Skatetråden - disskusion, sick lines osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapaas
Exakt det jag gör. Pushar och pushar, ramlar aldrig. Men likförbannat kommer de "sittandes" och åker förbi i 900 knyck.

konstigt ja körde exakt som du säger och dom va aldrig nära :S

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

om det är nedförsbackar bör man väl inte kicka utan bara glida? (hålla framåt)

eller så kan ni ju sätta er ner på brädan

(båda grabknapparna + B)

Permalänk
Medlem

Jag upplevde att det gick fortare att bara ta tag i brädan och krypa ihop (valfri grabknapp), än att sparka då det väl går utför. Då det börjar flacka sparkar man och drar vänsterspaken framåt samtidigt så sparkar han lite fortare än normalt.

I övrigt så är jag grymt nöjd med spelet. Klår THPS på alla tänkbara sätt. Har nött igenom det och jag är fortfarande inte less på att glida omkring och poppa feta tricks i/över/under alla grymma spots som finns runt om i staden!

Visa signatur

 Macbook 2.16GHz, 1GB RAM, 120GB HDD
 iPhone, 8GB
 iPod Nano, 4GB

Permalänk
Medlem

Pusha = Trycka frammåt på vänstra spaken? Om inte det funkar så testa att grinda så mycket som möjligt, nu har jag inte kört några race men man brukar få upp lite fart av att grinda.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Behöver hjälp med att hitta några Spots.

1. Den första i Spot Bible
2. En där det står nåt i Spot Bible om Downtown Canyon
3. En med några trappor, komme f*n inte ihåg nu vad det står. Har för mig att man måste få till 900 poäng iaf

Tacksam om någon kan hjälpa mig att hitta dessa. Har ägnat 5 timmar åt att leta efter dem

Fredrik

Visa signatur

Origin/Steam: bananplanta
Cooler Master HAF 912+ | Seasonic 650W | Asus ROG Strix Gaming Z270F | i7 7700K | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB 3200 MHz | Gigabyte GTX 1080 Extremt Gaming 6 GB | Samsung 970 Evo Plus m.2 500GB | Western Digital Blue SN570 m.2 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
konstigt ja körde exakt som du säger och dom va aldrig nära :S

Hmm.. fuskigt. Ska prova idag igen och se om det går bättre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
om det är nedförsbackar bör man väl inte kicka utan bara glida? (hålla framåt)

eller så kan ni ju sätta er ner på brädan

(båda grabknapparna + B)

Mjo, coffin kan man ju göra. Men jag upplevde då att man bara saktar ned om man inte pushar. Som sagt, ska prova idag igen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rewbn
Jag upplevde att det gick fortare att bara ta tag i brädan och krypa ihop (valfri grabknapp), än att sparka då det väl går utför. Då det börjar flacka sparkar man och drar vänsterspaken framåt samtidigt så sparkar han lite fortare än normalt.

I övrigt så är jag grymt nöjd med spelet. Klår THPS på alla tänkbara sätt. Har nött igenom det och jag är fortfarande inte less på att glida omkring och poppa feta tricks i/över/under alla grymma spots som finns runt om i staden!

Joo, jag försökte också köra på den metoden att graba och luta sig framåt, men jag tyckte då inte att det gick fortare. Och ja, det kissar verkligen på THPS. Så otroligt ball

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Pusha = Trycka frammåt på vänstra spaken? Om inte det funkar så testa att grinda så mycket som möjligt, nu har jag inte kört några race men man brukar få upp lite fart av att grinda.

Pusha = sparka fart.

Ska prova grinda senare idag och se om det hjälper!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrikandersson
Behöver hjälp med att hitta några Spots.

http://helpmewithmygameproblems.com/images/8/82/Spot_bible_ov... Alla spots på en karta. Hjälpte mig enormt mycket.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapaas
http://helpmewithmygameproblems.com/images/8/82/Spot_bible_ov... Alla spots på en karta. Hjälpte mig enormt mycket. [/B]

Tack, jag lyckades hitta den sidan genom ett annat forum igår. Lite snöpligt när man såg vart de var och att man hade åkt förbi 5 meter ifrån dem :S

Är klar med Career nu iaf. Ska köra lite online, men de gånger jag provat hittills har det laggat rätt bra, vet itne om det beror på mig eller om det varit nåt annat.

Fredrik

Visa signatur

Origin/Steam: bananplanta
Cooler Master HAF 912+ | Seasonic 650W | Asus ROG Strix Gaming Z270F | i7 7700K | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB 3200 MHz | Gigabyte GTX 1080 Extremt Gaming 6 GB | Samsung 970 Evo Plus m.2 500GB | Western Digital Blue SN570 m.2 1TB

Permalänk
Medlem

tjenna... tänkte å köpa skate samt ett xbox 360 core... kommer ja kunna spara utan 20gb's hårddisken?

Visa signatur

Datorn : Antec 300, Amd Phenom X4 965 , Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, Crossfire med Radeon 5850, Corsair HX650+

Permalänk
Medlem

Robbsta: Nej en HDD eller ett minneskort är ett måste, ska jag vara ärlig så är det bara dumt att köpa core då du inte ens kan köra online med core om jag minns rätt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
fyfan vad jag älskar spelet!

vi får fixa lite gaming sessions sen när vi freeskatar osv osv.

Det är precis klockrent.
Eat your heart out tony hawk

Jag ska sitta så gott som hela kvällen idag och troligen en stor del av morgondagen, så lite sessions låter som en riktigt bra idé. Har Firaphex som tag

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Låter sweet belga!

Någon som vet hur man ska göra om man är för ung för att göra ett EA-nation konto? vår gamertag (bourdette) är tydligen för ungt.

Permalänk
Medlem

Fråga: Hur tar man bort sparade replays?

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Medlem

Någon som har nå bra tips på trix för stora rampen i x-games challengen. Motståndarna lika hela tiden på 70+ å jag själv kommer knappt upp i föga 50.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Browing
Någon som har nå bra tips på trix för stora rampen i x-games challengen. Motståndarna lika hela tiden på 70+ å jag själv kommer knappt upp i föga 50.

En lång grab får du minst 80+ för?

Visa signatur

peace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av analog
En lång grab får du minst 80+ för?

Jag körde 360 flip (360-540spin) + Christ Air (totala antal varven låg väl över 900 iallafall) Jag fick nog med poäng för att vinna iallafall ;P

EDIT: Körde även 360flip to FS Crooked utmaningen igår, tyckte inte att den var svår på något sätt Satte det på tredje eller fjärde försöket tror jag ;>

Visa signatur

** Intel Core 2 Duo @ 3Ghz ** 4Gb DDR2 @ 800Mhz ** Geforce 8800GTX 768mb **

Permalänk

Spelet är så jävla najs fick det igår onsdag en dag före alla med ps3 hehe:P
men hur långt är spelet egentligen och kan man filma i online läget?

Visa signatur

Intel E6600 |Crosair 2 GB DDR2 PC6400 (2x1024MB) | Sapphire ATI Radeon X1900GT 256MB GDDR3 | Asus P5W DH DELUX | Hiper M 530 W |Seagate 7200.10 320GB | Antec Nine Hundred Gamer Case

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkfox92
Spelet är så jävla najs fick det igår onsdag en dag före alla med ps3 hehe:P
men hur långt är spelet egentligen och kan man filma i online läget?

Hur långt är ett snöre? Spelet är så långt som du gör det.

Ja, du kan titta på replays i onlineläget.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Medlem

haha, igår när jag körde så fick jag någon achievment, så trycker jag knappen för att se vad det är för något. Så tycker jag det laddar lite ovanligt länge.

när jag väl kommer in ser jag att jag fått massa online-achievments som jag inte gjort, har inte ens skaffat mig ett EA-konto

790/1000 poäng nu

Permalänk
Medlem

Måste ju säga att spelet kan vara infernaliskt svårt ibland. Vissa saker är nästingtill hopplösa att lyckas med. tror jag satt i över en timme igår och försökte sätta Manual->Fliptrick->grind + 15m grind + 4250p på 15 sekunder eller vad det nu är man får på sig (20 kanske) ... Inte så svårt om man hittar rätt ställe att göra det på, men på gatan utanför skateshopen var det helt galet.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Måste ju säga att spelet kan vara infernaliskt svårt ibland. Vissa saker är nästingtill hopplösa att lyckas med. tror jag satt i över en timme igår och försökte sätta Manual->Fliptrick->grind + 15m grind + 4250p på 15 sekunder eller vad det nu är man får på sig (20 kanske) ... Inte så svårt om man hittar rätt ställe att göra det på, men på gatan utanför skateshopen var det helt galet.

inte orkat fixa den, vilken spot var de du fixa den på? utanför shoppen, vilken isåfall?

