, inte minst när Harry och Marv blir utsatta för Kevins fällor hehe.

Blir ett klipp på stackars Marv igen. Han måste ha bästa dödsångestvrålen nån nånsin gjort i filmhistorien @ 31s in i klippet

Permalänk
Medlem

Miss Peregrine's Home for Peculiar Children (2016), 6.7 på imdb
7/10

Permalänk
Medlem

Who Am I? (1998), 6.8 på imdb
Jackie Chan, Michelle Ferre, Mirai Yamamoto

A Secret Agent loses his memory after falling from a crashing helicopter. He is then chased by several other agency operatives, but he has no idea why.

7/10

Permalänk
Medlem

Get Hard (2015), 6.0 på imdb
Will Ferrell, Kevin Hart, Alison Brie

When millionaire James King is jailed for fraud and bound for San Quentin, he turns to Darnell Lewis to prep him to go behind bars.

6/10

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Blir ett klipp på stackars Marv igen. Han måste ha bästa dödsångestvrålen nån nånsin gjort i filmhistorien @ 31s in i klippet

Hehe, får mig att tänka på den här klassiska Jackie Chan scenen

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Fargo (1996)
Oh yah, yah you betcha, yah. Hade vi varit engelskspråkiga i Sverige skulle jag definitivt överväga att börja snacka så
Bra film och skådespelare. Peter Stormare hade inte många repliker direkt men spelade psykopat väldigt bra.

Beror ju på att det var hög koncentration av invandring från skandinavien/tyskland till det området förr i tiden. Så inte helt konstigt med andra ord

"The appearance of monophthongs in this region is sometimes explained due to the high degree of Scandinavian and German immigration"

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hehe, får mig att tänka på den här klassiska Jackie Chan scenen
https://www.youtube.com/watch?v=CB9tcsPGVKA

Det där vrålet gick inte av för hackor ! Gillar när det är så B att det blir roligt hehe.

Skrivet av griid:

Beror ju på att det var hög koncentration av invandring från skandinavien/tyskland till det området förr i tiden. Så inte helt konstigt med andra ord

"The appearance of monophthongs in this region is sometimes explained due to the high degree of Scandinavian and German immigration"

Ahh, intressant. Visste jag inte

Permalänk
Medlem

Apostle 5/10

Permalänk
Medlem

Johnny English Strikes Again 7/10

Jävligt rolig film, hela bion gapskrattade vid flera tillfällen. Kanske inte något mästerverk sett till storyn, men helt klart sevärd som komedi!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Solo: A Star Wars Story (2018), 7.0 på imdb
6/10

Det som stör mig med de nya filmerna är att allting hänger ihop och alla karaktärer är liksom på olika sidor om samma happenings. Vad de åstadkommer med det är att den ursprungliga världen som målades upp i de första filmerna helt plötsligt blir oerhört liten.

Jag kommer ihåg när man var typ parvel och såg första filmen. Man var ju helt tagen och hakan var i golvet rakt igenom. Hela den världen verkade så jäkla stor och cool.

Permalänk
Medlem

Upgrade 8/10

Visa signatur

🎥 Twitch.tv/ZeakQ

Permalänk
Medlem

Kvalitetsfilmkväll igår:
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (8/10)
The Florida Project (7/10)

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

22 July och 22 juli. 2 olika filmer om Utöya dådet i norge.
22 July kan mer ses som en dokumentärfilm som beskriver händelseförloppet strax innan Breivik gjorde dådet tills rättegången. Jag tyckte det mesta stämde och den var detaljerad med den information som var allmän känd.

22 juli är mer en sådan där film som visar offrens sida, filmen ger inte så mycket om själva händelseförloppet.

Min rekommendation är se 22 July först, därefter se 22 juli.

Mitt betyg till filmerna är riktigt bra, men så gillar jag verklighetsbaserade filmer. Andra filmer tänker man mer, ingen kan vara så dum etc.
Det ska komma en dokumentär om detta, men jag vet inte vad den skulle ta upp som ej framgång i 22 July. Det skulle isåfall vara gärningsmannens barndom och uppväxt.

Nå nu blir det att leta upp mer verklighetsbaserade filmer.

*edit*
22 July är ingen film för de som har anhöriga till dådet precis då den visar lika mycket som en amerikansk film brukar visa.
Så jag varnar känsliga tittare.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har inte sett den ännu, men känns som en dålig kopia av die hard 1?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"