Snart är det dags för vinterjackan!

Permalänk
Medlem

Jag köpte en svart trenchcoat i militärstuk på MQ, den är sjuuuukt snygg

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Jag köpte en svart trenchcoat i militärstuk på MQ, den är sjuuuukt snygg

Då vill vi se bild!

(Någon som märker att jag är desperat efter en vinterjacka?)

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trizz
Då vill vi se bild!

(Någon som märker att jag är desperat efter en vinterjacka?)

Mobilkameran tar för kassa bilder :/ Hittar ingen bild på modellen på nätet, men den ser ut lite så här:

Den har ett bälte i midjan och är inte riktigt lika glansig. Sök på lite modebloggar så ska du se på en del schyssta jackor vill jag lova. Det gäller ju bara att hitta de som passar just din stil.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Inaktiv

Ackelind ser väldigt nice ut, är på jakt efter en trenchcoat själv.

har kollat lite på cheap mondays trenchcoat, billig (800kr) och stilren. Fast nästan lite för stilren så den övergår och blir tråkig istället. Dock snygg när den är uppknäppt

Permalänk
Medlem

Ackelind Ser ut som om du gjort ett fynd, dock vill jag se en bild på din med tanke på att den är inhandlad på MQ. Tummen upp!

Edit: Cheap monday trenchcoaten ser stilren ut men tyvärr alldeles för neutral, där är inget ös i den.

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trizz
Ackelind Ser ut som om du gjort ett fynd, dock vill jag se en bild på din med tanke på att den är inhandlad på MQ. Tummen upp!

Edit: Cheap monday trenchcoaten ser stilren ut men tyvärr alldeles för neutral, där är inget ös i den.

Verkligen! Speciellt med tanke på att min hade en trasig knapp, fick den lagad och kunde hämta/köpa den idag. När jag kommer till kassan säger snubben framför mig något om studentrabatt. Se på fan, de hade visst 20% rabatt mellan 15-19 för något speciellt jippo om man var student. 340kr mindre fattig!

Jag försöker jaga en bild, min tur verkar ha tagit slut. Nu dog digitalkameran också.

HM har en rätt schysst trench som har lite mer detaljer än cheap mondays. Den kändes dock inte lika välsydd (spännet på bältet kändes som något som sitter på en barbiedocka..) och den var på tok för tunn för att kunda användas nu. Den trench jag köpte har lite foder, men man får nog räkna med både en och två tröjor under den när det blir riktigt kallt här uppe i norr.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trizz
Finns att köpa var? Vilka färger och pris?

Supersnygg för övrigt!

Bruuns Bazaar-affären i stockholm, vet inte om den finns i andra färger. 2400 gick den på.
Förra jullovet är den köpt, så vet ju inte om den finns kvar.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeefus
Jag kommer köra på min Bruuns Bazaar skepparkavaj.
Ganska varm och snygg främst.

http://static.pici.se/pictures/JijGZQrQy.jpg

Ang. jackan du postat Rich tyckte jag inte om den alls...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Kör en svart lite som är lite längre Och måste också fråga vad folk har för smak idag? Vad är det för jävla jackor ni länkat till, ser ju ut som ni går i 5an

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Jag måste tyvärr hålla med. Vem går klädd så där?

Alla har olika smak helt enkelt (no shit). Rockar, kavajer med mera gillar jag inte alls.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Jag jättediggar kavajer och rockar, men avskyr att allihopa är skurna av någon plankstyvt snille med ett kvastskaft där solen inte lyser. Att gå runt som en helt slät och totalt anonym pinne känns så equilibrium. Helst vill jag ha en klassisk trench á la western, men de är ju inte lättast att hitta direkt. Jag gillade den där billabong-jackan rätt mycket just för att den INTE såg ut som bara ytterligare en svart, slät, stereotypisk vinterjacka.

Men men, folks smak är olika helt enkelt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Alla har olika smak helt enkelt (no shit). Rockar, kavajer med mera gillar jag inte alls.

Mate kolla in en snygg stilren Tiger mm på Nk i gbg. Det finns hundratals snygga som inte ser ut som en skejt -90 tals jacka

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Det som är snyggast är när folk verkligen trivs i sina kläder. Du kan inte säga "det här är snygga kläder", hänga dem på någon som inte alls identifierar sig med dem, och få dem att bära upp dem snyggt.

Klä er så ni känner er nöjda!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Mate kolla in en snygg stilren Tiger mm på Nk i gbg. Det finns hundratals snygga som inte ser ut som en skejt -90 tals jacka

Mate, thats what I'm looking for.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Köpte precis en ny gås jacka Den får hålla mig varm denna vintern.
Sprang dessutom och köpte en Bruuns Bazaar rock från MQ också. Kanske lite waste of money, men man lever bara en gång

Visa signatur

:)

Permalänk

Den här vintern behövs nog en gås jacka, känner på mig att det kommer bli kallt

Permalänk
Medlem

Själv tänkte jag köpa en vinterrock i stil med denna

Verkar dock vara ont om såna i Sverige, alla ska vara så styleade och bögiga. Får sätta mitt hopp till begagnat.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk

Anorak fetischist som man är, så köppte jag denna här om dagen

Visa signatur

"There's no such thing as gravity, the earth sucks!.
"we all know George Bush is an imbecill. He loves dick but he hates homosexuals.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Det som är snyggast är när folk verkligen trivs i sina kläder. Du kan inte säga "det här är snygga kläder", hänga dem på någon som inte alls identifierar sig med dem, och få dem att bära upp dem snyggt.

Klä er så ni känner er nöjda!

word!

Permalänk

Vill man ha kvalitet ska man ju satsa på antingen PEAK Performance eller Canada Goose, för att bara nämna två stycken. Canada Goose är lite ute dock.

Annars tycker jag att Elvine har schyssta jackor, som exempelvis Gabbe här nere som jag själv har. Den har dock gått sönder eftersom jag åkt lite för snabbt efter en bil med pulka.

Permalänk

säjer bara.. den ultimata jackan! går att använda till allt både på sommar och vinter när du går på pubben mekar bil what ever.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med min svarta skinnrock som jag köpte förra året:

Den ihop med en svart luva och en svart ansiktsmask är trevligt om vintern.

Permalänk
Medlem

[asshole]Hos mig blir det bara varmare och varmare. Här i södra hemisfären är säsongerna omvända. Runt jul kommer det va runt 40-45 grader.[/asshole]

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Snart är det dags för vinterjackan!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Japp, tyvärr men det är den bittra sanningen... men häng inte läpp för det! Finns ju en hel uppsjö med snygga vinterkläder och ett av plaggen är ju vinterjackan. Har själv börjat kolla in lite på vad man skall köpa då jag tycker min tre år gamla Dunderdon-jacka har gjort sitt.

Har kollat in denna bland annat: http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=|...
Tyckte den såg trevlig ut, clean men ändå med detaljer. Någon annan som har spanat in något?

Inte sa mycket tailored den dar, kommer att se ut som ett talt pa dig som allt annat ZV tillverkar. Jag gillar personligen inte nar det inte finns nagon som helst figur pa en jacka.
Kor pa en snygg duffel istallet. Du far en helt ok for 1500-2000pa Brothers och kan du tanka dig att lagga till lite sa kanske en Tiger eller Boss vore nagot. Du far ett plagg som fungerar till det mesta och som aven fungerar nar du vill kanna dig lite extra kladd

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

fjällräven dunjacka är nog det som gäller... tyvärr kostar det 4500kr... men men de som har pengar... jag rekommenderar verkligen skit tuff o varm

Permalänk
Medlem

Jackan som du nämnde i tråden var riktigt snygg. Funderar på att inhandla en sådan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
fjällräven dunjacka är nog det som gäller... tyvärr kostar det 4500kr... men men de som har pengar... jag rekommenderar verkligen skit tuff o varm

Köpte en sådan idag Köpte den av en kompis för 1000kr alldeles ny o allt.

Permalänk

Förra årets köp utav en Canada Goose - Snow mantra var det bästa vinterjacksköp jag någonsin gjort!

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siXpounder
Vill man ha kvalitet ska man ju satsa på antingen PEAK Performance eller Canada Goose, för att bara nämna två stycken. Canada Goose är lite ute dock.

Annars tycker jag att Elvine har schyssta jackor, som exempelvis Gabbe här nere som jag själv har. Den har dock gått sönder eftersom jag åkt lite för snabbt efter en bil med pulka.

[img.]http://se.zoovillage.com/images/product/pi/10029307/10029307_...[/img]

Den var faktiskt riktigt snygg.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Inte sa mycket tailored den dar, kommer att se ut som ett talt pa dig som allt annat ZV tillverkar. Jag gillar personligen inte nar det inte finns nagon som helst figur pa en jacka.
Kor pa en snygg duffel istallet. Du far en helt ok for 1500-2000pa Brothers och kan du tanka dig att lagga till lite sa kanske en Tiger eller Boss vore nagot. Du far ett plagg som fungerar till det mesta och som aven fungerar nar du vill kanna dig lite extra kladd

Som sagt, jag gillar inte den typen av jackor och det är heller inte min stil öht.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Rich, kolla in Kiruna-modellerna i Elvine's serie också. Lite längre och annan fodring framför allt. Riktigt sköna jackor från Elvine's sida, de kan verkligen sin grej.

Jag ska prova en Kiruna och se om den är go, då kommer jag förmodligen köpa den.

La till en bild på den:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
säjer bara.. den ultimata jackan! går att använda till allt både på sommar och vinter när du går på pubben mekar bil what ever.

Citat:

Plats: nu mer i liten stad/by

edit: gillar bilderna jag sett på jackorna av märket Elvine. Förslag på affär man kan kolla på deras kläder? I Sthlm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siXpounder
Rich, kolla in Kiruna-modellerna i Elvine's serie också. Lite längre och annan fodring framför allt. Riktigt sköna jackor från Elvine's sida, de kan verkligen sin grej.

Jag ska prova en Kiruna och se om den är go, då kommer jag förmodligen köpa den.

La till en bild på den:

Riktigt nice jacka, helt i min stil (som är ganska bred), skulle kunna tänka mej nått sånt här med;

Snodd från blocket, men vad gör man inte för Swec :).
Skulle också funka med knappar, men då med 2x5 eller nått.

Får se vad budgeten tillåter, kanske blir till våren att man skaffar nytt istället.

EDIT: Denna kanske var lite mer vår/höst jacka, men det är det jag är ute efter. Har en brun dunjacka från Everest som används när det är riktigt kallt.

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)