Styrningen på McRae Dirt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2004

Styrningen på McRae Dirt?

Är det jag som har fel inställningar eller är styrningen till Dirt totalt kass?

Kör med ratt som funkar bra på andra spel men Dirt är helt hopplöst. Minsta lilla kurva och bilen är som en jojo. Som det är nu känns det som bortkastade pengar.

Jag har testat en massa inställningar men får det inte bra.

Andra som har liknande erfarenheter?

Gäller alltså Dirt på PC.

Det finns mycket jag inte kan, men jag lär mig.
AMD Athlon64 X2 4200, 2x512 DDR2 RAM , graffe PowerColor 5750 1Gb, moderkort Asus M2N-E SLI nForce 500 SLI AM2.
Tänk om alla kunde lägga in lösningen på de problem man frågat om. Att hänvisa till Google är bara oförskämt, låt hellre bli att svara.

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002

Håller med om att den är värdelös, känns som att bilen svänger kring en axel i mitten av bilen och inte med framdäcken.

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

Felet är om man kör med tgb, så styr man max vänster lr höger, eller inte alls. Styrningen är underbar... med ratt o pedal. Och på en del segare datorer så hänger styrningen efter. Du har helt enkelt inte de skills som behövs för att köra rally!

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Felet är om man kör med tgb, så styr man max vänster lr höger, eller inte alls. Styrningen är underbar... med ratt o pedal. Och på en del segare datorer så hänger styrningen efter. Du har helt enkelt inte de skills som behövs för att köra rally!

Colin-spelen har ju alltid varit arkadrally så några rally-skills är väl inte riktigt på plats att snacka om.

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Colin-spelen har ju alltid varit arkadrally så några rally-skills är väl inte riktigt på plats att snacka om.

Nja tror faktiskt att första och kanske andra spelet var annorlunda (alltså mer inriktat på att simulera rally) men efter att serien gick över till Playstation med del 3 ändrades detta till ett mer arkadaktigt spel. Har testat Dirt på 360 för någon dag sedan (via handkontroll) och jag tyckte styrningen var rätt så bra för att inte tala om fysiken som var riktigt bra.

Jack of all trades

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden

Okej, Arkadrallyskills behövs, nöjd^^!