"-War is coming home" World in Conflict Officiell Tråd

Permalänk
Avstängd

Hur ser man vilken version av drivrutinerna man har installerade f.ö?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Min polare har problem, han får inte fram några servrar... Typ bara en.. Nån annan som stött på detta? Han har öppnat portarna. Hjälp!

Permalänk

i multiplayer delen - finns det någon skillnad mot demot eller är det bara nya banor sen är resten samma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Min polare har problem, han får inte fram några servrar... Typ bara en.. Nån annan som stött på detta? Han har öppnat portarna. Hjälp!

har också en polare med samma problem. jag chansade på brandväggen.

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
i multiplayer delen - finns det någon skillnad mot demot eller är det bara nya banor sen är resten samma?

Ett demo är ju alltid ett demo, du får som sagt försmaka på spelet, och ja, spelet ligger före sin konkurrens. Det är sinnessjukt hur man kan optimera ett spel så här bra, det flyter tom på mitt 1950pro vid high settings
Jag är nöjd och glad att det flyter så pass på mitt kort.. , klart ett av det bästa MP 2007..
Mvh

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Avstängd

Känns som spelet är processorkrävande för det är ingen större skillnad i prestanda beroende på vilken upplösning jag väljer. Jag sitter på 8800GTS och en gammal A64 Venice som visserligen går i 2.7GHz nu. När The Dome rasar och kanske två helikoptrar ska störta där samtidigt ja då får den för mkt att räkna på helt enkelt.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

Fy faaasen vad jag har problem med uppdraget där man ska ta en ö utanför Seattle med anti-skepp missiler.
Jag kommer så långt att man ska ta de två AS-kastarna men... hålla dem OCH anfalla ryssarnas bas??? Jag blir slaktad varje gång.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nVIDIA
Ett demo är ju alltid ett demo, du får som sagt försmaka på spelet, och ja, spelet ligger före sin konkurrens. Det är sinnessjukt hur man kan optimera ett spel så här bra, det flyter tom på mitt 1950pro vid high settings
Jag är nöjd och glad att det flyter så pass på mitt kort.. , klart ett av det bästa MP 2007..
Mvh

Jag menade om det fanns fler enheter i multiplayer än det fanns i demot? för att köpa ett spel som är exakt likadant i demot som i fulla spelet fast med fler banor är tråkigt? dåligt gjort i så fall. borde ju lagts till möjlighet att få kontroll över ett stridsskepp som kan bomba lite i 1 minut om man har visst antal poäng osv eller dylikt..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Fy faaasen vad jag har problem med uppdraget där man ska ta en ö utanför Seattle med anti-skepp missiler.
Jag kommer så långt att man ska ta de två AS-kastarna men... hålla dem OCH anfalla ryssarnas bas??? Jag blir slaktad varje gång.

Det uppdraget är i min mening spelets svåraste. När du tagit de två missilbärande fordonen måste du som sagt anfalla ryssarnas sista bas, SAMTIDIGT som de kommer med motanfall mot dina två baser.
Ett tips är att bygga två-fyra (dyra!) st. apache-helikoptrar som rensar ganska bra, slå sedan ut spetsnaz-enheterna som gömmer sig i skogen och lägger artilleri på dig. Kalla också in fallskärmsjägare som som du kan gömma i skogen och lägga in artilleri med!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Det uppdraget är i min mening spelets svåraste. När du tagit de två missilbärande fordonen måste du som sagt anfalla ryssarnas sista bas, SAMTIDIGT som de kommer med motanfall mot dina två baser.
Ett tips är att bygga två-fyra (dyra!) st. apache-helikoptrar som rensar ganska bra, slå sedan ut spetsnaz-enheterna som gömmer sig i skogen och lägger artilleri på dig. Kalla också in fallskärmsjägare som som du kan gömma i skogen och lägga in artilleri med!

Jag lät 2 grupper anti-tank inf samt två grupper vanligt infanteri vakta kullarna där missilramparna fanns. Sen så satsade jag på 4 Apache-helikoptrar som sköt allt som rörde sig där nere i staden, samt skickade ner 3 grupper anti-tank som jag understödde med mina helikoptrar - Uppdraget klarat.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cj
Jag lät 2 grupper anti-tank inf samt två grupper vanligt infanteri vakta kullarna där missilramparna fanns. Sen så satsade jag på 4 Apache-helikoptrar som sköt allt som rörde sig där nere i staden, samt skickade ner 3 grupper anti-tank som jag understödde med mina helikoptrar - Uppdraget klarat.

Ungefär så som jag gjorde då med andra ord

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Drivrutiner kommer fixa flyt i detta spel. Det märker jag när jag spelar, det "hackar till" på samma ställe varje gång man startar spelet sen flyter det hur bra som helst, men det är exakt samma ställen det hackar till på, samt att det är inga krävande situationer, så jag vet inte om spelet är sämst optimerat eller om nvividas drivrutiner inte är optimerade för spelet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Varje gång jag startar spelet upptäcker jag något nytt som gör att jag uppskattar det mera.

Som att man inte behöver ha skivan i om man startar det i Online Only mode eller det faktum att det går att spela mot botar och har full kontroll över vilken roll de har, vilket lag de är med i och mycket mera. Perfekt för när man kör minilan någongång!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Drivrutiner kommer fixa flyt i detta spel. Det märker jag när jag spelar, det "hackar till" på samma ställe varje gång man startar spelet sen flyter det hur bra som helst, men det är exakt samma ställen det hackar till på, samt att det är inga krävande situationer, så jag vet inte om spelet är sämst optimerat eller om nvividas drivrutiner inte är optimerade för spelet.

Det är din processor, inte grafikkortet.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

men spelet är ju hur jävla unerbart somhelst klara det igår..

det har verkligen fångat stämningen så bra så det inte är sant... i de sista uppdragen där man kämpar för sitt liv i gigantiska soviet anfall & man får poäng till artillery strikes & allt lite "broken arrow" känsla.. & adrenalinet komemr igång & man pumpar ut artillery & air strikes & heavy air strikes & en b52 bomb run

bara den känslan är film känsla

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk

World in Conflict (PC) performance review
http://www.guru3d.com/article/Videocards/459/1/

Kan någon verifiera siffrorna för 1280*1024 very high?

Permalänk

Spelade precis klart sista uppdraget.
Och ja... vad har man att säga?
Precis som alla andra... WOW!

Riktigt förjävla bra spel. Längesen jag varit så nöjd med ett spel.
Det enda som är negativt är som sagt att man drar igenom det jävligt snabbt.
En annan sak är att jag tyckte det var ganska lätt.
Körde på normal hela tiden och hade aldrig några direkta problem med något.
Iofs kört multiplayer rätt mycket på demot men ändå.
8,5/10 får det av mig.

Citat:

Fy faaasen vad jag har problem med uppdraget där man ska ta en ö utanför Seattle med anti-skepp missiler.
Jag kommer så långt att man ska ta de två AS-kastarna men... hålla dem OCH anfalla ryssarnas bas??? Jag blir slaktad varje gång.

Jag gjorde så att jag lämnade fordonen / 1 grupp AT infantari på den första "basen".
Sen vid den andra så lämnade jag bara 2 grupper med AT och en riflesquad i skogen precis vid vägen. Alla fiender kör på exakt samma ställe så dom blir bara slaktade som fan...
Sen så när man skulle ta den lilla byn eller vad man ska säga så droppade jag 2 rifle och 2 at och sen typ 3 grupper airborne eller något och anföll.
Gick busenkelt.

Permalänk
Medlem

Då har man klarat spelet då.
Lite tråkigt med endast en sida spelbar i SP
men det kanske fixas i ngn expansion.

Det var kul att dom var varierande i uppdragen och får en att köra med alla 4 rollerna.

Man kanske skulle dra ihop en Swec klan på MP?

Kallar mig Cleesox när jag kör iaf.
Föredrar support rollen
artilleri är riktigt kul

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Harn en snabb fråga.
Tror ni spelet skulle spela "speldugligt" på min laptop?
CD 1.83, 1gb, 100gb, ATI X1400 128mb (eget minne)

Klarar av iaf av company of heroes utmärkt

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Fy fan vilken känsla, innovation och grafik. Så här efter 2 dagars speltid av demot ger jag det 5 av 5 i betyg. Sen om det är ett spel jag kommer köpa är en intressant fråga.. återstår att se. RTS har aldrig varit min grej, men det här är utformat lite annorlunda.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
Harn en snabb fråga.
Tror ni spelet skulle spela "speldugligt" på min laptop?
CD 1.83, 1gb, 100gb, ATI X1400 128mb (eget minne)

Klarar av iaf av company of heroes utmärkt

kommer säkert funka på low med hyffsad fps, datorn i sign kör jag på medium i 1650x1050 och det är väl typ 25+ fps lite småhack men inte nå mycket..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Får lägga till ett stort minus på att jag tappar anslutningen mot servern hela tiden.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt spelet är okej, har ändrat mig nu till skillnad från när jag spelade demon. Nu har man nått att spela tills onsdag då Halo 3 kommer..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Ungefär så som jag gjorde då med andra ord

Tänk så illa det kan gå när man är trött...

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Tycker faktiskt spelet är okej, har ändrat mig nu till skillnad från när jag spelade demon. Nu har man nått att spela tills onsdag då Halo 3 kommer..

Vad har fullversionen att erbjuda mer specifikt? Banor, enheter, osv.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Vad har fullversionen att erbjuda mer specifikt? Banor, enheter, osv.

Flera banor så att man kan leva sig mer in i storyn? Onödigt att kritisera mitt inlägg...

EDIT: Hur mycket är det kvar av spelet när man kommit till Norge? Eller nåt sånt.. Återvänder det till USA ännu?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Här har du en hårdvaruguide till spelet från gamespot, kolla in den: http://www.gamespot.com/features/6179006/index.html?om_act=co...

Nvidia har adresserat problemet i deras senaste patch, antar att du installerat den? http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Edit: Godmorgon, uppenbarligen har du installerat den... Konstigt i så fall att du får samma problem.

Avinstalerade drivrutinerna och lät windows update instalera nya.
Funkar utmärkt nu i world i conflict trotts att det är 162.XX versionen.
Dock slutade bioshock att funka. Detta är lite irriterande.
Nån som har nåra trix att dela med sig så är ja väldigt tacksam.

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
EDIT: Hur mycket är det kvar av spelet när man kommit till Norge? Eller nåt sånt.. Återvänder det till USA ännu?

Ja, du återvänder till USA. Du har väl runt 4-5 uppdrag kvar kanske. Totalt är det 14 uppdrag i singelspelar kampanjen

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Flera banor så att man kan leva sig mer in i storyn? Onödigt att kritisera mitt inlägg...

Eeehh, va!? Citerade du fel person eller var min fråga så svår? Kan nån annan ickedryg person ge mig ett svar, funderar nämligen på att köpa det.. men är inte lönt för min del om det inte är så mycket extra innehåll. Vill gärna veta först, men mina erfarenheter av demot är av högsta klass.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Eeehh, va!? Citerade du fel person eller var min fråga så svår? Kan nån annan ickedryg person ge mig ett svar, funderar nämligen på att köpa det.. men är inte lönt för min del om det inte är så mycket extra innehåll. Vill gärna veta först, men mina erfarenheter av demot är av högsta klass.

Sry, var kanske lite trött o sur när jag skrev det och tolkade ditt inlägg fel som att du klagade på mig. Ber om ursäkt.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum