Söker bilspel med grymt force feedback-stöd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Beror mycket på vilken ratt man har, olika rattar har olika starka motorer och vissa har tillomed flera motorer.

Exakt. Jag har en Thrustmaster Force Feedback Ferrari Racing Wheel, men ska köpa en Logitech G25.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Bra! Jag har en gammal gök!"Wing man formula force gp"??

Permalänk
Medlem

Hehe, mysig Har den bra force feedback då?

http://se.pricerunner.com/pl/165-90565/Spelkontroller/Logitec...

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Oja!

Skit bra! Och mysig!

Ps...

Säljs den fortfarande!!

hahahaha! ja men den var riktigt dyr för 5-7 år sedan!

Permalänk
Testpilot

Vinner jag i äldsta/sunkigaste ratten? har en Microsoft SideWinder Force Feedback Wheel

Det som är grymt är att den funkar direkt i Vista med separata axlar för gas och broms, det finns inga drivrutiner till nyare Windows än Wondows 98

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Haha Verkar som det, hehe! Fast när köpte du den? Brorsan köpte ratten (som jag sen fick av han) 1995/1996 nått. Kanske några år innan, vad vet jag.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zekehund
Oja!

Skit bra! Och mysig!

Ps...

Säljs den fortfarande!!

hahahaha! ja men den var riktigt dyr för 5-7 år sedan!

visst var det ironi i detta inlägg?
för jag har en likadan + en Logitech G25 och kan ju säga att det inte är bra FF i gamla ratten...skakar lite då och då men inte är den bra för 5öre inte

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
visst var det ironi i detta inlägg?
för jag har en likadan + en Logitech G25 och kan ju säga att det inte är bra FF i gamla ratten...skakar lite då och då men inte är den bra för 5öre inte

ajfan, jag som tänkte köpa den svart-röda

är g25 så bra som alla säger?

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk

har oxå wingman force gp, har precis börjat spela sims nu och funderar oxå starkt på att införskaffa G25, tvekar lite på om den verkligen är värd priset dock. Känns ju inte som man har tillräckligt med "skills" för att börja köra serier och gör man inte det så känns det som att man inte kommer att lira tillräckligt mycket för att det ska vara värt att lägga över 2000kr på en ratt när man har en som åtmintone fungerar

däremt så ja, tror den är så bra som alla säger, har iaf hittills inte sett ett enda negativt omdöme

hur har det gått på VGP förresten??

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Medlem

Det är inte utan anledning Wingman force GP har smeknamnet "plastskallran".

Den som vill ha en billig ratt rekommenderar jag en begagnad Logitech MOMO Force, de kan man hitta för 500-600:- men behöver inte vara så mycket använda. (obs! inte att förväxla med MOMO Racing)
Vissa delar på MOMO Force gillar jag bättre än hos Logitech G25, tex den läderklädda ratten som på MOMO force har ett tjockare grepp som passar mig bättre och känns mer som en riktig ratt. Många saker på MOMO Force känns också robustare och av högre kvalitet.

Som helhet är dock G25 bättre, då tex genom att pedalerna är ljusår bättre och att man har 900 graders rattutslag tillgängligt.
Men den stora bristen hos MOMO Force pedaler går att åtgärda genom att byta ut bromspedalens fjäder mot en squashboll.
http://www.lugnutsracing.com/pedals.php

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crillelundh
...

hur har det gått på VGP förresten??

Har inte spelat VGP sedan datorn cpade efter att jag hade provkört Colin McRae DiRT. Allt laggar när den laddar, oavsett vad jag gör. Ljud, datormusen, allt. Omformatering nästa liksom...

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

kanske lika bra att låta bli, fruktansvärt frustrerande spel ^^ fattar inte var toppgubbarna får dom sista 2 sek från

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Det är inte utan anledning Wingman force GP har smeknamnet "plastskallran".

Den som vill ha en billig ratt rekommenderar jag en begagnad Logitech MOMO Force, de kan man hitta för 500-600:- men behöver inte vara så mycket använda. (obs! inte att förväxla med MOMO Racing)
Vissa delar på MOMO Force gillar jag bättre än hos Logitech G25, tex den läderklädda ratten som på MOMO force har ett tjockare grepp som passar mig bättre och känns mer som en riktig ratt. Många saker på MOMO Force känns också robustare och av högre kvalitet.

Som helhet är dock G25 bättre, då tex genom att pedalerna är ljusår bättre och att man har 900 graders rattutslag tillgängligt.
Men den stora bristen hos MOMO Force pedaler går att åtgärda genom att byta ut bromspedalens fjäder mot en squashboll.
http://www.lugnutsracing.com/pedals.php

kan du länka till en momo ratt? hittar ingen någonstans

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crillelundh
kanske lika bra att låta bli, fruktansvärt frustrerande spel ^^ fattar inte var toppgubbarna får dom sista 2 sek från

Hehe, na! Vill ej låta bli Älskar det spelet typ. Spelade det hos en polare på Xbox 360 och jag blev helt fast vid det. Grymt skön fysik o skademodell. Dock frukstansvärt krävande En annan polare till mig har en Intel C2D 2.6GHz eller nått med 1.5GiG minne o ett Radeon x500 eller x800... nått, kommer inte ihåg, o han kan köra alla andra spel på allra högsta grafiken o allt sånt, men i Colin McRae DiRT måste han spela med nästhögsta, annars laggar det lite. Spelbart, men sånt där irriterande lagg, att det går segt ibland o sen snabbt, osv.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Vinner jag i äldsta/sunkigaste ratten? har en Microsoft SideWinder Force Feedback Wheel

Det som är grymt är att den funkar direkt i Vista med separata axlar för gas och broms, det finns inga drivrutiner till nyare Windows än Wondows 98

Jag har en likadan men jag tycker den fungerar riktigt fint :D...riktigt fin force feedback

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Hehe, na! Vill ej låta bli Älskar det spelet typ. Spelade det hos en polare på Xbox 360 och jag blev helt fast vid det. Grymt skön fysik o skademodell. Dock frukstansvärt krävande En annan polare till mig har en Intel C2D 2.6GHz eller nått med 1.5GiG minne o ett Radeon x500 eller x800... nått, kommer inte ihåg, o han kan köra alla andra spel på allra högsta grafiken o allt sånt, men i Colin McRae DiRT måste han spela med nästhögsta, annars laggar det lite. Spelbart, men sånt där irriterande lagg, att det går segt ibland o sen snabbt, osv.

hehe tänkte ju dock på VGP

vad gäller Dirt så är det inte för mig, visst snyggt var det,riktigt snyggt men körkänslan var bland det sämsta jag varit med om på flera år(bara testat med ratt dock, och CM spelen har ju aldrig varit gjorda för rattar)

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subz3ro
kan du länka till en momo ratt? hittar ingen någonstans

Den slutade tillverkas 3-4 år sen, så den finns bara att köpa på begagnatmarknaden.

Hittade en annons hos tradera.
http://www.tradera.com/Ratt_med_pedaler_MOMO_Force-auktion-46...

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_clockering
Jag har en likadan men jag tycker den fungerar riktigt fint :D...riktigt fin force feedback

Trevligt då kan jag fråga dig om du har ett liknande problem med den. Ibland när man krockar in i nått väldigt hårt i ett spel, det spelar ingen roll vilket spel då jag märkt det i flera stycken så vill inte skaket släppa. Det verkar som om ratten eller nått missar att skaket ska ta slut och istället för bara ett kort skak så fortsätter den att skaka konstant som om man körde inlines på kullersten

Det hjälper dock att bara krocka in i nått igen så försvinner det och det är inte så jätteofta det händer över huvud taget så jag tänkte om du kanske märkt av det du med. Nu har jag bara testat ratten i Vista så det kanske är nått med att drivrutinerna inte är dom bästa.

Utöver den här lilla grejen så är det som du säger en riktigt bra ratt med sköt grepp och kraftig FF så jag funderar inte på att köpa en ny än på ett tag. Jag har dock lagt en liten kartong under framkanten (sidan närmast dig själv) på pedalplattan för att höja upp den och på så sätt inte behöva lyfta tårna så högt för att släppa på pedalerna helt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crillelundh
hehe tänkte ju dock på VGP

vad gäller Dirt så är det inte för mig, visst snyggt var det,riktigt snyggt men körkänslan var bland det sämsta jag varit med om på flera år(bara testat med ratt dock, och CM spelen har ju aldrig varit gjorda för rattar)

Jasså Skäms lite nu när jag läser det en andra gång Nåväl, visst är det frustrerande, men det är verkligt. SimBin går ju efter realism, inte vad spelarna tycker (typ). Så om en WTCC-förare skulle sätta sig bakom en ratt o spela detta spelet, så skulle han nog vinna allt, haha! Min bästa tid är några hundradelar över 1.42. Klarar aldrig svängarna perfekt, även om jag tar K-pak eller vad det nu igen heter (då man tar kurvan så lång som möjligt, eller nått sånt. Äh, ni fattar).

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

stannat på 1.35.2 själv, verkar inte spela någon roll hur jag än gör, kommer inte under 35 ändå

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
visst var det ironi i detta inlägg?
för jag har en likadan + en Logitech G25 och kan ju säga att det inte är bra FF i gamla ratten...skakar lite då och då men inte är den bra för 5öre inte

Nej det var det inte!
Visst är det en gammal ratt men "den skakar lite då och då..." är ju ironi! Du måste ha fel inställning! Den är bra! Fast g25 skulle man ju ha!...

Permalänk
Medlem

jaa okej lite överdrev jag kanske...

Den skakar ju när den ska skaka så att säga, men FF:n är inte ens nästan realistisk.

Jo G25 är finfina fisken jag är supernöjd efter bytet faktiskt, även fast jag har kvar den gamla också är som natt och dag!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023

Gran Turismo 4
TOCA 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coxen
Gran Turismo 4
TOCA 3

Ah. Har spelat TOCA Race Driver 2 med ratt, o vad jag minns så har den samma force feedback-känsla som i FlatOut 2. Ska testa Gran Turismo 4. Tack

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Ah. Har spelat TOCA Race Driver 2 med ratt, o vad jag minns så har den samma force feedback-känsla som i FlatOut 2. Ska testa Gran Turismo 4. Tack

GT4 är dock till PS2 men har du det så go for it. jag var fast i 9 månader dygnet runt ca

Permalänk
Medlem

Oh. Har bara en dator i hemmet, men jag har tänkar om att inskaffa ett Playstation 3.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Tänkte bara fråga.
Jag har precis köpt en G25 ratt och kör rFactor, men hur vet jag till vilka bilar jag ska använda pedaler bakom ratten eller H-växel-låndan?.

Jag vill också veta hur man tar reda på vilka bilar som behöver ha koppling nedtryckt när man växar, står ingenstans vad just den bilen använder i verkligheten.

Autoclutch är "off" i settings, men bara för det så behöver man väl inte använda koppling mellan växlar i Alla bilar, inklusive F1.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Jag letar efter en ny sim. Har spelat mycket Grand Prix Legends och letar efter nåt nytt. Har kollat lite på GTR-serien. Vilket spel är bäst där?
Det jag är ute efter förutom lite onlineracing är att jaga varvtider och gärna ett forum eller liknande där man kan jämföra sig med andra.

Permalänk
Medlem

GTR serien har jag ingen koll på, men så vitt jag vet är de oerhört lika i mån av fysiksimulering - Det är väl bara gränssnitt och innehåll som skiljer sig åt mellan dem?

Kolla in Live for Speed (LFS).

Onlineracingen är topp, särskilt om man spelar på team-servrar eller ännu hellre går med i någon online-liga. När du kör online lagras dina varvtider i LFS statistikdatabas LFS World, där kan du såklart jämföra dina online-tider med andra. Men du kan även ladda upp så kallade hotlaps som du presterat offline. LFS World har fler funktioner än statistik, du kan även analysera ditt hotlap med hjälp av telemetri och sedan jämföra datan med andra, osv osv.

Du kan ladda ned LFS och vara igång och spela inom 10 minuter. Ladda bar ner demot här, packa upp och kör. Vill du spela online måst du först registrera ett (gratis) konto på spelets officiella hemsida.

Nackdelarna med LFS är att det i dagsläget inte är tillåtet att använda "mods" (nya bilar och banor), sen går utvecklingen ganska sakta också i och med att det bara är tre killar som driver projektet - Men har du aldrig testat det förut lär nog innehållet som finns underhålla dig några år. Jag har spelat sen 2004.

Visa signatur

http://www.liveforspeed.se - Resursen för svenska entusiaster av racing-simulatorn Live for Speed