Fortfarande inga datorer från Medison

Permalänk
Medlem

Om nu Medison levererar nån dator så kanske dom är så fräcka att dom lägger på 2000:- för frakt eftersom den inte ingick vid beställning och inte var specificerad heller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Man ska nog vara skeptisk till ett inlägg från någon som registrerade sig där för 2 veckor sen ja.

Varför skulle nyreggade vara sämre än de som varit där längre?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått något besked på min beställning. Men kanske dags att klia sig i huvet och åka och hämta sin dator istället. Om adressen stämmer dvs. Skuller behöva ha en liten semester endå!

Citat:

Ursprungligen

inskrivet av ODDNAME

Varför skulle nyreggade vara sämre än de som varit där längre?

För att dom reggade sig bara för att skryta om sin nya medisondator dom inte har fått. Fjortisar från Lunarstorm eller liknande som vill låtsas vara l33t och få uppmärksamhet.

Permalänk
Hedersmedlem

Redan i början så fanns det folk som påstod sig ha fått datorer i första vändan (3000 kronor i våras). Jag minns åtminstone två stycken, en i tråden på 24.se och en hos IDG: Dock kunde ingen av dessa visa några bilder eller bevis på att de verkligen fått något utan försvann bara när frågan kom upp. Så jag är nog skeptisk tills lite fler folk rapporterar att de fått den.

Jag tror 100% att det är bluff och båg men jag har ännu inte riktigt fattat på vilket sätt de skulle få tag i pengar. Om det stämmer som check2out har sagt att de inte drar några pengar förrän de via stickprovskontroll har verifierat att folk fått datorer så är det ju helt förvirrande. Kanske det mer är mytomani bakom än bluff. Killen bakom har ju också ett tangetbord "på gång" som har varit "på gång" väldigt länge. Mkt snack men liten verkstad ....

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedBear
Om det stämmer som check2out har sagt att de inte drar några pengar förrän de via stickprovskontroll har verifierat att folk fått datorer så är det ju helt förvirrande.

Vissa som jag till exempel betalar aldrig med andra alternativ än transaktion rakt av, dvs. förskottsbetalning. Det pga att ingen "mellanhand" ska få hålla mina pengar. Jag räknade med att jag hade råd att förlora ca 1100:- utan att skada min ekonomi!

Men får jag inte min dator eller pengarna tillbaka så får han smaka på min vrede, *ska inte säga högt*!

Permalänk
Medlem

De 34 pers som röstat "Ja", är det ni som beställt datorn och troligtvis blivit blåsta på pengarna?

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Någon här på forumet hade ju beställt 50 stycken!!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Valdi himself?

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Fy fan vad jävla dåligt om han inte levererar - Men det kommer han ju inte att göra.

Han registerade ju sig till och med på forumet och förklarade att "alla som beställer kommer att få en laptop" >: (

Lynchning någon?

"Om erbjudandet inte är äkta, varför skulle jag då ställa upp med bild och namn?"
- Jaa du.. Som min gamla SA lärare sa "Ska man ljuga, så ska man ljuga ordentligt annars kommer ingen att tro på lögnen"

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Jag har ringt runt lite och min dator finns faktiskt enligt oberoende källor. Jag har iaf fått bekräftat att den är byggd. enligt en ur personalen på fabriken som bygger chassin till Medison. Mitt ordernummer stämmer överens med en dator. Men dom vägrade att säga hur många dom har byggt, och vilket företag som lagt ordern!

Permalänk
Medlem

Så han har lyckats försvinna alltså? Med tanke på hur många som misstänkte att detta skulle ske, så tycker man ju någon borde kommit på idén att hålla lite koll på honom så att han inte skulle gå upp i rök.

Men han smet väl ut genom bakdörren iklädd en gigantisk chewacca-dräkt så att ingen skulle känna igen honom. Och ligger väl och solar just nu på nån strand i bahamas.

Permalänk
Medlem

Om vi nu för ett ögonblick tänker oss att det hela är en bluff, hade han trott att han skulle få ut pengar ur bluffen eller var det bara för att ha "kul" han gjorde det?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Uppdaterar min gamla mamma varje gång swec rapporterar, enkom för att vara jobbig och snacka trunt. Hon svarade på denna nyhet med ett trött "Jaha.." och jag måste säga att det sammanfattar ganska bra.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

str8forthakill,

Citat:

Jag har ringt runt lite och min dator finns faktiskt enligt oberoende källor. Jag har iaf fått bekräftat att den är byggd. enligt en ur personalen på fabriken som bygger chassin till Medison. Mitt ordernummer stämmer överens med en dator. Men dom vägrade att säga hur många dom har byggt, och vilket företag som lagt ordern!

sitter du och krökar mitt på dagen?

