Permalänk
Medlem

BioShock

tja
jag funderar lite på att köpa BioShock

men jag har någa snabba frågor först:

Vad tycker du om spelet? skoj eller skit?

är grafiken snygg?

"kräver det mer än vad det borde"?

är spelet långt?

vad är spelet för "kategori?" action? thriller?

det har Widescreen stöd va?

hur många poeng ger du spelet 0 - 5

hur hög grafik tror ni jag kan lira spelet på med min dator (utan lagg) och blir det snyggt?

CPU: Intel Core 2 Duo E6400 2,13GHz S775 FSB1066 2MB Cache Boxad

Ram: 2x Corsair VS 1024MB DDR2 667MHz 128Mx64 ((2gb))

Grafik: Asus nVidia Geforce GF8800GTS 640MB PCI-E

Hårddisk: Samsung SpinPoint T166S 320GB SATA2 16MB Cache 7200RPM

Windows Vista Ultimate

Tack på förhand.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Det finns 2 trådar på första sidan i "Spel"-forumsdelen, ink. denna tråd på över 900 svar:
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=55751...

Känns som att du kan få reda på i princip allt om spelet i den tråden.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Det finns ju ett demo att ladda ner, ger svar på de flesta frågorna du stället. Du kommer inte ha något problem att köra det på din dator, och vad jag hört är det inte särskilt långt.

Det stöder ws, men gör det genom att kapa ovan och nedandelen av skärmen jämfört med vanligt 4:3. Det finns dock ett program man kan ladda ner för att fixa så att det bli "rätt", dvs man ser mer åt sidorna istället.

Permalänk
Medlem

1: Riktigt skoj, ett av de bästa spel jag spelat helt klart.

2: Grafiken är fantastisk, vatten, ljussättning, vapen och alla karaktärer är riktigt snyggt.

3: Detta spelet e väldigt bra optimerat så du kommer inte ha några problem me din hårdvara.

4: Många klagar för att spelet e för kort men jag har lagt ner ca 20 timmar på detta, då har jag gått runt i alla skrymslen och lyssnat på alla inspelningar och spelat på enarmade banditer mm. tycker att man fick väldigt mycket för pengarna.

5: tja genren på detta spel e väl action/thriller/skräck

6: ja

7: en svag 5:a till detta spel, då jag tyckte det var för mycket letande efter saker i spelet, mycket fram&tillbaka springande.

Permalänk
Medlem

"4: Många klagar för att spelet e för kort men jag har lagt ner ca 20 timmar på detta, då har jag gått runt i alla skrymslen och lyssnat på alla inspelningar och spelat på enarmade banditer mm. tycker att man fick väldigt mycket för pengarna."

Spelet varade runt 8 timmar för mig, took för kort men detta gäller ju igentligen alla FPS :/ riktigt trist, har oxo utforskat alla områden samt jo även spelat enarmade bandit men inte var det något speciellt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Bästa spelet jag spelat sedan Half-life 2. Man känner verkligen hur mycket arbete dom lagt ner på spelet, massvis med fyndiga reklamaffisher överallt och kuslig stämning. Spelet är nog längre än dom flesta FPS'en men inte överdrivet långt. Det går nog att klara fort om man har spelat det förr men om man utforskar Rapture istället för att bara göra det som måste så bör de ta dej ungefär 20 timmar att klara första gången.
Helt klart värt ett köp.

Permalänk
Medlem

super, laddar ner demot, tar dock ca 3 timmar så inget Quake Wars Beta spelande för mig ikväll

men spelet låter ju hur coolt ut som hälst, jag har länktat efter ett nytt bra skräckspel sen FEAR ( tycker dock inte det var så läskigt) så ska bli kul att tästa

jag vill att de ska skappa ett nytt Zombispel i DX10 (Riktigt gibit, och äkligt spel) fullt med överaskningar som får dig att bli stel för en sec Giff Giff!

är det nån skillnad på demot och full versionen Optimerat viss?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ospab
men spelet låter ju hur coolt ut som hälst, jag har länktat efter ett nytt bra skräckspel sen FEAR ( tycker dock inte det var så läskigt) så ska bli kul att tästa

Bioshock är inte vidare läskigt.

Citat:

jag vill att de ska skappa ett nytt Zombispel i DX10 (Riktigt gibit, och äkligt spel) fullt med överaskningar som får dig att bli stel för en sec Giff Giff!

Varför just DX10? Varför inte OpenGL? DX10 är så överhypat så jag vill kräkas.

Citat:

är det nån skillnad på demot och full versionen Optimerat viss?

Näe. Inte vad jag märkte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
Bioshock är inte vidare läskigt.

