Bilder på Abit IX38-Max

Permalänk
Melding Plague

Bilder på Abit IX38-Max

I dagarna har det publicerats bilder på Abits kommande moderkort IX38-Max samt IX38 Quad GT. De bygger på Intels ännu ej släppta moderkortskrets X38.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Quad GT verkar ju rätt intressant beroende på vart priset landar och om det har SLI-stöd. Verkar ju dock inte finnas plats för stora CPU-kylare vilket är ett minus..

Permalänk
Medlem

Dubbla 40mm på max-kortet när de flesta tillverkare slopar chipsetfläktarna. Nej tack.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

töligt att man bara kan nytja 2 pcie-16x linor i sli eller crossfire. men men.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

varför kan dom inte använda OTES-systemet likt det på IC7-max3 och håller sig till en ful 40mm-fläkt "liggandes" ???

skall man använda heatpipes kan man göra det med stil för helvete... ett sätt är att dra från NB till ström-flänsen och kyla rakt ut genom bakplåten.

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Ena fläkten på MAx kortet går enkelt ta bort och behövs inte har jag läst. Tar hellre MAX kortet än GT. Mkt lättare att ta bort kylningen och sätta ditt ngt från Thermalright till skillnad från heatpipes oftast. Död till heatpipes på moderkort (finns undantag).

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
töligt att man bara kan nytja 2 pcie-16x linor i sli eller crossfire. men men.

16x till vardera kort räcker ju.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
16x till vardera kort räcker ju.

Det som menas är nog att det är dåligt att man måste köra korten i SLi för att utnyttja 16x.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Jag ser inte bara en fläkt, utan ... 2
Varför har ingen tillverkare brytt sig om att göra ett vätske-system från start? Istället för enorma uppsättningar flänsar och värmeledningsrör så kläm dit lite ledningar och block för vatten och led ut det till två nipplar. Skulle vara guld värt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Skönt blå färg på det nedre kortet.

Permalänk

belga. tror asus har det. kmr inte ihåg vad det heter dock.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

det är ju lite löjligt att intels styrkkretsar ska behöva 2 (!) fläktar medan ati.s och via.s itne behöver någon

Permalänk
Medlem

Ska bli riktigt roligt att se resultaten på Quad-Gt :D, man blir riktigt sugen helt klart!

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

IX38 Quad GT är ju duktigt mitt nya moderkort... mitt KN8-SLI och Opty 165 börjas kännas gamla..

Permalänk

Fläktar på? Nej tack. Totalt värdelöst.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

indeed, usch för småfläktar.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Avstängd

neeeej! inte fläktar, dumt dumt dumt!

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Inaktiv

dåligt med fläktar som sagt. vill se fler prestandatester på x38-kort snart, finna ju bara ett på gigabyte x38 dq6.

Permalänk
Avstängd

Bra med digitala strömmoduler.

Bra med eSATA och optiska ljudutgångar.

Dåligt med fläkt.

Trevligt med display som visar POST-status.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
dåligt med fläktar som sagt. vill se fler prestandatester på x38-kort snart, finna ju bara ett på gigabyte x38 dq6.

Vart finns det? Jag trodde inte dem fick släppa prestandatester än?!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Avstängd

Ser härligt ut !

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Bra med digitala strömmoduler.

Bra med eSATA och optiska ljudutgångar.

Dåligt med fläkt.

Trevligt med display som visar POST-status.

Känns lite som standarad nu för tiden

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Bra med digitala strömmoduler.

Bra med eSATA och optiska ljudutgångar.

Dåligt med fläkt.

Trevligt med display som visar POST-status.

En annan trevlig sak är att man från en switch på baksidan kan reseta bios utan att behöva öppna chassit.
Finns även på mitt AB9 Quad GT

Sen misstänker jag att fler tillverkare kommer att ha fläkt på chipseten då de verkar vara bli väldigt varma på X38 korten..

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorgeous-George
En annan trevlig sak är att man från en switch på baksidan kan reseta bios utan att behöva öppna chassit.
Finns även på mitt AB9 Quad GT

Sen misstänker jag att fler tillverkare kommer att ha fläkt på chipseten då de verkar vara bli väldigt varma på X38 korten..

Ja de är producerar 11w mer än P35 korten och P35 korten är redan hyffsat varma.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Mitt gamla Asus A8N32-SLI Deluxe ligger runt 55° utan fläktar vilket måste anses som ganska mycket för ett moderkort om nu dessa genererar ännu mera värme börjar det kännas som de kanske borde krympa chipset till 45nm tekniken så att vi får ned tempen lite igen.