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag har ringt runt lite och min dator finns faktiskt enligt oberoende källor. Jag har iaf fått bekräftat att den är byggd. enligt en ur personalen på fabriken som bygger chassin till Medison. Mitt ordernummer stämmer överens med en dator. Men dom vägrade att säga hur många dom har byggt, och vilket företag som lagt ordern!

hehe, dra den om rödluvan

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag har ringt runt lite och min dator finns faktiskt enligt oberoende källor. Jag har iaf fått bekräftat att den är byggd. enligt en ur personalen på fabriken som bygger chassin till Medison. Mitt ordernummer stämmer överens med en dator. Men dom vägrade att säga hur många dom har byggt, och vilket företag som lagt ordern!

Dags att besöka beroendeenheten i din hemort kanske

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det absolut mest intressanta med detta är hur svårt det är att kväva en internetlögn. Det verkar ju inte gå, hur lögnaktig lögnen än är.

Var det inte nån av Valdis fd polare som forskade i liknande saker?

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd

Lurendrejeri är vad det är.
Synd att media (inkl. Sweclockers som borde veta bättre) har gett det här svindleriet så mycket uppmärksamhet och publicitet.

Sen finns det idioter som har köpt här för att de tycker sig ha råd att förlora 1000kr. Tack vare er, så fungerar ju lurendrejeriet och de kommer fortsätta att lura massa andra.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozoom
De kanske kommer men då till de dubbla priset säkerligen!

Aaah men det skulle ändå vara helt ok pris för de mesta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
hehe, dra den om rödluvan

jag ville bara veta hur fjortisar känner sig när dom ljuger för att få uppmärksamhet xD. nej allvarligt, jag väntar och ser, sen hämnas jag!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Sen finns det idioter som har köpt här för att de tycker sig ha råd att förlora 1000kr. Tack vare er, så fungerar ju lurendrejeriet och de kommer fortsätta att lura massa andra.

Det är just det som gör MIG så förbannad, visst kan väll även jag tycka att 1000 spänn inte är mycket att förlora, men då man nästan med 100% säkerhet vet att det är lurendrejeri så behöver ju personen som luras inte ens anstränga sig.
Dom behöver ju bara luta sig tillbaka och se folk sopa in pengar på kontot, folk som inte "bryr" sig om 1000kr.

Jag beställde iallfall ingen laptop och skulle för allt i världen inte ens chansa.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag har ringt runt lite och min dator finns faktiskt enligt oberoende källor. Jag har iaf fått bekräftat att den är byggd. enligt en ur personalen på fabriken som bygger chassin till Medison. Mitt ordernummer stämmer överens med en dator. Men dom vägrade att säga hur många dom har byggt, och vilket företag som lagt ordern!

Jörgen, nu tar vi det lilla lugna.. Har du någon fakta som bekräftar dina påståenden?

Visa signatur

Stationär dator: Pundit, AMD 5400+, 2GB, 1TB. Eizo 23". DiNovo Edge, MX Revolution.
Bärbar dator: Toshiba R500, 1,2GHz, 1,5GB, 500GB, 0,98KG.
Server: NAS Synology 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Så du menar på fullt allvar att köttsoppa inte hade något med detta att göra?

ööh.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockad
Jörgen, nu tar vi det lilla lugna.. Har du någon fakta som bekräftar dina påståenden?

Du har inte läst hela tråden va? Jag var lite ironisk om man ser på det, lite långsint. Så många ljuger så varför ska inte jag göra det. Jag erkänner iaf att jag ljög där för att testa kritiken, vilket inte fjortisarna gör.

Men jag har köpt en dator, och jag kommer att kräva min hämnd på Valdi lr vad han nu heter!

Permalänk
Medlem

Ett skolboks exempel på en blåsning är vad detta är....
och att det var en blåsning var ju väntat, skulle bli mäkta förvånad om dom skulle leverat, eller kommer göra detta.

Vad jag förstått så har många betalat via bankkort till 2ceckout, dessa är ganska seriösa, och alla som betalat dom sista 90 dagarna kan såvitt jag vet kräva tillbaka pengarna PGA utebliven leverans.
tror det finns upplysningar m.m om sådant om man går till 2ceckout

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

[SIZE="-2"]Inlägget är raderat av xphaze.[/SIZE]

Inga otrevligheter tack.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

[SIZE="-2"]Inlägget är raderat av xphaze.[/SIZE]

Inga otrevligheter tack.

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur många som skrev att det nog var en bluff när erbjudandet dök upp så tycker jag att de som beställt ska ta på sig dumstruten och ställa sig i ett hörn och skämmas.

*Nu skulle jag inte bli förvånad om alla fick sina datorer om en vecka bara för att jag skrev som jag skrev, skulle det hända så käkar jag upp min musmatta (bildbevis eller video utlovas)*

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk

[SIZE="-2"]Inlägget är raderat av xphaze.[/SIZE]

Visa signatur

amd 5000+,xfx Geforce 8600gt,4gb ram

Permalänk
Avstängd

Är det öht någon som blivit av med pengarna för beställda datorer?

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?