Integrerad nätverkskort i moderkortet

Permalänk
Medlem

Integrerad nätverkskort i moderkortet

Det ligger ett integrerad nätverkskort i moderkortet, men det ända som syns under nätverk eller vad det heter är "1394 Net Adapter" som efter en sökning inte alls var ett nätverksuttag, några tips hur jag hjälper windows att hitta nätverksuttaget?

Försökte leta drivrutiner till kortet på ASUS hemsida men kammade noll, men kan det vara att det inte ligger rätt drivutiner eller?

Moderkortet är "ASUSTek A8NE-Fm"

Permalänk
Medlem

Kollat i BIOS att det är aktiverat där?

Borde ligga under Intigrated huttan bla....

Permalänk

Är inte 1394 adapter ingång för firewire???

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem

jo.

Troligtvis så har du inga drivrutiner till det. Har du kollat på drivrutins skivan som borde ha följt med moderkortet?
edit: Har du installerat drivrutiner till chipset? (nForce4 Ultra?).
Dom drivrutinerna ligger troligtvis tillsammans.

Permalänk
Medlem

Precis, antingen så är det inte "Enabled" i BIOS, finns under "integrated ....." ungefär, eller så har du inte drivare till det, borde finnas på ASUS hemsida och heta ungefär "Ethernet driver"

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Om det ligger under "onboard device" -> onboard LAN så är det Enabled.

Fick ingen skiva till köpte datorn på en auktion site (IT-auktion.se) så inga skivor eller något. Hittar ej några drivrutiner modellen finns ej på ASUSTek hemsida.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
jo.

Troligtvis så har du inga drivrutiner till det. Har du kollat på drivrutins skivan som borde ha följt med moderkortet?
edit: Har du installerat drivrutiner till chipset? (nForce4 Ultra?).
Dom drivrutinerna ligger troligtvis tillsammans.

Är vi på samma moderkort? Isåfall så kan du väl utvecka det hela lite

Efter ett evigt tryckande på "nästa" på Google så hittade jag denna http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsuppor...
Nån manual om det kan hjälpa
Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusH
Det ligger ett integrerad nätverkskort i moderkortet, men det ända som syns under nätverk eller vad det heter är "1394 Net Adapter" som efter en sökning inte alls var ett nätverksuttag, några tips hur jag hjälper windows att hitta nätverksuttaget?

1394 är som nämnts firewire.
Lättast är att hämta hem nforce 4 chipset driver från www.nvidia.com. Nätverksdrivrutiner ingår i det paketet. Om frågan kommer upp om du vill installera nvidia network access manager (NAM) så svara nej på den.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Funkar nu. Tack som fan

Sweclockers tillhör nu mina favorit sidor, systembolaget.se style