AMD Athlon 64 X2 6400+ Black Edition 3.2GHz - Finns nu i lager på Komplett

Permalänk

AMD Athlon 64 X2 6400+ Black Edition 3.2GHz - Finns nu i lager på Komplett

AMD´s sista processor till AM2, jag ska beställa mig en idag

AMD Athlon 64 X2 6400+ Black Edition 3.2GHz
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=339441

2.295:- är också helt okej...

- Vad tycker du?

Permalänk
Medlem

Är väl inget speciellt med den?

Permalänk

Hehehe najs !

Köpte 6000+ i veckan:P
Tänkte klocka till 3,2 om det går:P

Permalänk
Avstängd

Re: AMD Athlon 64 X2 6400+ Black Edition 3.2GHz - Finns nu i lager på Komplett

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
AMD´s sista processor till AM2, jag ska beställa mig en idag

AMD Athlon 64 X2 6400+ Black Edition 3.2GHz
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=339441

2.295:- är också helt okej...

- Vad tycker du?

detär inte okej om man syftar på att man får en x2 6000+ för 1500:- vilket man sen kan klocka mera på

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Hjälpsam

Re: Re: AMD Athlon 64 X2 6400+ Black Edition 3.2GHz - Finns nu i lager på Komplett

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Förstabossen
detär inte okej om man syftar på att man får en x2 6000+ för 1500:- vilket man sen kan klocka mera på

Det är väl iofs. ganska vanligt att dom sista MHz:n kostar mer per krona.
tex. kostar X2 4800+ 999kr det är 80% av prestandan av X2 6000+ för 62% av priset (kompletts priser).
Själv väntar jag tills nästa generation kommit ut.
Edit; jag ser fram emot Phenomenala prestanda.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Re: Re: AMD Athlon 64 X2 6400+ Black Edition 3.2GHz - Finns nu i lager på Komplett

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Förstabossen
detär inte okej om man syftar på att man får en x2 6000+ för 1500:- vilket man sen kan klocka mera på

Vad som än händer så är det ju högre multipel på 6200+ vilket gör att den borde nå liite högre klock vs 6000+, men det skilljer troligen bara några Mhz.

Permalänk
Medlem

Nästan så man vill köpa en bara för den sexigt svarta lådan!! xD

Nej men hadde jag inte redan haft en 6000+ utan nån 4xxx så hade man kanske köpt den, man kan ju inte direkt kalla AMDs prollar dyra i dagsläget

BTW kör min 6000+ i 400*8 för att få det synkat med minnet men jag vettefaen om det verkligen ger något ??

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

tror inte hög bus ger något på x2.. jag har då inte märkt någon skillnad alls.. så jag kör bara 250 nu

Permalänk
Medlem

Säg inte det, körde precis det där testet i vista (du-vet-vad) och jag fick 5,5 istället för 5,4 nu

Hela 0,1 högre i cpu score och det e med 25MHz lägre klock men med högre *FSB*

Många av Everest's prestandatester ger också lite högre poäng nu, det e ju inte våldsamt mycket mer men ett par hundra poäng i genomsnitt iaf

EDIT: Länkizzar!!

Så här körde jag den innan (prestandatesterna längst ner)

Så här kör jag den just nu (samma här, tester längst ner)

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

åhfan.. inte illa,,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
åhfan.. inte illa,,

Funkade .MHT-filerna ok för dig ?

Lite segt att ladda .MHT-filer (nej det beror faktiskt inte på att min webbserver skulle vara seg, inte i detta fallet ) men .MHT e ju helt klart snyggast jämfört med vanliga .html och eftersom .mht är ett webbarkiv så ligger ju alla bilder etc i .MHTn så man slipper en massa mappar med bilder i osv.

Sen verkar det som att .MHT inte funkar ordentligt i FireFox, det gör ju inte mig något eftersom jag kör IE7 men många andra kör ju FF :/

Är btw nästan lite småsugen på att försöka maxxa mitt moderkort, kan sätta FSB ända upp till 650 och volten till 1,8v

Älskar mitt Asus Crosshair

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

och jag ogillar mitt gigabyte skit.. det vill inte riktigt funka i hög fsb.. pga deras skit dividers för minnena.. kan bara ställa in dom i ddr400, 533, osv..

Men jag får 5.6 i vista cpu test.. i klocken jag kör just nu.. 248x13=3215mhz@1.525v

När vi ändå håller på med vista test så är mina övriga score:

Cpu: 5,6
Ram: 5,9
Graphic: 5,9
Game: 5,9
Prim disk: 5,4 (hmm vill ha en raptor)

EDIT: joo det funka men dina MHT filer går sjukt segt, men när dom väl har laddat ser det nice ut

Permalänk
Medlem

Ja, jag säger ju att .MHT-filer laddar segt som as

Och BTW, jag har en raptor får 5,9 på allting utom cpu score

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

mm en raptor är nästa inköp..

Permalänk
Medlem

Jag säger att: En Phenom X4 blir nästa datorinköp, ingenting mindre

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

hehe den kommer på 2a plats.. anser att min cpu klarar sig en lite stund till... väntar tills x4orna gått ner något i pris.. att köpa en sån dom första månderna gör jag inte, efter 3 månader då dom funnits ute har dom nog gått ner en del

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Jag säger att: En Phenom X4 blir nästa datorinköp, ingenting mindre

Samma sak här.
Fyra kärnor och phenomenala prestanda det blir fin fint.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Jag säger att: En Phenom X4 blir nästa datorinköp, ingenting mindre

- Samma här!

Permalänk
Medlem

Nästa inköp för mig e en bil

Men mitt nästa *dator*inköp kommer nog vara en phenom + ett NV G92

Det kommer ju ta ett tag att få tbx lite pengar att röra sig med efter ett bilköp :/

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

Varför kan man inte välja till 6400+ till Komplett's kompletta datorer?
När man väljer en dator, t.ex. Gamer a20 och klickar på "Konfigurera själv" så är den bästa processorn man kan välja 6000+
Detta är oerhört frustrerande.. kommer man inte att kunna köpa en dator med Phenom processor hos komplett??
Isåfall sitter jag och väntar på phenom i onödan när man inte ens kan köpa en dator med den processorn hos komplett.

Det går inte ens att kontakta komplett med frågor som har att göra med förslag/allmänna frågor.

Permalänk
Avstängd

Skulle nog köpa 5000+ BE istället. Jag har sett 3300MHz på 1.3v (Lägre än original??) Och 3.5GHz+ på luft. Inte dåligt alls.

Permalänk

Jag är inte intresserad av överklockning..

Ingen som vet varför man inte kan välja 6400+ till kompletts kompletta datorer? ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Jag är inte intresserad av överklockning..

Hmm då har du nog irrat in på fel forum

Och nej, jag vet iaf inte varför dom inte har den, för dålig efterfrågan kanske ??

Du får väl försöka få tag i dom på telefon eller mail tills dom svarar helt enkelt, att bara be dom byta en 6000+ mot en 6400+ på en order lagd från konfiguratorn borde ju inte vara något problem om dom nu säljer 6400+ med (vilket dom gör vad jag vet )

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joki
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=239959

Världens högst klockade AMD processor

OH J*VLAR!! 4,2GHz på en AMD K8-prolle det hadde jag definitivt inte väntat mig att se

Den lär ju sparka rumpa med åtminstonde dom flesta intel-prollarna

6000+ @ 3GHz (stock) e ju likvärdig som E6600/E6700 @ stock så en 6400+ @ 4,2GHz borde ju iaf faktiskt ha en lite mer ärlig chans mot alla intels femti-elva olika prollar

Fast jag undrar vad han behöver för att kyla den och om han verkligen kan köra ett par rundor prime/orthos/superpi/3dmark/whatever i den hastigheten ??

Aja, kul att äntligen se en AMD över fyran iaf

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

FX-53orna kom ju faktisk en liten bit över 4GHz, typ 4011MHz tror jag.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joki
FX-53orna kom ju faktisk en liten bit över 4GHz, typ 4011MHz tror jag.

Vilket stödjer min åsikt att AMD är dåliga på att få upp frekvenser.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag personligen hade aldrig köpt AMD Athlon 64 x2 6400+ Black Edition för ~2250:-. Då hade jag mycket hellre köpt 6000+ för 1500:- och sparat de 750:-. Knappt någon skillnad mellan de. Men jag hade inte köpt en 6000+ heller.
Just nu har jag en Athlon 64 x2 3600+, väntar på Phenom kommer. Då köper jag ett nytt AM2+ moderkort + Phenom.
Ska snart bygga en E6850 burk, har redan denna AM2-burk. Så det blir att uppgradera den till Phenom senare, ska bli trevligt

/Mvh x_link.

Visa signatur

Intel C2D E8400 @ 4.7GHz (Nuvarande Max) | Thermalright Ultra 120 Extreme + Noctua 120mm | Gigabyte GA-P35-DS4 rev 2.0 | Antec P182 G-M-B | GeForce 7600GT 256MB GDDR3 + Thermaltake Schooner | Corsair HX620 Watt | Samsung SpinPoint 250GB SATA2 16MB [Systemdisk] + 3x Samsung SpinPoint 500GB SATA2 16MB [Storage] | Crucial BallistiX 2x2GB DDR2 PC6400 4-4-4-8 Tracer Red | 22" Samsung SyncMaster 226BW | Logitech Z-2300 | Linux.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x_link
Hej!

Jag personligen hade aldrig köpt AMD Athlon 64 x2 6400+ Black Edition för ~2250:-. Då hade jag mycket hellre köpt 6000+ för 1500:- och sparat de 750:-. Knappt någon skillnad mellan de. Men jag hade inte köpt en 6000+ heller.
Just nu har jag en Athlon 64 x2 3600+, väntar på Phenom kommer. Då köper jag ett nytt AM2+ moderkort + Phenom.
Ska snart bygga en E6850 burk, har redan denna AM2-burk. Så det blir att uppgradera den till Phenom senare, ska bli trevligt

/Mvh x_link.

Du har helt rätt, en 3600+ är dessutom kul om kortet stödjer klockning bra.
Men jag skulle rekommendera en 5000+ BE över en 6000+. Den är ännu billigare och upplåst multipel. Dessutom en bra stepping och 65nm. Den blir snabbare och billigare med andra ord.
Det enda som klår det är om man har ett klockarkort som tillåter höga klockningar på ännu billigare processorer. Men de klarar nog ändå inte lika höga frekvenser, dock billigare.

Permalänk
Medlem

Black edition prollarna är faktiskt bra.. både 5000+ och 6400+, då dom vanliga x2orna stoppar nånstans vid 3,3Ghz med luft så går båda BE att dra upp i 3.5Ghz utan problem, så visst är det bättre chip..