Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Jag och frugan har inhandlat en ny kombi.

Octavia RS 2.0TFSI
Sänkt 50mm
Lackad front
TeamDynamics equinox 235/35 R19 sommardäck.

PS: Bilder tagna av första ägaren. Roligare med sommarbilder.

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Keeper of the Bamse

Fräsh Skåda! Lämna in den till v-tech nu så blir det lite klipp i den

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Fräsig kärra

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Fräsh Skåda! Lämna in den till v-tech nu så blir det lite klipp i den

Det har suttit i innan men jag känner inte behovet. Effektkurvan orginal är väldigt linjär till skillnad mot v-tech. Då kommer vridet mycket tidigare och med 19" så spinner det bara :/

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musslan:

Jag och frugan har inhandlat en ny kombi.

Octavia RS 2.0TFSI
Sänkt 50mm
Lackad front
TeamDynamics equinox 235/35 R19 sommardäck.

PS: Bilder tagna av första ägaren. Roligare med sommarbilder.

Såg riktigt fin ut!

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Musikälskare

TDU2 för 170kr @ g2play.net

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

För några timmar sen beställdes den =D och man fick en flaska skumpa på köpet!

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Madsoul:

För några timmar sen beställdes den =D och man fick en flaska skumpa på köpet!

http://www.mynetbizz.com/car-reviews/wp-content/uploads/2008/...

Hur mycket hamnade den på? Är det en R eller? Är nog bra tryck i den. Har kört en med 200 hk och den spann på alla växlar. Så lär bli värre med 260hk. Har själv kollat på en sådan, riktigt snygga men kostar en hel del. De fälgarna hade jag också valt.

Permalänk
Skrivet av Madsoul:

För några timmar sen beställdes den =D och man fick en flaska skumpa på köpet!

http://www.mynetbizz.com/car-reviews/wp-content/uploads/2008/...

Sexigt värre

VW i mitt <3

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madsoul:

För några timmar sen beställdes den =D och man fick en flaska skumpa på köpet!

http://www.mynetbizz.com/car-reviews/wp-content/uploads/2008/...

Vad blev det för motor? R känns onödigt speciellt när dom snålade in på 4wd.
Överlägset snyggaste bilen på marknaden, jag får ett smile direkt om jag ser en sån ute

Permalänk
Medlem

Tog 1.4 TSI, med 160 mentalsjuka hästar. R modellen var ganska dyr bara i grundutförandet, så det blev minsta motorn! Jag tror hela kalaset gick på 265k med ställbart chassi och massor med annat svammel.
Samma färg och samma fälgar (18") som på bilden och med en leveranstid på ca 4månader så kommer jag nog hunnit bli galen.

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

Grattis!
Det är en riktigt trevlig liten bil och motorn på 160hk är förvånansvärt pigg.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Impulsköpte en bil förra veckan jag Den här skönheten borde vara nånstans till havs just nu.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av P-NILZ:

Impulsköpte en bil förra veckan jag Den här skönheten borde vara nånstans till havs just nu.

http://www.use.com/images/s_2/a0c3057e4f5bb2cf1034_1.jpg?is=t...

Äkta interceptor? Mer info ffs

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Den har gått som spaningsbil i D.C., därför skulle den ha låga mil och timmar. 2007 års modell, ca $5000 inkl. frakt till göteborg.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Den har gått som spaningsbil i D.C., därför skulle den ha låga mil och timmar. 2007 års modell, ca $5000 inkl. frakt till göteborg.

Du får lägga upp lite bilder på den sen vet ja när har du den hemma tror du?
hoppas de inte har klippt och haft sig i elsystemet om de har plockat bort evt elhärvor från deras utrustning etc.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Den har gått som spaningsbil i D.C., därför skulle den ha låga mil och timmar. 2007 års modell, ca $5000 inkl. frakt till göteborg.

Fyfan vad coolt! Var köpte du den?

