Neverwinter nights 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Sep 2007

Neverwinter nights 2

jag e sugen på spela nått nytt spel som tar lång tid att spela igenom.
jag gillar spel som finalfantasy 7 och WoW (jag vet, dom är inte alls lika
någon som kan förklara hu Nwn2 är?
tack för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ute i ingenstans
Registrerad
Mar 2002

Har du spelat NWN1, Icewind dale eller BG? NWN2 är ungefär samma fasst mer lingärt tycker jag.

NWN är inte alls likt FF och WoW men det är mer rollspel än vad dom 2 någonsin kommer att vara. (:

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Esbo, Finland
Registrerad
Feb 2005

Kul spel, men ganska buggigt. Men det rekommenderas nog

Förklara? Oj, spelat Dungeons and Dragons någon gång? Det baseras på DnD 3.5 eller nåt (Nej jag spelar inte DnD och kommer aldrig att göra det )

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Markaryd
Registrerad
Apr 2002

Har kört dom spel som släppts i nämnda serien (Bg1/2, vwn osv) och nwn2 är det enda jag inte spelat igenom från början till slut :/

Kan inte sätta fingret på varför det blev så här precis, men det kan tänkas vara en blandning av att det var lite väl linjärt samt att jag hade lite låg fps mot vad min dator borde haft vid tillfället jag körde det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Om du inte tidigare spelat nwn2 så skulle jag vänta tills expansionen kommer. Denna kommer implementera nya kameravinklar och kontroller som gör spelet betydligt bättre (om de funkar som i BG).

//Bacon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jun 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Om du inte tidigare spelat nwn2 så skulle jag vänta tills expansionen kommer. Denna kommer implementera nya kameravinklar och kontroller som gör spelet betydligt bättre (om de funkar som i BG).

Låter bra. Har varit oförmögen att spela på grund av kameran. Måste vara bland det sämsta jag sett i ett spel. Förstör verkligen känslan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002

De har en betapatch ute som inkluderar en av de nya kameravinklarna, och en massa annat.

http://nwn2forums.bioware.com/forums/viewtopic.html?topic=586...

Spelet i sig är bra, men lite dåligt optimerat och har haft lite klumpiga kamerakontroller.

Jag hade kul när jag spelade spelet, men jag ser fram emot förbättringarna som ska komma i expansionen.

Som beskrivning så får jag hålla med, det liknar väl mest IWD/BG/NWN i hur det fungerar.

Det är ett CRPG som följer D&D-regelverket (vilken version vet jag inte), vilket har sina för- och nackdelar. En nackdel är att en del saker känns lite underligt konstruerade - inte lika strömlinjeformade som i helt egenpåhittade världar.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync