Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Hatchet - 7/10

Visst, detta är vad man skulle kalla en rätt standard thriller/komedi...men den fick mig att skratta då och då, och man sparar inte på gore eller blod i den heller, faktiskt rätt kul att se

Deathproof - 9/10

Överskattad eller inte, jag skiter i vilket...Deathproof är klockren och jag hoppas Planet Terror är lika bra Både Tarrantino och Rodriguez har gjort en del riktiga guldkorn.

Black Sheep 5/10

Hade hoppats på mer från WETA men tyvärr håller det inte riktigt måttet. För lite gore, för lite skoj

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Disturbia 7/10
Helt okej film, mysig tös.

Hot Fuzz 6/10
Den gick att se, men tror inte det blir en andra gång.

Mr. Bean's Holiday 8/10
Den bästa Mr. Bean filmen hitills. Bästa scenen är när han ska tigga pengar av damen på stationen, hans franska var så vacker.

The Reaping 7/10
Tycker den var bra i motsats till de flesta andra verkar det som.

Fracture 8/10
Genomgående välspelad.

The number 23 8/10
Jim Carrey's första roll som är riktigt bra. Annars avskyr jag honom med undantag för Dum Dummare.

28 weeks later 6/10
Robert Carlyle gör en bra roll som vanligt, i övrigt är väl filmen sådär. Ämnet börjar dock bli lite tjatigt nu.

Freedom writers 9/10
Gillade filmen skarpt!

För övrigt så är Blood Diamond den bästa film jag sett på ett par år.

Mvh Magnus

EDIT: Fetstilen blev fel.

Visa signatur

Asus P5Q Pro - Core2 Duo E8400 3ghz - Kingston 2gb 667mhz DDR2 - Asus 8600GT 512mb - 400gb WD + 1,5tb WD Elements - 22" Samsung Syncmaster - Win7. | Dell Dimension 8400: P4 3,4ghz - 2gb - ATI X300 - 150gb WD - 32" Samsung TV - Win7. | FujitsuSiemens Lifebook S7010D: Centrino 1,7ghz - 1gb - 80gb WD - Win7/Ubuntu. | 3 x Dell Poweredge 2300: 2 X PII400mhz - 512mb - 4 x 36,6gb SCSI PERC.

Permalänk

This is england. 5/10

Fin film med bra skådespeleri. Dock kännde jag mig inte alls mätt efter jag sett den. Vart förvånad när den slutade :/

Rush Hour III. 3/10
Ursh, kändes som jag tittade på tvåan igen. Inga speciellt roliga skämt heller. Besvikelse :/

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk

var och såg Shrek 3 med en femåring och en sjuåring. filmen var crap men barnen var roliga som vanligt.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk

Half Nelson - 7/10
Bra, men inte så bra som jag kanske hoppats. Men klart sevärd!

Permalänk

Såg Bourne Ultimatum igår. Riktig adrenalin film. Och för övrigt vill jag tilläga att Bourne skulle sopat golvet med både James Bond och Jack Bauer samtidigt i en fight.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saliciouscrumbs
Såg Bourne Ultimatum igår. Riktig adrenalin film. Och för övrigt vill jag tilläga att Bourne skulle sopat golvet med både James Bond och Jack Bauer samtidigt i en fight.

Blaspheme!

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 3,0 GHz; MSI 8800GT 512OC; 4GB Corsair XMS2; 2 x 500GB ; Windows Vista Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Såg precis The Bourne Identity. Hade tänkt kolla hela serien i helgen, kanske se 3:an på bio. Tvåan blir det imon iaf...

Den var bra fafst jag har sett den innnan.

Permalänk
Medlem

Wrong Turn 2 - 4/10. Absolut sämst...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
Såg precis The Bourne Identity. Hade tänkt kolla hela serien i helgen, kanske se 3:an på bio. Tvåan blir det imon iaf...

Den var bra fafst jag har sett den innnan.

Såg också Bourne Identity idag.

Har redan sett Bourne Supremacy och Bourne Ultimatum...

Fy fanken så klockren film.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Revolver 7/10

Var rätt tråkig när man titta på den, men i efterhand var den rätt bra ändå.

Dock tycker jag att det är rent fel skådespelare i filmen, jag menar Jason statham. Han ska springa runt och skjuta och vara festlig. Här är han varken eller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Revolver 7/10

Såg den igår, gav den 6/10 , hade lätt kunnat fått bättre betyg om den fortsatt som den började och haft ett "riktigt" slut, gillar inte skumma slut utan förklaring.

Edit: Mycket diskussioner om denna film på nätet, alla har sina egna teorier.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Wrong turn 2 såg ju ettan då måste man se 2an. den får 6 av 10. inte dålig men inte superbra. men helt klart sevärd

Visa signatur

Har en fet ny dator

Permalänk
Medlem

1408 -- http://www.imdb.com/title/tt0450385/

En av de bästa skräckfilmerna jag sett i hela mitt liv. Tänk er Silent Hill kombinerad med Shining och Jacob's Ladder.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Såg den igår, gav den 6/10 , hade lätt kunnat fått bättre betyg om den fortsatt som den började och haft ett "riktigt" slut, gillar inte skumma slut utan förklaring.

Edit: Mycket diskussioner om denna film på nätet, alla har sina egna teorier.

Ja, det ända jag uppfatta som slut var att Jason statham blev blåst på deras ide som han hadde snappat up från fägelset.

Permalänk
Medlem

"Fear and Loathing in Las Vegas" http://www.imdb.com/title/tt0120669/
10/10 utan tvekan.

"With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. "

Permalänk
Medlem

Crank (2006) 7/10

Rätt OK action film, men lite väl kort. (Står 1:27 på IMDb, men tror den var närmare 1:17)

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

(B)
Murder Party 3.5/10
Seg skräck/Comedie inte mycket slakatnde i den eller skräck för dendelen heller förense i slutet.

Hatchet 5.5/10
Hyfsad ok lite halvsunkig story men hey rätt coola Gore scener samt naket:P

(B)
Blacksheep 7/10
Endel Gore ''Får'' som är zombies som Munchar loss på det första bästa levande dom ser.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Thursday (1998) - 7/10

En till helt OK action rulle, utspelar sig dock på ett o samma ställe nästan igenom
hela filmen (i ett hus), inte många personer på roll listan, men ändå helt OK.
Mickey Rourke är med och gäst spelar i en av rollerna.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Death Proof av tarantino. Känsla som han bara förmedlar "one and only" Russel är outstanding i rollen. Som vanligt snygga dialoger av quentin.
http://imdb.com/title/tt1028528/
trailer
http://mftm.blogspot.com/2007/07/death-proof-2007.html

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Transformers 8/10

Permalänk
Medlem

Shaun of the Dead - 6,5/10. Var väl okej, inte så rolig bara.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Förhandsvisning av Stardust med Neil Gaiman himself som presentatör.
Riktigt bra film, gå och se den om ni gillar fantasy/komedi/romantik.

9/10 får den av mig, hade fått toppbetyg om de hade tagit med lite fler scener ur boken (fast den hade nog blivit väl lång då).

Permalänk

GhostRider (med Jultomten Bur)

5/10 - Ganska dålig handling, inte så imponerande skådespel.
Men! En actionrulle som inte fick mig att göra en massa annat sidanom.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Mad Max 3

ettan och tvåan e bra, trean e ju så störande, jobbiga ungar och elaka skurkar med rolig musik typ :/

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

Live Free or Die Hard - 8/10 - Ännu än Die Hard rulle, helt godkänd action, visst retar man upp sig på vissa detaljer, men klart sevärd.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk

Survive Style 5+(2004) http://imdb.com/title/tt0430651/

En japansk film, som är helt random och extremt rolig, skrattade mig igenom hela filmen. Helt klart 9/10

Casshern (2004) http://imdb.com/title/tt0405821/

En japansk film med snygga effekter, helt okej story och helt underbara fighting scener och bra musik
9/10

Permalänk
Medlem

Fracture - 7/10. Helt okej, gillade dock inte slutet.

1408 - 7/10. Inte så läskig som jag hade hoppats på, men visst var filmen bra.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

1408 - 6/10 - Bra rysare, slutet gav mig gåshud

Transformers - 2/10 - får en tvåa pga av bra specialeffekter

Blood Diamond - 5/10 - Helt ok drama kunde blivit bättre om Dicaprio inte var med.

Condemned - 4/10 - Råa karaktärer och brutalt våld gjorde att filmen gick och se

28 weeks later - 7/10 - Härlig uppföljare, riktigt snygg filmad

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

War - 8/10
Jet Li och Jason Statham i en riktigt bra action rulle utan massa trams.
En rå Statham (FBI agent) jagar jet Li (lönnmördare) plus lite yakuza vs triad gängkrig, utan massa löjliga skämt och jobbig sido stories o.s..v. som lätt brukar sunka ner andra bra action filmer.