Bra äventysspel!

Permalänk
Medlem

Bra äventysspel!

Tjena!

Jag spelar inte så värst mycket, främs för att jag inte tycker det är så kul längre. Lite lättsamma actionspel oc skräckspel på sin höjd ibland med någon polare.

Men här om dagen klarade jag "Dreamfall: the longest journey", och satan säger jag bara, vilket grymt spel! Ungefär som att spela igenom en riktigt grym film.

Min fråga är väl egentligen om tips efter liknande spel med grym story med mycket pussel och mindre action. Det vill säga, inga tröttsamma strategispel där man måste läsa till sig all handling i böcker med 4 mil text.

Tacksam för svar!

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

Alla gamla Lucasarts-spel som Monkey Island, Full Throttle, Grim Fandango, The Dig, Day of the tentacle är alla spel jag kan rekommendera. Go nuts

Permalänk
Medlem

Psychonauts ... fast det är ju mer plattform/äventyr men om du inte testat det så är det ett måste om du vill slippa alla trista FPS, Strategi, MMO, Rollspel osv,
Länk: http://www.gamerankings.com/htmlpages2/922157.asp?q=psychonau...
Vet inte riktigt varför man inte hör mer om det för det är ett helt underbart spel. Ganska skruvad humor och allmänt trevligt spel.

Annars är väl Sam & Max-serien mer i din smak.
Den släpptes episodindelad och bygger väl på det klassiska spelet för en massa år sedan.
Länk: http://www.fz.se/spel/?id=1122

-edit- Jag ska fasen ta och köpa Grim Fandango nu, minns inte om jag spelat igenom det förut så kan ju lika gärna spela det igen om det nu är så att jag spelat det förut.
Grim Fandango

Permalänk

Fahrenheit är riktigt grymt tycker jag.
Dom där kombinationerna när man ska trycka två tangenter osv samtidigt är de många som har klagat på och kanske kan va lite jobbigt, men jag tyckte inte de va så farligt.

Permalänk
Medlem

King's Quest 1-7, Full Throttle, Monkey Island 1-2, bland andra gamla äventyrsklassiker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _frenzied_
Fahrenheit är riktigt grymt tycker jag.
Dom där kombinationerna när man ska trycka två tangenter osv samtidigt är de många som har klagat på och kanske kan va lite jobbigt, men jag tyckte inte de va så farligt.

True, Fahrenheit är riktigt bra.

Lirade det dock på PC med en Gamecube-kontroll vilket starkt rekommenderas, spela Fahrenheit med en gamepad!

//nagrazol

Permalänk
Medlem

Om du nu spelat igenom Dreamfall: the longest journey, Har du spelat egenon The Longest Journey. Aka 1a spelet?

Själv kommer jag bara säga att det finns inget bättre i äventyrs väg en de 2 spelen.

Det finns självklart en massa bra äventyrs spel dock. T.ex. Grim Fandango, Full Throttle, Day of the tentacle, Broken Sword, Monkey Island. o.s.v men inget kommer i närheten av samma klass när det gäller storyn.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Grim Fandango är lätt det bästa spelet som finns!
" Do I look like a turnstile to you?!?"
"My scythe, I like to keep it next to where my heart used to be.."

Så grymma kommentarer! Så grymt och roligt spel öht.