Vilken film såg du senast?

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

Kan även rekommendera The Chaser om man uppskattar koreansk thriller https://www.imdb.com/title/tt1190539/?ref_=nv_sr_srsg_5

Tack! La in den i min watchlist Verkar mycket intressant.

Permalänk
Medlem

Såg denna film igårkväll.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem

Såg om en film som fick ett ljummet mottagande när den släpptes 1990 men som sedan dess fått lite av ett kultfölje.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk

Såg doctor sleep den var rätt kass 5/10

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Såg doctor sleep den var rätt kass 5/10

Jag tyckte den var rätt bra 7/10. Ingen Kubrick och inte samma spänning som första filmen, men väldigt bra skådespelare!
Man känner verkligen att det är en Stephen King-berättelse.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Såg om en film som fick ett ljummet mottagande när den släpptes 1990 men som sedan dess fått lite av ett kultfölje.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/91+3Xy1X1TL._RI_.jpg

Var det director's cut från 2014 du såg? Har inte kollat den versionen, som tydligen är vad Clive Barker ville göra men filmbolaget slaktade originalrelesean.
https://www.shoutfactory.com/product/nightbreed-the-director-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag tyckte den var rätt bra 7/10. Ingen Kubrick och inte samma spänning som första filmen, men väldigt bra skådespelare!
Man känner verkligen att det är en Stephen King-berättelse.

Gillade faktiskt också den, osade Stephen King och 90-tal, en typ av film som nästan inte görs längre. Tycker även det var rätt imponerande att väva in en film som inte följer boken speciellt mycket, första boken, och nya boken i en film som ändå fungerar.

Var rätt shockad när den letade sig ut, för jag hade missat den totalt, vilket är rätt sjukt egentligen med tanke på att det är typ en uppföljare till en av de kändaste skräckfilmerna någonsin, med rätt kända skådisar.

Med det sagt så hade jag ju inte direkt gett den något superbetyg, men sen är ju 5/10 inte ett dåligt betyg så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Såg doctor sleep den var rätt kass 5/10

Håller absolut inte med. Helt klar 8/10 in my book.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Håller absolut inte med. Helt klar 8/10 in my book.

Samma här! Bra efterföljare till the shining!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Var det director's cut från 2014 du såg? Har inte kollat den versionen, som tydligen är vad Clive Barker ville göra men filmbolaget slaktade originalrelesean.
https://www.shoutfactory.com/product/nightbreed-the-director-...

Japp var Director's Cut med en runtime på 02:00:49

EDIT: Runtime: 102 min | 145 min (The Cabal Cut) | 120 min (The Director's Cut) Finns visst en ännu längre version som jag inte ens visste om.. 145min? My God xD

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Train to busan 2. 4/10.

Permalänk
Medlem

Drive
https://www.imdb.com/title/tt0780504/
En film från 2011 av Nicolas Refn. Riktigt bra. Känns som en film från 80-talet där onödigt uppskruvat tempo inte var nödvändigt. Under långa delar hade stil och musik huvudrollen i filmen. Utmärkta skådisar. Stundtals brutal.

Permalänk
Medlem

Cold Skin 2017
Jag hittade filmen när jag bläddrade runt under scifi genren under Viddla.
https://viddla.se/film/5550097
Viddla är en gratis streamingtjänst via biblioteket där man får elektroniskt låna 3 filmer per månad.

Citerar infon från Viddla om filmen då jag tycker att det är lite klurigt att återge denna berättelse på ett vettigt sätt:

"Året är 1914 och en ung väderobservatör (Ray Stevenson) anländer till en mycket avlägsen ö på Antarktis. Han ska under ett års tid bo och arbeta på ön. Väl på plats visar det sig att hans föregångare är försvunnen men han möts av en galen man som berättar om fasansfulla varelser och händelser. De båda männen är fast i utsiktstornet medan de skrämmande varelserna tar sig närmare och närmare"

IMDB: 6/10
https://www.imdb.com/title/tt1034385/

Jag gillade filmen och tycker att den är sevärd. Den var spännande och storyn var intressant.

Permalänk
Avstängd

Ett gäng

Borat 2, inte lika rolig som första, men sen så har inte Borat direkt huvudrollen här heller, utan det är lite mer spegel på hur människor är. Går se på, men är cringe-worthy som 17 här och där. Ger lite inblick i vilka typer det är som röstar nu på tisdag, usch..

Come Play. Skräckis som gick att se på, inget fantastiskt, men inte uselt heller.

The Wolf's Call. Fransk ubåtsfilm med en kille med guldöron. Vad är det man hör? Länge sedan man har sett en ubåtsfilm och denna är förstås inte i Das Boot klass, men den är bitvis spännande. Ibland kass CGI.

Bill & Ted Face the Music. Nepp, det här fungerar inte. Cobra Kai serien gör nostalgi blandat med något nytt mycket bättre. Men kul att se hologram på George Carlin även om det var en kort stund. Kass CGI (delvis med mening).

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Tenet

Skulle säga 4/10. Coola actionscener varvat med en riktigt förutsägbar story som verkligen inte levde upp till förväntningarna jag hade från Inception, sen var den onödigt lång också. Blev inte bättre när filmen i själva biografen fastnade i 20 minuter stillbild men fick två biljetter för "besväret" så kan ju inte klaga.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

Bläckfisken och jag, eller My octopus teacher på engelska. Finns på netflix.

10/10, ett mästerverk! Fantastiska naturbilder och en gripande skildring av en relation mellan människa och djur.

Permalänk
Medlem

Unforgiven (De skoningslösa) (1992) - Sämre än vad jag minns. Gene Hackman briljerar och en ganska medioker Clintan fram tills slutet. 7/10

True Romance (1993) - Fortfarande fantastiskt bra och underhållande! 8.5/10

Nobody´s Fool (1994) - Hur kan jag ha missat denna filmen? En av dom absolut bästa filmerna jag sett. Paul Newman levererar ett mästerverk. 11/10

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

Svag för postapokalyps som jag är så hittade jag lite nytt spännande att kika på

To the lake.
En farsot drabbar samhället och vi får igenom berättelsen följa några som kämpar för att överleva.

Det är inte en film utan en miniserie bestående av 8 avsnitt och finns att se på Netflix.
Serier utspelar sig i Ryssland utanför Moskva. (Glöm inte att ändra ljudet till ryska, för som standard så är det dubbat till engelska och dubbat är något som jag personligen har väldigt svårt för.) Det kan nog vara det första som jag ser ifrån Ryssland och jag tycker att de har lyckats bra med serien. De lyckas hålla spänningen uppe igenom serien.

Skrivet av sKRUVARN:

Gillade faktiskt också den, osade Stephen King och 90-tal, en typ av film som nästan inte görs längre. Tycker även det var rätt imponerande att väva in en film som inte följer boken speciellt mycket, första boken, och nya boken i en film som ändå fungerar.

Var rätt shockad när den letade sig ut, för jag hade missat den totalt, vilket är rätt sjukt egentligen med tanke på att det är typ en uppföljare till en av de kändaste skräckfilmerna någonsin, med rätt kända skådisar.

Med det sagt så hade jag ju inte direkt gett den något superbetyg, men sen är ju 5/10 inte ett dåligt betyg så.

Jag såg Doktor sömn på bio när den kom ut. Jag kände filmen igenom att den här har jag sett förut tills jag insåg att jag hade läst boken för ett par år sedan. Så jag vart lite förvånad över din kommentar. Men jag får medge att det är rätt längesedan jag läste doktor sömn.

Permalänk
Medlem

Askeladden - I Dovregubbens hall sett på comhemplay.se
Norsk fantasy film baserat på nordisk mytologi.
Mysig film att se tillsammans med sina barn. Dottern är 9, skulle kanske inte rekommendera den till för unga för det innehåller lite scener som kan vara lite läskiga. Annars är jag inte så mycket för film som riktar sig mot en yngre målgrupp men denna tycker jag passar både vuxna och yngre. Många vackra scener och även en del humor inbakat vilket jag tycker gör denna film till sevärd.

Skall väl tilläggas att jag är lite svag för norska och tycker att det är ett rätt så charmigt språk.

Permalänk
Medlem

Såg Den of thieves igen. Gerard butler är så grymt skön som försupen badcop. En klar 8/10

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Interview with the Vampire
Tom Cruise och Brad Pitt. Helt okej film. Stundtals äcklande och stundtals rolig

Permalänk
Medlem

Ronin (1998) med bl.a. Robert de Niro, Jean Reno, Stellan Skarsgård, Sean Bean m.fl.

Jag skäms att jag helt missat denna filmen som existerat i 22 år.
Hade jag bara vetat att filmen fanns hade jag sett den för 21 år sedan.
Bra action-thriller i 90-tals stuk med många bra scener (f.a. biljakter) och skådespelare.

Klart sevärd, 8/10.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

såg The Revenant i helgen som var, åtskilligt mycket bättre än jag hade räknat med.
Tror det är en av Leos bättre roller faktiskt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

såg The Revenant i helgen som var, åtskilligt mycket bättre än jag hade räknat med.
Tror det är en av Leos bättre roller faktiskt.

Tyckte precis tvärtom
Han borde fått en oscar redan för Gilbert grape eller the Wolf of wall street

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Tyckte precis tvärtom
Han borde fått en oscar redan för Gilbert grape eller the Wolf of wall street

Ska meddela att jag faktiskt missat båda dom 2 filmerna, så kanske omvärderar mitt beslut när dom har bocksts av 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

såg The Revenant i helgen som var, åtskilligt mycket bättre än jag hade räknat med.
Tror det är en av Leos bättre roller faktiskt.

Björnscenen i den filmen är rätt sjuk.
Bra film.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Björnscenen i den filmen är rätt sjuk.
Bra film.

Hehe japp, var egentligen mest den scenen som från början frångade min uppmärksamhet kring filmen. Hade helt gått under radarn annars, såg ett kort klipp på tuben och tänkte att jag måste se hela filmen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Drive
https://www.imdb.com/title/tt0780504/
En film från 2011 av Nicolas Refn. Riktigt bra. Känns som en film från 80-talet där onödigt uppskruvat tempo inte var nödvändigt. Under långa delar hade stil och musik huvudrollen i filmen. Utmärkta skådisar. Stundtals brutal.

En av de bästa filmerna från 2010-talet! Och som du säger, det är inte så många filmer som är fantastiska där handlingen knappt spelar någon roll alls för filmens fantastiskhet!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Björnscenen i den filmen är rätt sjuk.
Bra film.

Tyckte in scenen såg så verklighetstrogen ut, ganska dålig special effects. Vill du se en bra scen med ett djur och människa ska du se Apocalypto när en svart panter attackerar en jägare i djungeln.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

Tyckte in scenen såg så verklighetstrogen ut, ganska dålig special effects. Vill du se en bra scen med ett djur och människa ska du se Apocalypto när en svart panter attackerar en jägare i djungeln.

Otroligt bra film den.
Rekommenderar!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X