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
inte orkat fixa den, vilken spot var de du fixa den på? utanför shoppen, vilken isåfall?

På vägen utanför den första shoppen. Startade eventet uppe i backen (om du står med shoppen i ryggen så har du en backe till höger upp till en korsning och sen en backe till, började i den), fick lite fart, körde en manual->fliptrick->grind + 15m grind på mitten-delen av vägen, tog mer fart över korsningen och körde tricks och grindade som en galning för att få ihop poängen.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Måste ju säga att spelet kan vara infernaliskt svårt ibland. Vissa saker är nästingtill hopplösa att lyckas med. tror jag satt i över en timme igår och försökte sätta Manual->Fliptrick->grind + 15m grind + 4250p på 15 sekunder eller vad det nu är man får på sig (20 kanske) ... Inte så svårt om man hittar rätt ställe att göra det på, men på gatan utanför skateshopen var det helt galet.

Är faktiskt riktigt besviken på hur de har löst videodelen.

Precis som du säger så är 30 sekunder aaallldeles för kort tid. Plus att det bara är tråkigt att sitta och hamra på spakarna för att få så mycket poäng som möjligt.

Det vore roligare om man hade typ 3 minuter på sig och fick lite mer direkta direktiv, t ex en line som man måste hålla sig till eller nåt.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Medlem

video delen är ja grymt besviken på med, för endel av dom svårare så krävs det att man verkligen måste ha en perfekt spot och den ger inga tips eller nått heller man måste bara hitta den själv och de kan vara riktigt drygt att leta spots och misslyckas 20 gånger på en spot för att se "jaha inte denna heller" och rulla vidare.

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapaas
Är faktiskt riktigt besviken på hur de har löst videodelen.

Precis som du säger så är 30 sekunder aaallldeles för kort tid. Plus att det bara är tråkigt att sitta och hamra på spakarna för att få så mycket poäng som möjligt.

Det vore roligare om man hade typ 3 minuter på sig och fick lite mer direkta direktiv, t ex en line som man måste hålla sig till eller nåt.

Jag tycker faktiskt att idén är riktigt bra. Man får målen och sen får man lösa det bäst man vill. Det ger en betydligt mer frihet än om man skulle vara tvungen att bara göra på vissa sätt. Fast å andra sidan så kunde det vart gjort bättre också, speciellt med mer tid. Att man är fri att göra som man vill är bra, men då borde man också få tid på sig att faktiskt göra det.

Samma sak gäller replay-delen... lite taskigt att man bara kan göra så korta klipp. Skulle vara riktigt kul att kunna dra ihop en 4-5 minuter lång film... Finns det typ Fraps till 360 kanske?

Å andra sidan är ju spelet i övrigt så kickass att det lätt går att leva med dessa små skavanker

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Det hade varit riktigt fett att kunna välja egen vinkel också. typ placera ut kameror.

Permalänk
Medlem

nån som har ett tips hur man fixar den där pro challegen när man ska hit the book + 500 points. jag fattar inte hur man ska göra

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
...Å andra sidan är ju spelet i övrigt så kickass att det lätt går att leva med dessa små skavanker

Sanning, broder.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stisse
nån som har ett tips hur man fixar den där pro challegen när man ska hit the book + 500 points. jag fattar inte hur man ska göra

Jag gjorde nån flip upp på kanten av boken och grindade, sen flip+snurr ut.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk

Om nån vill köra online på Skate ps3 adda mitt psn nick: Darkfox1337

Visa signatur

Intel E6600 |Crosair 2 GB DDR2 PC6400 (2x1024MB) | Sapphire ATI Radeon X1900GT 256MB GDDR3 | Asus P5W DH DELUX | Hiper M 530 W |Seagate 7200.10 320GB | Antec Nine Hundred Gamer Case

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stisse
nån som har ett tips hur man fixar den där pro challegen när man ska hit the book + 500 points. jag fattar inte hur man ska göra

Som Kapaas sade, Enklast är flip in, grinda på kanten och sen flip ut. Att faktiskt åka uppför själva boken och få ihop poängen är rätt svårt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Som Kapaas sade, Enklast är flip in, grinda på kanten och sen flip ut. Att faktiskt åka uppför själva boken och få ihop poängen är rätt svårt.

Jag lyckades med att åka uppför boken ville det istället för lägga en grind, vet ej varför

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow