Permalänk
Medlem

Mäta fps?

Finns det något bra program för att mäta och föra någon slags statestik över FPS i diverse spel? T.ex Max, min, snitt etc?

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Fraps kanske?

Permalänk
Medlem

Fraps för väll bara den aktuella fps.en och samlar inte ihop någon statestik? Vill inte behöva hålla koll på den direkt

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Man kan samla statistik med Fraps också. Default är 60 sek men går att ändra, då får man ut min, medel och max. Man kan även mäta frametimes om det är av intresse.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Ati tray tools har inbyggd fps-mätare. Tror att det kan logga också.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Notera dock Fraps drar rätt mycket datorkraft... gjorde iaf. det på "min tid" ^^

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Jag kan genom snabbkommando få fraps att köra en benchmark. Den skapar en logg som kan se ut på det här sättet.

2007-09-12 10:37:44 - googleearth
Frames: 56 - Time: 2130ms - Avg: 26.291 - Min: 6 - Max: 42

Och så har jag lite mer information i en benchmarkmapp.