Creative släpper nya Aurvana-hörlurar

Permalänk
Melding Plague

Creative släpper nya Aurvana-hörlurar

Creative har i dagarna släppt ett par nya hörlurar med namnet Aurvana X-Fi. Hörlurarna har aktiv brusreducering samt Creatives X-Fi-teknik vilket skall förbättra digital musik.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Låter väldigt bra:) Dock skönare med högtalare.

Visa signatur

E2180 @ 2.45ghz , 2x2048mb DDR2 800mhz, 8800gts 540/1920

Permalänk
Avstängd

Är det inte dyrt med ett par lurar för 2700kr?

Permalänk
Medlem

Nog om produkter nu! Kan du inte bara släppa välfungerande drivrutiner till deras X-Fi kort istället?

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Lite högt pris, tycker jag.

Permalänk
Medlem

mitt intresse för dessa försvann så fort prislappen kom fram.

Permalänk
Medlem

På tok för dyra, för bara några hundralappar till får du en komplett htpc eller hemmabio system.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk

....av skitkvalité ja. Bra saker kostar och om dessa är värda 2700:- vet man inte förrens man provat. Riktigt bra vanliga hörlurar börjar kring 3500 kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistard
På tok för dyra, för bara några hundralappar till får du en komplett htpc eller hemmabio system.

Jag tror det inte blir något vidare bra ljud när man sätter en HTPC på huvudet, man kommer nog bara höra fläktar.
Ett hemmabiosystem är nog inte heller något vidare att ha på huvudet.

Permalänk

Grädde på moset? Blir det inte filter på filter om man redan äger ett X-Fi kort?
Tycker det räcker att man har en bra output enhet, tex det nämda ovan.
Det kör jag med och ett par Sennnheiser HD280 Pro. Låter hur bra som helst..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Grädde på moset? Blir det inte filter på filter om man redan äger ett X-Fi kort?
Tycker det räcker att man har en bra output enhet, tex det nämda ovan.
Det kör jag med och ett par Sennnheiser HD280 Pro. Låter hur bra som helst..

Men man kanske inte har ett X-Fi ljudkort på sin mp3 spelare nä men jag förstår din tanke ! men det e väll inte så många som har X-Fi ljudkort ennu ?

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozoom
Men man kanske inte har ett X-Fi ljudkort på sin mp3 spelare nä men jag förstår din tanke ! men det e väll inte så många som har X-Fi ljudkort ennu ?

X-Fi ljudkorten har funnits ute länge, snart 2 år.

Permalänk
Hedersmedlem

Haha, "guldplättera"? Stavning där?

Verkar vara överprissatta tycker jag.

Permalänk
Medlem

nääru när man kommer upp i det priset för ett par hörlurar, så är nog inte creative något den kräsne lyssnaren har i kikaren:P. Iaf icke jag!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Köper nog hellre Sennheisers HD 650 för 2500kr...

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Köper nog hellre Sennheisers HD 650 för 2500kr...

Samma här. Fast ska inte döma ut dem innan man läst tester.

Permalänk

Brukar man inte få vad man betalar för? ingen ide att klaga över pris (om de e så?)

Visa signatur

Game: PC7 - Nexus 400W - 3700+ med NINJA- 2gb - x800gto med AC - raptor36gb/seagate200gb - 5500z - G5
School: HP 6510b= T7100 - 3100x - 2gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av charlie@home
Brukar man inte få vad man betalar för?

Givetvis, betalar man skitmycket så blir det mycket skit.

Permalänk
Avstängd

Allt dyrt är inte heller bra, man kan hitta bra lurar (självklart inte bara lurar) till ett lågt pris

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd

Bil

Det är så roligt när man läser att folk skriver "då kan man få en htpc för ungefär samma pris"... Man kan få en gammal bil för de pengarna också men det är inte samma grej. Dessa lurar är ju till för Mp3 spelare och X-fi teknologin utvecklad för att ge dina Mp3låtar bättre liv..Detta tycker jag att ljudkortet har lyckats med och då blir det kul att läsa tester ifall dessa hörlurar klarar av det.

Jag skulle lätt kunna tänka mig dessa till en Creative Zen som de också släppte nu i dagarna. En liten bild med bra ljud med surroundkänsla gör ju att en 2.5" skärm kanske inte känns så liten. Eller tänk när man använder de på flyget och kan få bra ljud på skärmen där!

Det är inte svårt att göra bra lurar, det kostar pengar att köpa in högtalarelementen och lägger man ner en stor summa där så kan vilken tillverkare som helst producera bra och dyra lurar. Så hoppas de har stoppat in ett par schyssta element så blir dessa nog bra!

Visa signatur

Sojid

Permalänk
Avstängd

Dyrt.

Creative kan gå och suga.
http://vendors.bluwiki.org/#Creative_Technology

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Moderator
Testpilot

Köpa ett par hörlurar från Creative för 2700:-? Tror inte det va, med tanke på vilka märken som finns på marknaden att tävla med så lär det inte räcka långt! Nej hellre att jag köper mig ett par riktiga lurar från en tillverkare som t.ex. Sennheiser. Sen kan man köpa ett Xtrememusic istället för att få allt X-fi-trams.

Kan ju vara en riktig joker, men jag tvivlar starkt på det.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Nej tack. Ska jag lägga ut så mycket pengar på ett par lurar så lär det bli på ett par Sennheiser eller något annat som har lite bagage att backa upp med. Kan ju bara tala för mig själv men creative har i mina ögon inte någonting inom lurar bakom sig som ger mig något förtroende för dem.

Så nej, mina nästa (men inte mina enda) lurar är dessa, mest för att jag är så grymt trött på sladdar.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

För dyra, är ju bara musikfreaksen som betalar dom summorna. Ja själv nöjer mig me mina för 800kr, hör inte ens om nån pratar me mig om dom så ens skulle stå 1m ifrån om ja har musik på. Och nej ja är inte döv. : )

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Visst får man vad man betalar för... till en viss gräns.
En sak som kan va vettigt att kolla på är designen.
Är grejerna väldigt flashiga kan man anta att mycket av pengarna har gått till design istället för prestanda och kvalitet.

Anser nog själv att prylar i "mitten segmentet" är dom mest prisvärda, i det flesta fallen...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Dyraste lurarna jag köpt kostade 1500kr och det var dom helt klart värda. Just lurar är skillnaden mellan billigare och dyrare så pass att det är värt det.

Klart beror ju helt klart hur petig man är när det kommer till ljud...

Hur som så tvivlar jag på att Creative gjort en produkt värd 2700 här. Känns mer som dom tryckt in massa onödigt i dom där. Desutom, om det är samma technologi som redan finns i X-Fi korten kan man ju lika bra lägga pengarna på ett sånt kort och ett par något billigare lurar. Får antagligen bättre resultat.

Permalänk

Tycker det är lite mycket negativa kommentare ang. lurarna innan de ens har testats. Det brukar inte vara något större fel på Creatives hårdvara (om än lite högt prissatt kanske) ,däremot sugiga drivrutiner, men dessa lurar lär du inte behöva drivrutiner till.

Håller inne med mina kommentarer tills jag har testat lurarna.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Dyrt.

Creative kan gå och suga.
http://vendors.bluwiki.org/#Creative_Technology

Jaha.. så synd för alla linux användare då.. bara därför måste ju allt de gör vara skit.. naturligtvis.

Edit. Såg att de hade stämt apple för iPod.. i like.

Permalänk
Medlem

mina Creative 630 In-ear är lött de bästa In-era lurarna jag har testat men nu vet jag ju inte hur bra de e o´på att göra hörlura men In-ear lurar de duktiga på!

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Samma här. Fast ska inte döma ut dem innan man läst tester.

Vart hittar ni HD 650 luren för 2500? Beg gissar jag för när jag kollade senast så gick den på betydligt mer (typ den jag tänkte på när jag skrev 3500+)