Test Drive Unlimited updaterings problem!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skellefteå
Registrerad
Mar 2004

Test Drive Unlimited updaterings problem!

Spelet började lagga sönder sen kracha som jag vet att folk har haft problem med ridigare. Men nu har jag ett nytt problem. Har försökt attt installera om test drive och det funkar enda tills man ska logga in då står det att det finns en ny updatering till testdrive fast jag har installerat 1.66A ? sen när man trycker på attt man vill hämta updateringen så hänger sig spelet och det är bara att starta om. nån som vet hur man fixar det ? har installerat om spelet 4 gånger och testat med alla patchar som alla har släppt till test drive men inget gör någon skillnad

jo btw lyckades få fram skriv bordet när spelet hängde sig när jag hade tryckt på hämta updateringen då hade datorn startat up Windows.cmd och en tom internet ruta där det står what did your think you would find? Wtf ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
uddevalla
Registrerad
Mar 2005

The reason for this is as yet unknown, but there is a file on your computer that can cause stuttering and freezing at saving point. We don't know whether it corrupts, or what, but for some this works, some it doesn't, so don't flame me if it doesn't fix your problem
It's a simple task, but I thought I'd put this up so we can point people in the right direction instead of typing it out every time.

First, you need to go to 'Tools > Folder Options' in My Computer.

Go to the view tab and select 'Show Hidden Files and Folder' and uncheck 'Hide protected operating system files', like so:

Click okay, and Windows will tell you you shouldn't be doing it, but click okay for now.

Go to C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Test Drive Unlmited, like so

(Click thumbnail to enlarge)

Delete the circled file 'radial.cdb'

These instructions work on XP, assuming C:\ is used as your main hard drive.

This should now solve your problems, and you can enjoy TDU

For Vista: C:\Program Data\Test Drive Unlimited. Also need to view hidden files and foldes and hidden system files.

http://forums.eu.atari.com/showthread.php?t=69750&page=1&pp=3...

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A