"-War is coming home" World in Conflict Officiell Tråd

Permalänk
Medlem

Lugnt, men vill fortfarande ha ett svar av någon.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Skulle också vilja veta.

Finns det flera stadsmiljöer i MP i hela spelet? Gillar verkligen kartan i demot som utspelar sig vid stranden, med en liten stad precis i närheten.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

New York, Seattle etc etc

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Fan vad coolt. Finns båtar som enheter förresten?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

undrar också men folk verkar inte vilja svara på frågan..

Är det enda extra i fullversionen fler banor?

Inga nya enheter osv? nu pratar vi givetvis om multiplayerdelen.

Permalänk
Avstängd

Har endast kört multiplayer och de nya styrkorna i förhållande till demot är att man kan spela som NATO och därmed använda deras materiel.

Båtar, nej.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Båtar, nej.

Well, du har ju alltid amfibiefordon att glida omkring i vattnet med.

Visa signatur

WTF?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
undrar också men folk verkar inte vilja svara på frågan..

Är det enda extra i fullversionen fler banor?

Inga nya enheter osv? nu pratar vi givetvis om multiplayerdelen.

det är endast nya banor som tillkommer
och nato styrkor istället för usa på vissa banor.
det är typ samma stuk på dom enheterna.
men det finns iofs fler lägen än domination i hela spelet.
t.ex. anfalls läget som kom mot slutet av betan.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

ojsan då

Maxade på för mycket vilket slutade med att spelet stängde av sig.
CPU Pentium D 3,2@ 3,5 3gb ram x1900xt 512 crossfire.
Hyfsad maskin, troligtvis för taskig prolle, maxade nog på för mycket med fysiken eller så var det väl den berömda VPU recovery som gick in. Taim för uppgradering. Annars ruskigt bra spel. KÖP

Visa signatur

Jigoku

Permalänk
Medlem

Är det bara demobanorna som har connection problems hela tiden? Får konstant upp meddelanden om anslutningsproblem, varav hälften av gångerna droppar jag från servern efter en halv minut. Eller är det bara jag som upplever detta överhuvudtaget med demot? Och dom kommer nästan alltid när det är mest opassande.. lyckas markera ut välplacerade artillerier och bomber, och det går allmänt bra, men får aldrig se resultatet eller får poäng för skiten. Lagom irriterande att aldrig kunna få spela färdigt utan serverstrul.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Otroligt bra spel, framförallt spänningen. Spelade just egenom campaignen, lite tråkigt att det är slut.
Enda jag kan klaga på är optimeringena av spelet, tycker det flyter på kasst för den sketna grafik, inte på högsta då om någon tror det för då ser det okej ut.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Är det bara demobanorna som har connection problems hela tiden? Får konstant upp meddelanden om anslutningsproblem, varav hälften av gångerna droppar jag från servern efter en halv minut. Eller är det bara jag som upplever detta överhuvudtaget med demot? Och dom kommer nästan alltid när det är mest opassande.. lyckas markera ut välplacerade artillerier och bomber, och det går allmänt bra, men får aldrig se resultatet eller får poäng för skiten. Lagom irriterande att aldrig kunna få spela färdigt utan serverstrul.

Sänk grafikprestandan. Detta problem hade jag med. Är nog bredbandet som inte levererar tillräckligt snabbt.

Visa signatur

Gigabyte p35-DS4, Dual core 2.13, Scythe infinity, Nvidia 8800 gts 320mb, Ram 512MB x4, 200+320 GB HD, Antec p182, Windows vista.

Permalänk
Medlem

Jag vill och kommer definitivt inte, kompromissa med grafiken för att mitt 24/1-bredband inte hänger med... men tycker det låter lustigt att grafiken kan påverka anslutningen mot servern. Riktigt uselt i så fall.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Låter inte logiskt. Jag hade flugit ut ur servrar titt som tätt om anslutningsproblemen berodde på prestandan. Ligger på runt 20-30 FPS konstant och har nada problem med anslutningen, och vad jag vet så flyter det betydligt bättre på Croles nya überburk. Hmm... måste bero på något annat.

Har du, Croles, ett inbyggt nätverkskort? Kanske bra om du installerar senaste drivrutinerna för moderkortet.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Jag har senaste drivrutinerna för moderkortet, och har inaktiverat det inbyggda nätverkskortet i BIOS. Har ett externt trådlöst nätverkskort, och till det har jag de senaste drivrutinerna med.

Fick ett litet tips om att avaktivera Wireless Zero Configuration (under "Tjänster" i kontrollpanelen). Den ska tydligen regelbundet ligga och söka efter nya nätverk, vilket inte behövs för min del. Tror dock inte det kommer lösa problemet, eftersom jag aldrig upplevt strul med nätverk i spel förr.. om inte WiC är känslig på något vis.

Argh, vettefan vad det kan vara. Tror faktiskt inte riktigt på teorin om att man ska behöva sänka grafiken. Kan fan säkert tänka mig att det hjälper rent praktiskt, skulle ju inte förvåna mig.. men då måste det nästan vara något annat som spökar än mitt bredband. Eller är spelet dåligt optimerat på något vis? För jag, liksom Skarm, ser inte riktigt logiken i det.

Jag har nog inte sagt det, men kanske värt att påpeka att jag kör allt på högsta med vad jag kallar flyt. Har inte kollat exakt vad FPS:en ligger på, men det är fullt spelbart utan så gott som ett minsta hack. Inget jag lagt märke till eller stört mig på i alla fall, och jag är ganska kräsen ändå. Datorsystem finns i min profil.

Borde även vara fler som kör som jag, men hittills har jag inte hittat någon med anslutningsproblem mot deras servers. Nu sitter jag på jobbet och skriver, så har inte hunnit kolla så noga än.

Har funderat ett par dagar i att köpa spelet, men inte förrän jag identifierat felet.. och om felet ligger hos mig eller hos dom.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Sweclockers är ett grymt forum, men mitt tips är gå till http://www.massgate.net/list.php?28004 <- Deras bugg forum.

Devsen i malmö är helt sanslöst duktiga på att svara på folks fel och hjälpa dom till lösningar finns redan en del prob som har uppkommit som dom har svarat på. Ni ser vilka massive medlemarna är med deras blå text.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Låter inte logiskt. Jag hade flugit ut ur servrar titt som tätt om anslutningsproblemen berodde på prestandan. Ligger på runt 20-30 FPS konstant och har nada problem med anslutningen, och vad jag vet så flyter det betydligt bättre på Croles nya überburk. Hmm... måste bero på något annat.

Har du, Croles, ett inbyggt nätverkskort? Kanske bra om du installerar senaste drivrutinerna för moderkortet.

iallafall löste det mitt problem med det i xp. I vista lyckas jag inte installera spel överhuvudtaget. Men det skall felsökas.

Visa signatur

Gigabyte p35-DS4, Dual core 2.13, Scythe infinity, Nvidia 8800 gts 320mb, Ram 512MB x4, 200+320 GB HD, Antec p182, Windows vista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mindlles
Sweclockers är ett grymt forum, men mitt tips är gå till http://www.massgate.net/list.php?28004 <- Deras bugg forum.

Devsen i malmö är helt sanslöst duktiga på att svara på folks fel och hjälpa dom till lösningar finns redan en del prob som har uppkommit som dom har svarat på. Ni ser vilka massive medlemarna är med deras blå text.

Tack för länken, hittade en sticky thread där dom undersöker diverse olika connection problems. Känns som att det hänger på deras axlar nu.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

22FPS average i benchen med datorn i siggen förutom grafikkortet i stock med Vista x64, senaste forceware betan (163.71) och allting maxat 2xAA, 16xAF i 2560x1600.

Utan SLI blir det 16FPS, alltså ökar prestandan bara med 30% vid dubbla grafikkort. Hoppas det kommer bättre drivrutiner/optimeringar snart.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

Fick 27FPS average, oklockat nu iofs.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Har problem med att spelet. Innan lyckades jag inte installera det men nu gjorde jag äntligen det. Men nu kommer samma problem som innan det kommer en svart dos ruta som stängs ner direkt, i den står det "program too big to fit in memory"

Kör på vista 32bit Intel Core 2 Duo E6750 2,66GHz 1333MHz, GeForce 8600GTS 256MB , 2x1024MB DDR2 PC6400 240-pin, 800Mhz

Permalänk
Medlem

man kanske skulle dra ihop en lista på swec folk som lirar så man har lite svenskar att lira med?

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Nu siter man å kliar sig i huvudet. För två dagar sedan gick spelet inte att spela. Dock lyckades jag installera det utan några fel. var väl 10 gången jag installerade lr nåt sånt. Dock gick det inte att spela. Stog file load error när jag gick in i multiplayer.
Men igår tänkte ja. Äh. man kan lika gärna se om det funkar. men det skall inte funka. tänkte jag.
Å vafan hände? JO. Spelet börjar flyter helt perfekt på multiplayer banor osv.
Det som jag gjorde kvällen före när jag installerade var att höjja volten till minnena. Men kvällen före gick det inte att spela. Å nu gick det. Datorer är det sjukaste värld jag vet.

Speedo_4

Visa signatur

Gigabyte p35-DS4, Dual core 2.13, Scythe infinity, Nvidia 8800 gts 320mb, Ram 512MB x4, 200+320 GB HD, Antec p182, Windows vista.

Permalänk
Medlem

Jag lirar men är nog inte så rolig att spela med eftersom att jag blir disconnectad från massgate hela tiden :(. Måste hitta en lösnign på det.

Tycker dessutom att jag får väldigt låg FPS. Är det normalt att det går ner till 5fps i benchmarken när atombomben detonerar med DX10 rendering, allt på hösta utan AA och AF (som är på none) i 1280x1024 med ett 8800GTS? Är det processorn som är för dålig?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Jag lirar men är nog inte så rolig att spela med eftersom att jag blir disconnectad från massgate hela tiden :(. Måste hitta en lösnign på det.

Tycker dessutom att jag får väldigt låg FPS. Är det normalt att det går ner till 5fps i benchmarken när atombomben detonerar med DX10 rendering, allt på hösta utan AA och AF (som är på none) i 1280x1024 med ett 8800GTS? Är det processorn som är för dålig?

Läste ngnstans att GTS-korten kan ha vissa FPS-problem

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Hu, nu känns mitt grafikkort gammalt Trodde jag skulle få känna mig bra ett litet tag till iaf

Körde några uppdrag på kampanjen och det var ju riktigt roligt ^^ Får konstiga lagspikes ibland av någon anledning, lite fundersam varför "/
I övrigt känns det rätt rejält. Några små missar finns dock, vissa byggnader ger inte ifrån sig damm och rök när de störtar och APC's och Humvee's ger spår i marken när de i själva verket befinner sig i luften. Sen va det det där med att missa ibland, kan man inte få göra det? Skulle kännas lite seriösare om man kunde missa med något annat än mortar. "/

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Man kan leta efter sina profiler på deras hemsida. Och det känns som om att jag var inloggad först av alla någonsin där

Min profil: http://www.massgate.net/profile.php?0,135708

I win? Inloggad före skapandet av kontot

OnT.
Snart kommer jag hem från USA och jag tänker köpa det direkt när jag kommer Sen ska jag spela en massa mulitplayer. Är det någon som tänker skapa en swec clan?

Permalänk
Medlem

Jag heter Burbank i spelet. Har äntligen köpt det efter att ha spelat sänder demot. Det skulle vara väldigt trevligt med en lista.

Vi kan ju kopiera, lägga till och klistra för enkelhetens skull:

Burbank
(nästa namn)
(-||-)
(etc)

Permalänk
Medlem

Burbank
Cleesox.

spelar dock inte så jätte mkt nu

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Burbank
Cleesox.
speedo_4

Visa signatur

Gigabyte p35-DS4, Dual core 2.13, Scythe infinity, Nvidia 8800 gts 320mb, Ram 512MB x4, 200+320 GB HD, Antec p182, Windows vista.