Medal of HOnor: Airborne demo ute nu

Permalänk
Medlem

Ganska bra. Bättre än jag förväntat mig men inte något man köper direkt. Grafiken var väl bra dock är det sämre med spelkänslan, fysiken och ljudet.
Det var iallafall bra att ett MG42 tog kål på en snabbt om man stog framför den, så realismen var högre än förväntad. Det behöver inte vara jätte realistiskt men lite logiskt måste det ju vara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Då har jag testat också, och jag tycker det är riktigt underhållande. Spelet är delvis väldigt snyggt. Riktigt skön belysning i och från omgivningen, och alla gubbar är väldigt detaljerade. Animationerna är i topp-klass måste jag säga. Det har dom klart jobbat på ordentligt. Men visst finns det lite mindre fina detaljer, dock ej något man stör sig på. Det enda vore som sagt röken från handgranater, men det är nog bara en bugg som lär fixas.

Gameplay-mässigt så var det anorlunda. Vet inte riktigt om dom försöker något nytt eller om det är anpassat efter konsoll-versionen. Men jag tror nog man kan vänja sig efter ett tag. Det gäller främst hur byter ställningar och rör sig från skydd. Det enda jag irriterar mig på är att man inte verkar kunna röra på sig med ironsight uppe? Lite larvigt om det är så. I övrigt är det en hel del rörelser med "kamera-vinkeln" tar en stund att vänja sig vid, men som är positivt i min mening. Det ger mer liv i karaktären.

AI'n verkar dock inte vara något i toppklass. Nu lirade jag iof bara på "normal" i svårighetsgrad, men det va lite väl mycket gömma-sig-bakom-ryggen-på-varann, eller bakom lådor och dylikt där dom fortförande syns. Det förekommer också en del att gruppchefen springer rakt ut på slagfältet framför fienden och flaxar runt med armarna och ger order. Lite knasigt, men rätt coolt i rätt situationer. Det konstanta spawnandet gillar jag däremot inte. Man måste som sagt ta sig fram hela tiden för att fienden ska sluta poppa upp i hörn och hus.

I vilket fall så är det ett spel jag lätt kommer lira igenom när det väl släpps. Tänkte ta lite bilder men jag hittade ingen screenshot-knapp, så det blev en print-screen Hittade tyvärr ingen AA i grafik-inställningarna, men annars är allt maxat i 1440x900. Det händer saker omkring hela tiden, så döm inte spelet efter en bild

http://i166.photobucket.com/albums/u96/Da__Tobb/moh.jpg

du skrev exakt det jag tänkte på, kunde inte sägas bättre än sådär.

demot va otroligt roligt, gillar det nya spelsättet dom har kommit använt sig av, att dom inte har använt sig av samma stil i dom tidigare versionerna av medal of honor förstår jag inte.
men nåt jag störde mig bra mycket på va explosionerna från handgranaterna och det klena ljudet på vapnerna, typ som att skjuta i ljud dämpande tunnor, visst det är inte så dramatiskt i verkligheten men lite tuffare kunde det ha varit.

sen det där när man hukar sig ner och trycker på hopp knappen så reser han inte sig, utan hoppar, det är väl vanesak att komma ihåg att trycka på duckknappen en gång till efter man har gått ner på knä.
sen att man inte kunde sikta och gå framåt saknar jag lite, eller så är det bara jag som har missat det.

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader och max två färger. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk

Precis som Bioshock, snygg grafik, men kass spelkänsla. Känns helt klart utvecklat för konsoll primärt. En väldigt "flytande" muskänsla som gör det svårt att sikta lika snabbt och precist som i CS t ex.
I övrigt ett trevligt spel som säkert lär spelas på mina LAN.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Tyckte det va extremt kasst, även fast det är i samma motor som bioshock, som även inte har någon AA inställning ingame.. Så ser bioshock iallafall fantastiskt ut. Detta ser förjävligt ut utan AA
Det va väl rätt skoj att hoppa runt på taken och skjuta tyskar nere på gatorna, men jag tycker ändå att det va nåt som fattades, för få fiender, eller nåt.
Satsar nog på CoD4.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

När släpps spelet?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk

När det gällern Ain så håller jag med om att den verkar lite kass, men samtidigt får man bara möta italienare som ligger på skala 1 på fiende skalan... de senare är kanske (och förhoppningsvis) bättre o smartare... inte bar fler

Annars gillade jag det, såg bra ut bortsett från några små effekter som var lite tarvliga. Kul lir ett give LAN iaf

Visa signatur

MSI Z77A-GD55, Socket-1155, Intel Core i7-3770K @3.50GHz, Gainward GeForce GTX 690 4GB, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB, Kingston HyperX 3K SSD 240GB

Permalänk
Medlem

det va iaf blod i spelet, det är en förbättring, lite småfel är det men man blir alldeles till sig i trosorna ändå.

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader och max två färger. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
När släpps spelet?

Enligt http://www.ea.com/moh/airborne/ så är det 11 dagar kvar till spelet släpps alltså den 4 september.

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Det enda jag irriterar mig på är att man inte verkar kunna röra på sig med ironsight uppe?

Du kan röra på dig med ironsight, vet inte om jag minns rätt nu men jag tror att om du håller in Shift medans du har det uppe så kan du röra på dig.

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

Tyckte att spelet var rätt tråkigt...

Permalänk

Hjälp!!!!!!!

Hej

Jag ahr stor problem med demot för de laggar apa på min dator fast jag ahr en jävligt bra dator.

Ati 2900xt

2gig ddr3 1333mhz

q6600

Asus blitz extreme

Har någon en bra lösning.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Underligt det där med att fienden spawnar i närheten av en hela tiden. Läste nånstans att det INTE skulle va så, typ ett bestämt antal fiender från början och sen kommer det itne fler.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The man swe 90
Hjälp!!!!!!!

Hej

Jag ahr stor problem med demot för de laggar apa på min dator fast jag ahr en jävligt bra dator.

Ati 2900xt

2gig ddr3 1333mhz

q6600

Asus blitz extreme

Har någon en bra lösning.

Sänk inställningarna (lägsta t.o.m.) och se om samma fel kvarstår.

Permalänk

Har sänkt till lägsta blir samma problem =(

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The man swe 90
Har sänkt till lägsta blir samma problem =(

Hej. Har samma problem som du. Skrev längre upp i tråden men inte fått några tips.
Under inställningarna i spelet står det att jag har 1024gpu ram. Kör inte Crossfire längre så va e det!? Har ett CFE kort så de måste va spelet som strular. Såg dessutom i en readme fil att demot inte stödjer SLI & Crossfire. Har testat all inställningar som finns utan resultat. Blir till att avboka spelet och vänta på en fix från EA

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Funkar det med ett X850XT grafikkort?

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk
Medlem

Spelet verkar ruskigt dåligt optimerat, visst är det ganska snyggt men det är inte SÅ snyggt att min dator inte borde klara av det på allra lägsta inställningarna.
På de inställningarna är det fulare än Call of Duty 2, och går ändå inte mjukt.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Flyter på bra i 40-50 fps på min dator i 1280x960 med allt på high. Spelet verkar inte kräva så farligt grym dator.

Tyckte det var rätt okej men inte samma actionkänsla som i call of duty. Gillar timern på handgranaterna men inte crouchen som är för seg och sen verkar det inte finnas nån prone instäälning?

Ska köra lite till sen.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Är übernoob med fps. Tankade fraps för o kolla fps:en när jag lirade, så nu till saken, jag lirade demot i 30-50 fps, 60 fps vid laddningstiderna när jag körde i 1024x768 med allt på högsta inställningar.

Är det bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Flyter på bra i 40-50 fps på min dator i 1280x960 med allt på high. Spelet verkar inte kräva så farligt grym dator.

Tyckte det var rätt okej men inte samma actionkänsla som i call of duty. Gillar timern på handgranaterna men inte crouchen som är för seg och sen verkar det inte finnas nån prone instäälning?

Ska köra lite till sen.

Ytterst underligt, jag har en mycket bättre dator än du har i ditt sig, men jag får typ 5 FPS på lägsta inställningar.
Detta irriterar mig

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Ytterst underligt, jag har en mycket bättre dator än du har i ditt sig, men jag får typ 5 FPS på lägsta inställningar.
Detta irriterar mig

Finns väl en möjlighet att felet ligger någon annanstans än i spelet

Permalänk
Medlem

USCH alltså jag tankade demot och ställde upp allt på högsta pisammt att se EA har misslyckats igen enligt mig!

1. Det var inte speciellt snyggt.
2. Liken försvinner
3.Det blir inga skotthål när fienden skjuter (som i golden eye N64)
4.Inget blod.

Enligt mig ett dåligt spel!

Såg att de va någon med cp bra dator som de "laggade apa" för och kan även tillläga att de inte "laggade" på min se sign.

Visa signatur

Gigabyte Aorus z590 pro ax | 11700k | MSI RTX 3070TI | 32GB 3600MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ

Permalänk
Medlem

Märkligt... Hade detta släppts för ett år sedan hade det vart ok, men...

Fortfarande inga förstörbara miljöer?!?!?! Skjuter man en rejäl salva rakt in i en bokhylla ska det bara yra flis å skit åt alla håll... Visst en del fina detaljer på både uniformer och vapen men i övrigt känns detta rätt förlegat...

Dessutom är hela WWII-temat ruskigt uttjatat... Nä, blir inget köp för min del...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnnyGreed
Märkligt... Hade detta släppts för ett år sedan hade det vart ok, men...

Fortfarande inga förstörbara miljöer?!?!?! Skjuter man en rejäl salva rakt in i en bokhylla ska det bara yra flis å skit åt alla håll... Visst en del fina detaljer på både uniformer och vapen men i övrigt känns detta rätt förlegat...

Dessutom är hela WWII-temat ruskigt uttjatat... Nä, blir inget köp för min del...

Ja om man skjuter på en bokhylla med böcker så står alla böckerkvar och jag testade att sjkuta på en glasflaska och tro de eller ej de blev ett exakt likadant skotthål från Golden eye nintendo 64 :S som att inte de vore nog så stogflaskan kvar heltorörd förutom skotthålet!
och somsagt "Fortfarnade inga förstörbara miljöer"

Visa signatur

Gigabyte Aorus z590 pro ax | 11700k | MSI RTX 3070TI | 32GB 3600MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toralf
Såg att de va någon med cp bra dator som de "laggade apa" för och kan även tillläga att de inte "laggade" på min se sign.

Så det BORDE fungera på en dator av den kalibern, frågan är då varför så inte är fallet...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Finns väl en möjlighet att felet ligger någon annanstans än i spelet

Det skulle kunna vara så, men exakt allt annat fungerar ju utan några som helst problem. Call of Duty 2, NFSC, Prey, FEAR, LotRO, alltihop kan jag köra finfint på högsta inställningarna, men inte det här demot.
Rent logiskt borde det vara demots fel om allt annat fungerar som det ska.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Rätt roligt spel, snyggt och trevligt. Kanske blir ett köp trots allt.

Permalänk

Spelet verkar vara skit till pc så jävla dåligt opptimerat, de laggar som fan för mig.

Fast man har bra dator:

Ati 2900xt

2gig ddr3 1333mhz

q6600

Asus blitz extreme

Någon som vet om de har kommit någon fiks? Annars köper jag de till 360 i stället.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Eftersom mitt uppenbarligen inte fungerar som det ska så vore jag mycket tacksam för förslag på hur jag kan ordna upp det.
Nya Nvidia-drivrutiner? Uppdatera Vista? Vad borde fungera?

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk

Samma fråga ställer jag också =P

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

hej hej, jag har haft samma problem som er, altså att spelet laggar apa, 0-1 fps i flygplansintrot.
installerade om XP, installerade alla senaste drivarna och sen demon, fick det att funka=) snyggt spel, vidriga controls, men man vänjer sej, och nu nyss när jag skulle testa det igen flör 49 gången, då börjar det lagga apa igen, utan att jag ändrat nått med datorn, inga nya drivare ingenting. så nått är fel i demot, burk i sign...

[Edit] kan tillägga att när flygplansintrot startar så går min cpu-load ner på 1-5% aldrig över 5%, och minnesanvändningen fastnar på 49% enligt aktivitetshanteraren och G15's performance mätare..nån som vet varför än ?

Visa signatur

kaka