Nytt kul spel o fastna för?

Permalänk
Medlem

Nytt kul spel o fastna för?

Tja har i mina tidigare dagar vart helt besatt av spel som Oblivion, Halflife2, Rome totalwar , WoW , CS osv.

Nu ca 1 år senare är man sugen på att få tillbaka denna besatthet då det är så j*vla kul o lira sena nätter eller bara ta de lugnt en helg

Började med att installera Oblivion med nytt expansion t.ex.(för att göra de lite mer nyare) fyfan måste säga att de va riktigt tråkigt o spela, samma gäller alla andra spel som nämns innan.

De är ju klart har man nött ett spel så mycket så klart de aldrig kommer bli samma känsla att spela de igen!

Så nu till er sweclockers!
Behöver hjälp med ett sådant spel man blir helt galen i , haha, dvs sitta o nöta.

De kan va lite vad som helst FÖRUTOM Bilspel och läksiga spel Doom3, BioShock osv.

Ni vet ungefär vad ja diggar, Halflife och oblivion stuket va riktigt bra men vad ska man spela nu? Har riktigt tråkigt en söndag eftermiddag.

Tack förhand!

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

Bioshock. Och nej, det är inte riktigt läskigt. Stämningsfullt, men definitivt inte läskigt (utom nån enstaka gång då en fiende hoppar fram). Fantastisk story, fantastisk känsla, fantastisk grafik, fantastiskt allt. Utan tvekan ett av de bästa spelen någonsin.

Lite kort dock.

Visa signatur

[Stationär] Intel Core 2 Duo E6600 | 2x1024Mb RAM | 8800GTS 640MB | 1230GB HDD | Samsung 206BW @ 1650x1080 | Windows XP x64 - Ubuntu 7.10
[Bärbar 1] Intel Core Duo T2300 | 2GB RAM | ATI X1400 | 80GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800
[Bärbar 2] AMD Sempron 3300+ | 1024MB RAM | ATI X200 | 60GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0thing
Bioshock. Och nej, det är inte riktigt läskigt. Stämningsfullt, men definitivt inte läskigt (utom nån enstaka gång då en fiende hoppar fram). Fantastisk story, fantastisk känsla, fantastisk grafik, fantastiskt allt. Utan tvekan ett av de bästa spelen någonsin.

Lite kort dock.

Förutom det faktum att han inte kommer att kunna spela det (såvida han inte använder den communitygjorda patchen).

Och även med patchen ser ser spelet inget vidare ut (om man jämför med hur det ska se ut)

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk

rätt så skoj att varva call of duty2 på svåraste väldigt avslappnade spel inge mörkt skit där man inte ser nå och där graffan är bra fast man ser ändå bara 20% av skrärmen! jävla skitspel säger jag bara

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stor_stenen
rätt så skoj att varva call of duty2 på svåraste väldigt avslappnade spel inge mörkt skit där man inte ser nå och där graffan är bra fast man ser ändå bara 20% av skrärmen! jävla skitspel säger jag bara

???????????

Kan du ta det en gång till?

Permalänk

cod2 är ett bra spel mena jag, eller vad mena du

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stor_stenen
cod2 är ett bra spel mena jag, eller vad mena du

Först skriver du att det är skoj, och sedan i slutet av inlägget "jävla skitspel säger jag bara". Inte precis lätt att förstå då.

Permalänk

jag tycker dom här mörka spelen är skitspel som tex doom3

Permalänk

Battle for middle-earth 2 :). Jag som annars inte är speciellt förtjust i startegispel älskar det här spelet. Grymt skön känsla att lira på internet eller mot kompisar.

Permalänk
Medlem

Re: Nytt kul spel o fastna för?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ramii
Tja har i mina tidigare dagar vart helt besatt av spel som Oblivion, Halflife2, Rome totalwar , WoW , CS osv.

Nu ca 1 år senare är man sugen på att få tillbaka denna besatthet då det är så j*vla kul o lira sena nätter eller bara ta de lugnt en helg

Började med att installera Oblivion med nytt expansion t.ex.(för att göra de lite mer nyare) fyfan måste säga att de va riktigt tråkigt o spela, samma gäller alla andra spel som nämns innan.

De är ju klart har man nött ett spel så mycket så klart de aldrig kommer bli samma känsla att spela de igen!

Så nu till er sweclockers!
Behöver hjälp med ett sådant spel man blir helt galen i , haha, dvs sitta o nöta.

De kan va lite vad som helst FÖRUTOM Bilspel och läksiga spel Doom3, BioShock osv.

Ni vet ungefär vad ja diggar, Halflife och oblivion stuket va riktigt bra men vad ska man spela nu? Har riktigt tråkigt en söndag eftermiddag.

Tack förhand!

Med tanke på att du vill ha ett spel du kan fastna i så är bra story A och O, sedan har du inte den vassaste datorn, så mina förslag är

Neverwinter Nights 2 = Rollspel med mycket bra story, spela som ond eller god

Knights of the old republic 1&2 = "Mainstream" rollspel med underbar story, karaktärer osv om du gillar starwars universiumet.. väldigt lätt att fastna i och komma på sig själv sitta o spela hela dagen

Chronicles of riddick = FPS och stealth spel.. du är fånge i ett fängelse och ska bryta dig ut med hjälp av massa smygande och vapen osv, mycket kul

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Splinter Cell spelen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
Splinter Cell spelen..

Justja, Double agent är riktigt kul

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Heroes of might and magic V är rätt skoj

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk
Medlem

Company of Heroes tycker jag är ett riktigt mmysigt strategispel faktiskt. Rekomenderas starkt!

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Beyond good and evil

Permalänk
Medlem

max payne är ett måste om du missat det?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Indigo Prophecy - Bra spel
Call of Juarez - Bästa spelet ever enligt mig
Stalker - Mycket bra spel men lite creepy miljöer men kom igen, chernobyl?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Medieval Totalwar II: Kingdoms

Awsoooome

Permalänk
Medlem

Guild Wars!

Permalänk
Medlem

Civilization IV.

"Bara en turn till..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Beyond good and evil

Grymt bra spel! Tackar för tipset, förstår inte hur det spelet kunnat gå mig förbi helt.

Visa signatur

"Kärlek är sådant som växer på träd och ibland trillar ner."
nicklas.gummesson.net

Permalänk
Medlem

hmm jag har varit Riktigt fast vid
börja väll med Diablo 1+2 i kanske 2 år
sen
Wolfensten ET för nott år sedan å det spelade jag väll i 2år +
sen
World of warcraft 2 år
sen ( nu )
ET: Quake Wars sedan Beta 1

QW är klart rekomenderat

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Re: Nytt kul spel o fastna för?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ramii
Tja har i mina tidigare dagar vart helt besatt av spel som Oblivion, Halflife2, Rome totalwar , WoW , CS osv.

Nu ca 1 år senare är man sugen på att få tillbaka denna besatthet då det är så j*vla kul o lira sena nätter eller bara ta de lugnt en helg

Började med att installera Oblivion med nytt expansion t.ex.(för att göra de lite mer nyare) fyfan måste säga att de va riktigt tråkigt o spela, samma gäller alla andra spel som nämns innan.

De är ju klart har man nött ett spel så mycket så klart de aldrig kommer bli samma känsla att spela de igen!

Så nu till er sweclockers!
Behöver hjälp med ett sådant spel man blir helt galen i , haha, dvs sitta o nöta.

De kan va lite vad som helst FÖRUTOM Bilspel och läksiga spel Doom3, BioShock osv.

Ni vet ungefär vad ja diggar, Halflife och oblivion stuket va riktigt bra men vad ska man spela nu? Har riktigt tråkigt en söndag eftermiddag.

Tack förhand!

Slår ett slag för det gamla Quake 4 (kom ut 2005) som jag köpte för ett par veckor sedan. Grymt skönt lir! Rekommenderar att spela det på det näst svåraste.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Valfritt Football Manager, gör att man fastnar direkt! Om man är lite fotbollsintresserad förstås

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem

Måste slå ett slag för modden Fortress Forever till HL2! Om du lirade TFC till vanliga är detta ett måste att testa! Installerade det igår och är helt fast
TFC är ett mycket bra spel och jag lirade det mycket förr men jag måste säga att Fortress Forever är minst lika bra bortsett från några buggar!

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Inaktiv

Dreamfall the longest journey <3

Även de första spelet är grymt bra!

Permalänk
Medlem

STALKER! kan dock vara bitvis läskigt.. och vart har du fått för dig att bioshock är läskigt? var inte ett dugg läskigt. stämningsfyllda miljöer? ja, men läskigt? nej, knappast nå skräck-ála-doom3 där inte.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Inaktiv

World in conflict är helt underbart!

Permalänk
Medlem

Wc3 - DotA

ET: QW är riktigt skoj med, hoppas bara det kommer slå igenom.

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
World in conflict är helt underbart!

Instämer helt

Visa signatur

Hifi e överskattat PA is power
Dator: AMD 3800+ x2 @2,3Ghz Orginal fläkt[1024mbDDR2] Asus 7600GT Pci-e 256mb
Laptop: Intel core duo @ 1,67Ghz [1024mb ram] Graff???