Varför just DX10? Varför inte OpenGL? DX10 är så överhypat så jag vill kräkas.

Näe. Inte vad jag märkte av.

jo Zombispelet ska se så Verkligt ut som det bara kan.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ospab
jo Zombispelet ska se så Verkligt ut som det bara kan.

Ja, men OpenGL klarar av i princip samma saker som DX10. Även i Windows XP osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
Ja, men OpenGL klarar av i princip samma saker som DX10. Även i Windows XP osv.

jojo så länge spelet är läskigt och Verkligt å snyggt så blir det toppen
typ i Crysis grafik eller snäppet bätre

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Re: BioShock

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ospab
tja
jag funderar lite på att köpa BioShock

men jag har någa snabba frågor först:

Vad tycker du om spelet? skoj eller skit?

är grafiken snygg?

"kräver det mer än vad det borde"?

är spelet långt?

vad är spelet för "kategori?" action? thriller?

det har Widescreen stöd va?

hur många poeng ger du spelet 0 - 5

hur hög grafik tror ni jag kan lira spelet på med min dator (utan lagg) och blir det snyggt?

Skoj!
Snyggt är det jajamen, tjock atmosfär!
Nej, faktum är att det är "okrävande"
Beror på hur du spelar. Jag är långsam, kommer ta mig en 20 timmar medan andra klarar av det på hälften.
Hybrid. Äventyrs-fps-med rpg känsla
Nej, men det finns en widescreen hack
4
Max inställningar kommer du köra.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

ok jag har klarat Demot nu

spelet var ganska snyggt
dock ganska anorlunda gemfört med alla andra spel

jag körde på allt det högsta, 1680*1050 / ingen Vertical synk. spelet flöt som vatten

ska nog skaffa hela spelet

hoppas att Crysis blir liknande krävande så jag kan lira det på högsta också ( tror dock inte att jag kommer kunna göra det )

körde med Vertical synk lagg frit: så jag körde allt på högsta = laggfrit.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

Märkte inte någon av er av otroligt hög sens (1 var alldeles för högt). Inte särsklit kul att spela när man kan röra musen max 2 cm innan man gör 360

Lösning på detta vore guld värt.

Visa signatur

Lian-Li PC7 V3 scand | Intel E6750 @ 3.6 GHz | Gigabyte P35 DS3 | Corsair 2x1024 mb PC6400 Cl4 | Corsair 520w | Scythe Infinity | Inno3d 8800gts 320 mb @ 621/918/1512 | WD 500gb AAKS |4 x Nexus "real silent" | Scythe KamaMeter |

Tempz:proc: ~40 idle, ~70 load, graf: ~60 idle, ~75 load

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fleu sheu
Märkte inte någon av er av otroligt hög sens (1 var alldeles för högt). Inte särsklit kul att spela när man kan röra musen max 2 cm innan man gör 360

Lösning på detta vore guld värt.

Stör mig oxå som fan på det.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jag körde på 2 tyckte det var lagom med mina inställningar, och jag har ändå inte särskilt hög sens har jag fått höra av andra. Kör standard inställningar i Vista och med en Razor Deathadder

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fleu sheu
Märkte inte någon av er av otroligt hög sens (1 var alldeles för högt). Inte särsklit kul att spela när man kan röra musen max 2 cm innan man gör 360

Lösning på detta vore guld värt.

Finns lösning på det, kika igenom denna tråd lite: http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=7697&page=2...

Permalänk
Medlem

Skitbra spel, härligaste singelplayerspelet jag lirat.
Kan inte klaga på grafiken, men det som gör att spelet är så härligt är miljöerna, ruggigt välgjorda och stämningsfyllda
Kräver en del, med mitt system i sign. så lirar jag med allt på max @ 1680x1050, 4X kantutjämning och har ~40-50 fps. fullt spelbart, segar ner pyttelite nån enstaka gång, men inget man lägger märke till. Kommer nog att flyta toppen på ditt system på något lägre inställningar än vad jag kör.
Tog ~20h för mig att spela igenom spelet första gången, bara några timmar andra gången då jag inte sprang omkring och nyfiket upptäckte allt som fanns att upptäcka
kategori.. action-stealth-rpg kanske?
widescreen-stöd ja, dock jävligt fult sådant. de tar 4:3 och kapar bort uppe och nere för att få till 16:10/16:9, går doch att lösa med fovhack.
http://www.widescreengamingforum.com/forum/viewtopic.php?t=11...

5/5p får spelet definitivt, underbar spelupplevelse.

Köp det.. det är ett spel varje gamer borde få gratis för att kunna spela igenom, man får bara inte missa det

http://www.metacritic.com/games/pc/scores/
http://www.metacritic.com/games/xbox360/scores/

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!