Permalänk
Medlem

Problem att hosta

x

Permalänk
Medlem

Öppna portarna mot rätt internt IP?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd

Hehe.. Eh.. Ja du har ju gjort allt rätt så varför ens försöka?

(Du måste peka ut vilken INTERN IP som portarna ska gå till. D.v.s där du har skrivit 0.0.0.0 ska du skriva in din interna IP som du får genom att skriva ipconfig i kommandoprompten)

Och du.. Om din router hade blockat ALL INKOMMANDE TRAFIK, hur tror du www.sweclockers.com berättar för din dator hur hemsidan ser ut? All text, alla bilder, allt ljud osv du ser på internet går in genom din router till din dator. Förlåt om jag låter bitter men det är bara så kul att du är 100% säker att du gjort helt rätt när du egentligen inte verkar ha någon direkt aning om vad du sysslar med.

EDIT: Egentligen borde jag vara så dryg att jag tar bort hela mitt svar eftersom man inte fick säga att du har ställt in routern fel

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Avstängd

Jag vet inte riktigt, sa jag att du skulle skriva in din IP eller din gateway? IP-adressen är det som gäller.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Du kan pröva att ändra endport till startporten + 1.

Fungerar inte det kan du ju alltid pröva hostmedicin(jag är bara tvungen).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

om din IP adress är 192.168.1.33 så har du nu öppnat portar för dig och det ska funka.. om inte så.. släng routern i väggen (men gör inte det)

Visa signatur

måste man orka sånthär? =/

Permalänk
Avstängd

Både din interna och din externa IP är dynamiska isf. Men nej, det ska vara den interna d.v.s den du har skrivit. Dock verkar det lite udda att du får en som slutar på 33, man brukar få typ 2,3,4,5 eller en annan enkel siffra. Din router verkar vara rätt skum.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

Kollat din interna brandvägg? Windowsbradväggen tex.. Kan vara den som spökar då den brukar ha för avsikt att blocka typ allt utom port 8080 o 80 o några till ja inte minns

Visa signatur

Jag stavar inte fel, tangenterna sitter bara inte på rätt ställe!
Datorn: |Asus Rampage Extreme| |Intel Core 2 Extreme QX9650 @4.2GHz | |Corsair Dominator 1800Mhz 8Gb DDR3(4x2Gb)| |2xHIS Radeon HD4870| |300Gb WD VelociRaptor +1,53 TiB HDD| |Corsair 1KW PSU
Skärmar: |LG W2452V-PF 24" (Full HD)| |LG M228WA-BZ 22"| |LG 32LB75 32" LCD-TV|

Permalänk

Kanske inte hjälper ditt problem just nu, men se till o köra med statiska interna ipn. Fungerar desto bättre när du ansluter fler datorer till nätet.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

Eftersom du påstår att det fungerade FÖRUT med SAMMA inställningar låter det ju som något är "fel" på din dator. Är du helt säker på att du inte har någon mjukvarubrandvägg t.ex. Symantec, Windows egna eller liknande installerad/igång?

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk

Prova sv_lan 0 i konsollen med på CS.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

han får 33 för att han ahr routerna tt början där
jag ahr också så
sätt upp statisk ip och följ råden på portforward så bör det gå bra

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/router...

välj din router och program så ska allt funka

Edit: Fel länk