Skatetråden - disskusion, sick lines osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av analog
Någon som lirar nu?
Min gamertag är oldini och jag är hemskt sugen på att testa lite online!

Tjejen sparka tyvärr bort mig från tven, ska fan köpa en till TV
Men kommer kunna spela senare ikväll..Och jag är alltid redo för onlinespel.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Har lite problem, måste ha missat något i början, för jag har ingen aning om hur jag köper nya saker.

Jag blev precis sponsrad av nån snubbe, men jag får inga pengar för jag har inte deras bräda. Och jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen för att köpa saker.

Någon som kan hjälpa mig?

Förövrigt ett jävla coolt spel alltså

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBlood
Har lite problem, måste ha missat något i början, för jag har ingen aning om hur jag köper nya saker.

Jag blev precis sponsrad av nån snubbe, men jag får inga pengar för jag har inte deras bräda. Och jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen för att köpa saker.

Någon som kan hjälpa mig?

Förövrigt ett jävla coolt spel alltså

ta fram kartan (Select) och teleporta till LL shoppen,

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
ta fram kartan (Select) och teleporta till LL shoppen,

Tack så mycket

Permalänk
Medlem

Bra spel men jag stör mig något fruktansvärt på att man inte kan gå till fots, vet inte hur många gånger jag har rammlat för att ta mig över en trappa eller trotoarkant för att sen behöva åka tillbaks för att ta sats. :/

Testade även lite Live igår på den banan man åker ner för en brant backe för att sen göra en massa tricks, va ju kul och så men när det kom in 6 pers eller hur många man nu kan vara så kändes allt som slowmotion och va inte alls lika kul längre. Kan kanske ha varit servern eller blir det så när det händer för mycket på bilden?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Bra spel men jag stör mig något fruktansvärt på att man inte kan gå till fots, vet inte hur många gånger jag har rammlat för att ta mig över en trappa eller trotoarkant för att sen behöva åka tillbaks för att ta sats. :/

mm det är riktigt irriterande ibland

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Testade även lite Live igår på den banan man åker ner för en brant backe för att sen göra en massa tricks, va ju kul och så men när det kom in 6 pers eller hur många man nu kan vara så kändes allt som slowmotion och va inte alls lika kul längre. Kan kanske ha varit servern eller blir det så när det händer för mycket på bilden?

det är ju så dumt dom har gjort det online, att ifall 1 har kass lina så laggar alla. Minns inte exakt hur det va men tror ja hörde de på IGN's video review (eller gametrailers) så ifall 1 har kass lina så sabbas det för alla

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Gah! hur kan EB GAMES vara så hutlösa att sätta 700kr på ett spel som pris?

Orkar inte att Skate är så dyrt! groar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Gah! hur kan EB GAMES vara så hutlösa att sätta 700kr på ett spel som pris?

Orkar inte att Skate är så dyrt! groar!

Prisvärt säger jag

Visa signatur

peace

Permalänk
Medlem

jävla grymt spel alltså!!! ska bara skaffa mig live så får vi alla lira tony hawk är rena fjortisspelet jämförelsevis med detta

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

så jävla bra spel
Nu saknar jag bara spons till truckar, hehe.

Längtar tills man ska skata i X-games.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Damn, jag har inte kunnat lira något nästan. Polarn har varit över och han gillar inte alls skate Så för att vara skysst mot honom har jag spelat Forza 2 hela dagarna istället.

Och nu åker jag iväg en vecka från mitt xbox. Livet suger ibland

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Fick spons på allt igår

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Fick spons på allt igår

Fan vad du har legat i då

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Fan vad du har legat i då

Jo men nu börjar det blir riktigt svårt.

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem

timmarna bara rinner iväg när man kör spot battle online, så sjukt roligt

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

Jag har suttit nu i kväll och försökt regga mig på ea:s sida så jag kan lägga upp mina replays från skate men deras sida är helt sämst.
Det mailet jag fick efter jag loggat in genom EA Nation där man ska följa en länk för att länka samma gamertagen med sitt ea-konto fungerar inte, den tar mig till en sida full med fel.
Någon som vet hur man kan göra för att få igång detta? Vill ju dela med mig av alla mina feta lines!

Edit: Fick precis igång det!

Permalänk
Medlem

X Games är töntigt, men kul

Visa signatur

peace

Permalänk
Medlem

Fett najs spel må jag säga ;D Har inte spelat alls mycket ännu men jag har börjat nöta in 360flip/Nollie 3-flip iallafall Fan tar ju en stund innan man lär sig.. Sjukt nöjd med detta spel iallafall.

Uberskön känsla när man rullar på skolgården och sätter en clean kickflip to fs tail och landar så man bara kan rulla iväg igen ;D

Fan vad jag längtar hem.

Visa signatur

** Intel Core 2 Duo @ 3Ghz ** 4Gb DDR2 @ 800Mhz ** Geforce 8800GTX 768mb **

Permalänk
Medlem

Ni som har spelat både skate och THPS2(gärna nån som har spelat MYCKET)?
Hur står sig skate i jämförelse?

Hur känns "övergången"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lorenz
Ni som har spelat både skate och THPS2(gärna nån som har spelat MYCKET)?
Hur står sig skate i jämförelse?

Hur känns "övergången"?

Nu var det ju väldigt längesen jag spelade THPS2, annars har jag ju spelat UG, UG2, AM Wasteland en hel del när spelen släpptes..

Jag tycker iallafall att skate. är sjukt mycket bättre än alla tony hawk spel.
Men det beror ju helt på hur man ser det också, det är ju svårt att jämföra ett spel som släpptes för flera år sedan med ett spel som släpptes för några dagar sedan.

Grafiskt sätt så är ju skate. såklart snyggare än dem äldre TH spelen, även snyggare än TH P8 (enligt mig)

Animationerna är också bra mycket bättre. Visserligen hade TH P8 också motioncapture men jag tycker skate. har lyckats fånga realismen i animationerna mycket mer. T.ex, i TH P8, om du gör en boardslide ner för ett räcke och landar lite snett på marken så rör sig gubben inte ett dugg och du har fortfarande lika bra fart som du hade innan om inte bättre.
I skate. så syns det verkligen när snubben landar lite "sketchy", han försöker att inte ramla av brädan och vevar med armarna och har sig, och din far reduseras mycket.

Kontrollerna, har inte mycket att säga. Dom är underbara, Ea har verkligen lyckats att fånga känslan. När du t.ex gör en kickflip över en bänk så känns det fruktansvärt mycket när du "poppar" brädan upp i luften. Man lever sig verkligen in i spelet.

Jadu.. Det är svårt att jämföra med ett såpass gammalt spel men jag tycker iallafall att skate. slår Tony hawk serien med hästlängder, på alla fronter.

Ska kanske tillägga att jag är ute efter realism i spel, då tony hawk är arkad så är det inte riktigt mitt spel.

Är du också ute efter samma sak som jag, ja då är skate. ett måste

Nu kanske du inte var ute efter den infon jag gav dig men, ni som är har ju iallafall fått lite ;D

Visa signatur

** Intel Core 2 Duo @ 3Ghz ** 4Gb DDR2 @ 800Mhz ** Geforce 8800GTX 768mb **

Permalänk
Medlem

RIKTIGT! bra spel detta.

Kontrollerna är verkligen genialt uppbyggda.

Ända jag saknar (som alla andra också gör) är att kunna gå av från brädan och gå tex uppför en trappa. Eller åtminstone att om man trycker på push knappen vid en trappa så går han istället automatiskt upp för den.

Sen skulle jag vilja ha lite fler affärer. Finns det bara den där LL affären och den exklusiva Addidas butiken?

Och kan man ha olika sponsors för olika delar av brädan?

Annars är detta spelet fulländat.
Man blir glad för varje trick man sätter bra, från en liten enkel kickplipp till mc twist i en ramp.

Permalänk
Medlem

Får man inge poäng för att man gör en volt? Jag har gjort det några gånger men får typ 100poäng för att jag gjorde en ollie och en grab.

Är lite konstigt enligt min mening. Men men, man kan inte tänka på allt i ett spel

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forumare
RIKTIGT! bra spel detta.

Kontrollerna är verkligen genialt uppbyggda.

Ända jag saknar (som alla andra också gör) är att kunna gå av från brädan och gå tex uppför en trappa. Eller åtminstone att om man trycker på push knappen vid en trappa så går han istället automatiskt upp för den.

Sen skulle jag vilja ha lite fler affärer. Finns det bara den där LL affären och den exklusiva Addidas butiken?

Och kan man ha olika sponsors för olika delar av brädan?

Annars är detta spelet fulländat.
Man blir glad för varje trick man sätter bra, från en liten enkel kickplipp till mc twist i en ramp.

gå upp för trappor hade varit fett nice!

finns LL-butiken, och addidas egna sen så kommer du få komma till sloppy's butik. Mer vet jag inte (Kankse är en spoiler^^)..

Sponsormässigt, så väljer du en för brädan(jag har alien workshop), en för skor(Nike hos mig), en för hjul(Fillmore wheels is the shiet ^^) och slutligen en för truckar.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
gå upp för trappor hade varit fett nice!

finns LL-butiken, och addidas egna sen så kommer du få komma till sloppy's butik. Mer vet jag inte (Kankse är en spoiler^^)..

Sponsormässigt, så väljer du en för brädan(jag har alien workshop), en för skor(Nike hos mig), en för hjul(Fillmore wheels is the shiet ^^) och slutligen en för truckar.

Ok najs!

Ah jag kör också Alien Workshop för brädan. Kör väl dom wheelsen du hade sen också då

När får man åka i en hall då?

Permalänk
Medlem

Girl bräda, nike skor(har sånna irl!:D) och momentum wheels

måste man klara alla S.K.A.T.E tävlingar mot pros för att unlocka den achivementen beat all pros? för dom är så sjukt dryga -,-

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Får man inge poäng för att man gör en volt? Jag har gjort det några gånger men får typ 100poäng för att jag gjorde en ollie och en grab.

Är lite konstigt enligt min mening. Men men, man kan inte tänka på allt i ett spel

Coffin backflip är nice Tycker också det är dåliga poäng för det. Detsamma med grind. Tycker man kan få MYCKET mer poäng för en coffin grind

Visa signatur

Intel Q6600|Antec Sonata II |Gigabyte P35-DS3|7800GT|4096Mb |900Gb HD |Logitech Z-5500|LG 22" |X-fi XtremeMusic|Philips SHP895
SteamID: Baebis
http://live.xbox.com/member/baebis

Permalänk
Medlem

ja tycker dom kunde addat lite "Gap" poäng, tex om man trickar över ett jätte stort hopp eller åker igenom dom där "loopsen"(som man får 0 poäng för),

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
ja tycker dom kunde addat lite "Gap" poäng, tex om man trickar över ett jätte stort hopp eller åker igenom dom där "loopsen"(som man får 0 poäng för),

Kan ju komma, lär väll komma någon patch/contentpatch vågar jag tro när fler märken inser vilken reklam dom får i just detta spelet

Ja, du måste klå alla i S.K.A.T.E, så jag fattat det iaf..har 2x kvar att slå

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Får se till så att pappa beställer det imorgon så att man kan spela på onsdag (förhoppningsvis)

Permalänk
Medlem

Attans! Kommer inte åt Ea-Nation någon annan som har detta problem? skulle lira live innan men kunde inte nå Ea-Nation o på så sätt inte skapa ett konto o spela :'(

Forumare: Jag gjorde precis en sak för PlanB så jag får åka i deras lilla hall

Visa signatur

Xbox Live Gamertag - decaar
Zepto Mythos !