Permalänk
Medlem

Hittade säljaren via craiglist. Ska ta bilder sen när jag åker och hämtar den men här ser ni hur den såg ut när den såldes iaf. http://www.use.com/a0c3057e4f5bb2cf1034?p=2 Riktigt avancerad instrumentpanel

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Hittade säljaren via craiglist. Ska ta bilder sen när jag åker och hämtar den men här ser ni hur den såg ut när den såldes iaf. http://www.use.com/a0c3057e4f5bb2cf1034?p=2 Riktigt avancerad instrumentpanel

Får man ha såndär strålkastare vid rutan i Sverige? iofs ser jag inget större problem med det iofs

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Hittade säljaren via craiglist. Ska ta bilder sen när jag åker och hämtar den men här ser ni hur den såg ut när den såldes iaf. http://www.use.com/a0c3057e4f5bb2cf1034?p=2 Riktigt avancerad instrumentpanel

Ah ok jo det får du göra. Dem här bilarna har ju starkare drivlina osv för att stå emot behandlingen dem får när poliserna kör dem.

Så här i Sverige när den körs av en privatperson så kommer den nog hålla sjukt bra. Kommer säkert vara riktigt skön att köra.

Hur står det till med bränsleförbrukningen? 4.6l V8, borde dra en hel del.

Permalänk
Medlem

Försäljaren sa att den låg ungefär på 24 MPG vid landsvägskörning på 91 oktan så ja det är ingen snål bil, men jag kör inte så mycket bil och då kan det vara värt det för att åka bekvämt.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

IKEA 2011.02.22

OLEBY Bordslampa ( inkl. glödlampa ) - 25 kr ( ord.extra pris 79 kr )
JULBA Sterainljus - 100 kr
FENOMEN Blockljus - 20 kr / st.
Glasskål - 7 kr

Som hittat..

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Min farsa har en Passat med 1.4 TSI BI-fuel. Den piskar på ganska bra om man säger så.
Turbon tar över kompressorn så fint att det inte finns nåt turboryck alls. I alla fall inte i Passaten

Nackdelen är väl att motorbromsen är obefintlig, men det kanske du redan visste om du provkört den?

Test körde en golf som ska ha samma tsi motor, men det var lite svårt att testa draget i snön!
Men skönt att slippa "turbolag", efter att vad min 200sx s14a hade

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madsoul:

För några timmar sen beställdes den =D och man fick en flaska skumpa på köpet!

http://www.mynetbizz.com/car-reviews/wp-content/uploads/2008/...

DAS AUTO
Scriocco:n är riktigt cool

Permalänk

Tack för länken! Rolig läsning så här på kvällskvisten!
Senaste inköpet

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Den har gått som spaningsbil i D.C., därför skulle den ha låga mil och timmar. 2007 års modell, ca $5000 inkl. frakt till göteborg.

Say what!? De går ju för det dubbla på blocket sen utan problem! Herre gud! Kan inte komma på en bil jag hellre vill ha för de pengarna. Är de alltid så här billiga?

Bilder och rapporter i mängder vill vi ha! Hur lång leveranstid snackar vi om?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Hittade säljaren via craiglist. Ska ta bilder sen när jag åker och hämtar den men här ser ni hur den såg ut när den såldes iaf. http://www.use.com/a0c3057e4f5bb2cf1034?p=2 Riktigt avancerad instrumentpanel

Haha, hela bilen skriker BASIC! Nåväl, den är säkert bekväm, men den verkar ha lika mycket finesser som en slägga utan handtag.

Dock lite coolt att glida runt i en amerikansk spanarbil i Sverige, med tonade rutor.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Denna tråd är till för att visa upp "sitt senaste inköp" och inte gå för mkt OffTopic.
Om ni vill fortsätta diskussionen om laddtryck och kompressorer så rekommenderar jag er att skapa en ny tråd i http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil...

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Finns att hämta ut nu

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.