Spelkrav för Crysis

Permalänk

shiit.. tyckte jag satt på mer eller mindre monsterhårdvara (med min budget) och så läser man inledningen.. det ser mörkt ut för min det med crysis :/

jaja, vi får väl hoppas att det optimeras mer

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Det är väl bara att inse att du satsade på fel häst när du köpte ett X800-kort, jag fick själv samma problem när jag satsade på FX istället för ett kort i samma prisklass från ATI. Man kan inte ha tur jämt så är det tyvärr i datorvärlden. Jag känner exempelvis nu i efterhand att jag kanske skulle satsat på en X2-processor istället för den jag köpte men inte klagar jag på speltillverkarna för att dom inte optimerar spelen för enkelkärniga processorer.

Visst, det stämmer det du säger. Men det är inte därför jag är bitter och gormar och argumanterar.

Crytek har faktiskt gått ut med att det ska stödja SM2.0 och då kommer någon och påstår att det inte stämmer Då börjar man ju undra hur det egentligen ligger till. Jag bryr mig inte så speciellt mycket då jag ändå ska uppgradera strax inom en snar framtid. Är dock intresserad därför att det blir fler oc fler spel som endast stöder SM3.0 och jag trodde inte Crysis skulle bli ett av dem.

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk

Och andra sidan kommer inte ett X800~ kort att vara speciellt roligt att spela med. Gammalt kort, åldrig teknik. Jag menar folk ger ju nästan bort ett sådant kort idag och Crysis har ju inte släppts än och släpps inte förns om två månader.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

vadå sm.. vad betyder SM2 och SM3??

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiKrist
vadå sm.. vad betyder SM2 och SM3??

shader model 2.0 och 3.0. 3.0 har inget tekniskt övertag men stödjer mer komplicerade shaders.

Permalänk

Verkligen skrattretande om spelet inte är optimerat så en "normal" speldator kan köra det. Krävs det typ ett 8800GTX kort för att få spelet att flyta med 1280x1024 med MAX så är det bara att bojkotta spelet något år till man är mogen för uppgiften.

Folk kan ju inte tömma bankkontot för att spela ett hypat dataspel som är roligt någon timma. Har en polare som gör det, kan spela hos han så får jag min fix hehe.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealDaBratt
Verkligen skrattretande om spelet inte är optimerat så en "normal" speldator kan köra det. Krävs det typ ett 8800GTX kort för att få spelet att flyta med 1280x1024 med MAX så är det bara att bojkotta spelet något år till man är mogen för uppgiften.

Folk kan ju inte tömma bankkontot för att spela ett hypat dataspel som är roligt någon timma. Har en polare som gör det, kan spela hos han så får jag min fix hehe.

Jo, det är ju vad man prioriterar i livet, vissa super bort pengarna hellre tex ^^ Och vad är det som är skrattretande? För att vi ska komma någonstans så kan spelutvecklarna inte göra spel som kan köras med gammal teknik.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Jo, det är ju vad man prioriterar i livet, vissa super bort pengarna hellre tex ^^ Och vad är det som är skrattretande? För att vi ska komma någonstans så kan spelutvecklarna inte göra spel som kan köras med gammal teknik.

Vad mogen man får vara och posta klockan 13:37

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Jo, det är ju vad man prioriterar i livet, vissa super bort pengarna hellre tex ^^ Och vad är det som är skrattretande? För att vi ska komma någonstans så kan spelutvecklarna inte göra spel som kan köras med gammal teknik.

Skulle Nvidias 8800-Serie visa sig prestera dåligt med Crysis finner jag det tragikomiskt. Många krossat spargrisen för detta spelet och köpt dyra grafikkort. Tror jag iof att det lär fungera bra.

Japp vissa lägger pengar på spelmissbruk, andra alkohol missbruk. De "lyckligt lottade" både och. Själv försöker jag ha lite distans till skiten även om jag sitter mitt upp i den.

Permalänk
Medlem

Från: http://www.tomshardware.co.uk/forum/98121-25-crysis-confirmed...

Från en av utvecklarna

"You will see a large performance increase on multi-core processors"

"Crysis is designed to make the most of both the CPU and GPU but with enough scalability to ensure a good game play experience on older hardware as well."

"With all others things being equal regarding hardware and driver performance then the 64bit version of Crysis will be the best performing version."
-

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealDaBratt
Skulle Nvidias 8800-Serie visa sig prestera dåligt med Crysis finner jag det tragikomiskt. Många krossat spargrisen för detta spelet och köpt dyra grafikkort. Tror jag iof att det lär fungera bra.

Japp vissa lägger pengar på spelmissbruk, andra alkohol missbruk. De "lyckligt lottade" både och. Själv försöker jag ha lite distans till skiten även om jag sitter mitt upp i den.

Jo men de är inte klara med spelet än heller...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeneralCrusader
shiit.. tyckte jag satt på mer eller mindre monsterhårdvara (med min budget) och så läser man inledningen.. det ser mörkt ut för min det med crysis :/

jaja, vi får väl hoppas att det optimeras mer

öh, vad snackar du om? Ditt system håller ju sig inom de rekomenderade kraven, din dator komma klara det lätt.

För övrigt så ska det bli spännande att se hur det kommer gå för min burk Fast den klarar ju Bioshock på low i 1440*900 så Crysis lär ju gå att få å funka det med.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
öh, vad snackar du om? Ditt system håller ju sig inom de rekomenderade kraven, din dator komma klara det lätt.

För övrigt så ska det bli spännande att se hur det kommer gå för min burk Fast den klarar ju Bioshock på low i 1440*900 så Crysis lär ju gå att få å funka det med.

jag spelar crysis på high, men om du kollar på processorn e6600 och jämför den med min (original) så inser man rätt snabbt att min blir krossad.

jaja, let's hope it will work

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR