Vad kan man använda ett tangentbord till?

Permalänk
Medlem

Vad kan man använda ett tangentbord till?

Tjenare!

Vi har en uppgift i skolan där vi ska bygga nått helt nytt av ett tangentbord och en mus (Trådlösa givetvis), och vi letar info om vad som är byggt och vad man kan bygga av dessa två produkter. Jag skulle vilja ha eran hjälpa att hitta mer info, är det någon där ute som gjort nått kul med detta redan? Har ni några ideer på vad man kan göra med alla komponenter och så i dem. Saken behöver itne innehålla båda delarna. Vi kommer givetvis inte att använda era ideer rakt av utan ha dem bara som insperation annars är det för lätt

Gärna lite länkar till andra saker och så.

Tack på förhand!

/ Jimmie

Permalänk
Medlem

bygg ett nytt chassi på det

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem

Tänkte mig lite mindre datarelaterade saker eftersom det är skolprojekt, men tack för svaret

Permalänk
Avstängd

gör musen som ett handtag så har du säkert ett brännbollsrack...

Permalänk
Medlem

Musmatta samt stativ utfällbart ifrån tangentbordet.
Är ett helvete när man ligger i sängen

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Gör musen till en winamp-kontroll!

Visa signatur

roflcopter

Permalänk

gör en "touchpad av tangentbordet"

jag har testat med ett gammalt mög dock så var det lite segt på ca hälften av alla knappar men det gick

tänker på star trek layout mm då..

gud vad jag skulle vilja ha ett sådant

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Star Trek
"LCARS" layout mm...

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug