ett par Väldigt mystiska byggnader i AOE 1 och 2 .

Permalänk

ett par Väldigt mystiska byggnader i AOE 1 och 2 .

Jag har funderat länge över några speciella hus som finns i AOE-spelen.

1. Det första finns i AOE1 på en Campain-map. Kommer inte ihåg vad den hätte. Men det var iallafall så att man började med några båtar som genast blev beskjutna av några vakttorn på land. Sedan skulle man hitta land lite längre ner på kartan. Där gick man i land med några gubbar och så kom man tillslut till en stad som det inte var någon i. Den var grå och blev genast våran stad.
I den staden var det ett mystiskt hus som hette något med "Trade market" eller något liknande. Den hade samma storlek och höjd (om man nu kan säga det) som ett "House", men såg inte alls ut som ett House. När man klickade på huset var det något rasslande, klingande som ljöd. Hmm, huset verkar vara släkt med vanliga Market på något sätt. Det mystiska är att man inte kan bygga det och att man inte vet vad det gör för nytta. Det finns häller inte att bygga i scenario builder.

2. Detta hus finns i 2an. Det är ett hus som också heter nånting med "Trademarket". Det finns bara i scenario builder. Det kan man inte bygga med någon Villager. När man skapat ett sånt hus i scenario bulder och startar scenariot och klickar på huset, så kan man inte göra något med huset. Inga knappar och sånt, precis som med huset jag beskrev där uppe. Vad kan detta hus vara bra till? Mysko iallafal...

3. På sista banan i en campain finns det ett lag som har SeaWall och SeaGate tror jag dom hätte. Det är grindar och murar som står i vattnet. Man fattar inte hur dom fått dit dem. Finns det en slags "båtVillager" som byggar från vattnet? Hmmm,,, dom verkar iallafall användbara och man önskar dom var våra!
Det här finns inte att placera ut i Scenario Builder häller.
Nånn som vet något annat om dessa?

Såå, vet ni vad dessa hus gör för nytta eller hur man bygger dom?

Vad tycker ni om dessa? Jag tycker inte det ser ut som några easteregg precis. Några andra kmmentarer?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Hedersmedlem

kände mej tvungen att svara här
AOE1 vet jag faktist inte då jag inte spelat det så mycket.
"Trademarket" du pratar om är mer som en "dekorations byggnad" den finns med i en del banor på canpainerna och fyller ingen funktion mer än att bara finnas
Sea wallen är lite speciel men det ska tydligen vara någon slags "beta grej" som inte blev riktigt klar eller något.. det finns faktist en massa såna grejer "gömda" i spelet med detta programet: http://forums.heavengames.com/redir/http%3A//games.build%2Da....
så kan man "leta upp" dessa beta grejer i spelet och få möjlighet att bygga typ sea wall och sånna grejer i Scenariobuilder, tyvärr går de inte bygga med Villager. Jag tycker att de är ganska coola i.a.f.

Permalänk
Medlem

Man kunde alltså inte köpa sten/guld/mat i trademarket? Kan ju ha varit en trademarket"2"-byggnad speciell för campaign. Fyller samma funktion, fast ser annorlunda ut

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
kände mej tvungen att svara här
AOE1 vet jag faktist inte då jag inte spelat det så mycket.
"Trademarket" du pratar om är mer som en "dekorations byggnad" den finns med i en del banor på canpainerna och fyller ingen funktion mer än att bara finnas
Sea wallen är lite speciel men det ska tydligen vara någon slags "beta grej" som inte blev riktigt klar eller något.. det finns faktist en massa såna grejer "gömda" i spelet med detta programet: http://forums.heavengames.com/redir/http%3A//games.build%2Da....
så kan man "leta upp" dessa beta grejer i spelet och få möjlighet att bygga typ sea wall och sånna grejer i Scenariobuilder, tyvärr går de inte bygga med Villager. Jag tycker att de är ganska coola i.a.f.

hmm, jag laddade ner och installerade dendära GeniEd2. Och då för att göra så att den går att göra så kryssar man bara bort "Hide from editor" ? Men det finns inget sätt alls att få en Villager att kunan ha den som en grejj att bygga iallafall?
Varför finns det så många av en slags byggnad i GeniEd2?

EDIT: det verkar som om Qonqurors expansionen inte visas i GeniEd2. Hur får man dit den där då? Eller är det så att dom har lagt in alla expansionssaker i dendära ursprungliga filen så allting finns i ett?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -8-DEAMON-8-
hmm, jag laddade ner och installerade dendära GeniEd2. Och då för att göra så att den går att göra så kryssar man bara bort "Hide from editor" ? Men det finns inget sätt alls att få en Villager att kunan ha den som en grejj att bygga iallafall?
Varför finns det så många av en slags byggnad i GeniEd2?

EDIT: det verkar som om Qonqurors expansionen inte visas i GeniEd2. Hur får man dit den där då? Eller är det så att dom har lagt in alla expansionssaker i dendära ursprungliga filen så allting finns i ett?

Nej, inte vad jag vet så går det inte få en villager att bygga annat en de vanliga sakerna. För att hitta conquers grejerna måste du välja "open" i GeniEd2 sen där det står .dat så letar du upp mappen som age är installerat i, där finns en mapp som heter data och i den finns filen empires2_x1.dat öppna den så får du conquers sakerna med. Sen klickar du på "hide from editor" GLÖM INTE SPARA FILEN! sen ska de funka att bygga beta sakerna i editorn! (får du det att funka kommer du förstå varför det är så många byggnader i GeniED ;P)

Permalänk

Men är det så att empires2_x1_p1.dat är Age of kings ? och empires2_x1.dat är conquerors?
Är det kanske så att den med _p1 är expansionen eftersom det är ett litet tillägg på namnet där(alltså empires2_x1_p1.dat ?
Jag fattar inte. Det ser ut som att båda är likadana och har samam saker i sig. Hmm, kan nånn förklara?

Ska man kryssa bort alla SeaGate:or i någon av de två filerna? Jag ska också kryssa bort SeaWall och SeaTower också för att få tower och wall i vattnet? Men varför är det bara en av varje där och över 10 olika Sea Gate:or? hmm,,

EDIT: när man ändrar i GeniEd2, ska man vara på Gaia?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX