Vad behövs för ett Vista-spel

Permalänk

Vad behövs för ett Vista-spel

Undrar bara om det spelar nån roll om man har 32- eller 64-bitars versionen av Vista om det står att ett spel kräver eller funkar på Vista?

Permalänk

Då är det 32bitars versionen dom menar. Ett spel kommer aldrig att kräva 64bitars versionen, endast ha stöd för.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

ok men de kommer alltid funka på 64-bitars? för jag undrar vilken version jag ska köpa till min nya dator. ska ha en quad core så då kanske 64-bitars är bättre liksom

Permalänk

ok men de kommer alltid funka på 64-bitars? för jag undrar vilken version jag ska köpa till min nya dator. ska ha en quad core så då kanske 64-bitars är bättre liksom

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Då är det 32bitars versionen dom menar. Ett spel kommer aldrig att kräva 64bitars versionen, endast ha stöd för.

Skulle nog inte vara så järv och säga att spel ALDRIG någonsin kommer kräva 64bit versionen men som sagt är ju sannolikheten liten.
Däremot till nästa OS av microsoft så kommer nog 32bit fasas ut tror jag.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av madcat1980
ok men de kommer alltid funka på 64-bitars? för jag undrar vilken version jag ska köpa till min nya dator. ska ha en quad core så då kanske 64-bitars är bättre liksom

Jag hade köpt 32bitars versionen på grund av att det är ganska många program som inte fungerar korrekt till 64bitars versionen. Exakt vilka program vet jag ej då jag sitter i 32bitars versionen men det är bara att googla, eller ta reda på.

Kör på 32bit du.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Gargamel
Skulle nog inte vara så järv och säga att spel ALDRIG någonsin kommer kräva 64bit versionen men som sagt är ju sannolikheten liten.
Däremot till nästa OS av microsoft så kommer nog 32bit fasas ut tror jag.

Okej, ska formulera mig lite bättre. Inget spel någonsin kommer att kräva Vista 64bit.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Jag själv har vista64 home premium och än så länge har jag inte stött på några direkta problem med spel eller program, däremot finns inga drivrutiner till mitt tangentbord och mus men det beror på att dom börjar bli till åldern kommen(finns inte till 32bit vista heller).
Samt till min gamla HP skrivare finns ingen programvara som funkar utan bara själva drivrutinen så att skrivarens basfunktioner fungerar.

Jag rekommenderar heltklart att köpa 64bit versionen för det lär ju komma spel som stödjer det och utnyttjar det bättre, samt att du har ju begränsingen med max 4GB ram på 32bits versionen(är väl 3GB som utnyttjas?).
SÅ min uppfattning är att vista64 känns lite mera framtidssäkert ifall man vill kunna uppgradera med mer ram-minne och kunna använda sig av 64bits-applikationer.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk

Tycker också du ska köpa Vista 64
Tror att du kommer att ångra dig annars

Visa signatur

Antec p182/Asus striker extreme nforce 680i/intel core duo E6850 3.0 ghz/2 gb Corsair 9136c5d 1142 mhz/150 gb raptorX/500 gb western digital/coolmaster 850 W/BFG 8800 ultra oc/soundblaster X-Fi gamer/Vista ultimate 64 /

Permalänk

jag har bestämt mig för att köra 64-bitarsversionen

Permalänk
Avstängd

Jag ska också ha vista 64bit snart. 4gb d9gmh minnen vill ju ha 64bit's operativsystem, sen så behöver mitt framtiga gkort ett os med dx10.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
sen så behöver mitt framtiga gkort ett os med dx10.

Vad nu det hade med saken att göra?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower