Gammalt spel laggar i vista..

Permalänk
Medlem

Gammalt spel laggar i vista..

Hej!

Jag har lite problem med ett gammalt spel vid namn "Knights and Merchants The Peasants Rebellion" Det är den nya vertionen som är gjord för windows XP och flyter perfect på min systers dator. Medans på min så laggar musen, den är efter, när jag klickar så klickar den inte alltid, så får sitta och klicka ett antal gånger tills det funkar en gång. Som med precis alla andra spel som finns så går det att fixa.

Är det någon som har en lösning på vad jag ska prova för att få det till att funka och flyta?

MVH
Jonas

Visa signatur

måste man orka sånthär? =/

Permalänk
Medlem

Högerklicka på startikonen å emulera det för XP?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Högerklicka på startikonen å emulera det för XP?

Har testat det, på alla olika jag kan, fortfarande samma problem =/

Visa signatur

måste man orka sånthär? =/

Permalänk
Medlem

Installerat nyaste DX9? Har för mig att när jag intallera mitt vista så låg endast DX10 installerat från början.

Permalänk
Medlem

aa har nyaste DX9, kanske ska prova att installera DX10 =/

Visa signatur

måste man orka sånthär? =/

Permalänk
Medlem

Vista har DX10 som standard installerat, dock vet jag inte vad problemet kan va... du har nyaste drivrutiner till all din hårdvara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Vista har DX10 som standard installerat, dock vet jag inte vad problemet kan va... du har nyaste drivrutiner till all din hårdvara?

jag hade vista innan DX10 kom ;P men installerade DX10 å samma problem, uppdaterade grafikkortet igår, men ändån samma problem :S

Edit: har hatt vista ett bra tag inte hatt några problem med något spel, där har alltid funnits en lösning, plus dom flesta spelen flyter antingen bättre eller lika bra som dom gjorde i XP.. förstår inte varför detta spelet ska ha stora problem :S

Visa signatur

måste man orka sånthär? =/