Hack i nästan alla spel

Permalänk
Medlem

Hack i nästan alla spel

Jag har ett problem när jag spelar. I princip i alla spel jag spelar så får frameraten ner väldigt mycket i flera minuter för att sedan återgå till det normala i några minuter. Jag tror inte det beror på att jag har för klen dator då detta inträffar i nästan alla spel, även de som är flera år gamla.

Notera att problemet inte inträffar vid speciella tillfällen, t.ex. vid stora explosioner, utan kan inträffa i menyerna, eller vid tillfällen då frameraten borde vara hög. Jag kan inte förstå vad det här beror på.

Min dator:
AMD Athlon 3800+ X2
2048MB RAM
Nvidia 7800GTX 256mb

Permalänk
Medlem

Re: Hack i nästan alla spel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av saamuel
Jag har ett problem när jag spelar. I princip i alla spel jag spelar så får frameraten ner väldigt mycket i flera minuter för att sedan återgå till det normala i några minuter. Jag tror inte det beror på att jag har för klen dator då detta inträffar i nästan alla spel, även de som är flera år gamla.

Notera att problemet inte inträffar vid speciella tillfällen, t.ex. vid stora explosioner, utan kan inträffa i menyerna, eller vid tillfällen då frameraten borde vara hög. Jag kan inte förstå vad det här beror på.

Hoppas på hjälp från flashbackare!

Min dator:
AMD Athlon 3800+ X2
2048MB RAM
Nvidia 7800GTX 256mb

flashbackare!?
Kollat tempen på kortet? Drivrutiner?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Hack i nästan alla spel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
flashbackare!?
Kollat tempen på kortet? Drivrutiner?

Haha sry. Fick ingen hjälp där först så copypastade. Drivrutiner är fräscha. Tempen? Hur gör jag det, och hur vet jag om det är som det ska?

Permalänk

Hej saamuel!

Du kan prova med SpeedFan. Det är ett freeware-program. Du kan ladda ner det här: http://www.majorgeeks.com/download337.html

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6600 2.4Ghz 1066Mhz S-775 | Asus GeForce 8800GTX 768MB | Asus Commande P965 2XGBLAN | WD Caviar SE16 500GB SATA | DIMM DDR2 4GB PC2-6400 800MHZ | Samsung SyncMaster 215tw

Permalänk
Medlem

hack = fusk

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion11
hack = fusk

Hack = att "hacka" ändra i programkod.. Att "hacka" med ett tillhygge..
Fusk = Att fuska i spel...

fusk är fusk hack är hack

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk

Och hackmat är något helt annat

Skulle också tro att det är tempen i datorn som är för hög. Ex graffekortet. Speedfan är bra, kör själv med det.
Bara att installera och köra...easy peasy

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk

Dax att damsuga burken. Kan var mycjet dam som ökar värmen och minskar luftflödet.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
Dax att damsuga burken. Kan var mycjet dam som ökar värmen och minskar luftflödet.

Haxxor, snygg avatar :D, lite offtopic, men var tvungen o nämna det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
Dax att damsuga burken. Kan var mycjet dam som ökar värmen och minskar luftflödet.

Nix.......inte damsuga...... damsugaren kommer fixa så mycket statisk elektrisitet så de är livsfarligt för burken

Tryckluft är det enda !

//Peter

Permalänk

Från hack i spel till damsugare som är livsfarligt för burken, wawawiwa!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Från hack i spel till damsugare som är livsfarligt för burken, wawawiwa!

Vadå det var att dammsuga för att få bort damm men det som överstående sa är inte en bra ide

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk

Då har jag haft riktigt tur hela tiden? Har damsugit datorn en gång i månaden i över 2år. Bara man håller sig ca 2-3cm från komponenterna ska det inte var några problem

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk

Testa avaktivera HID kompatibla enheter i windows kontrollpanel. det hjälpte mig i F.E.A.R. Extraction Point (det enda spel som gett såna slowdowns) - funkar det inte bättre, bara aktivera dom igen.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G17 G713QR-HG022T (Ryzen 9 5900HX, RTX 3070 Max-P 115+15W, G.Skill Ripjaws 2x16GB 3200MHz CL22 1.2v (F4-3200C22D-32GRS), 17.3" 1920x1080 300Hz 3ms, 2x1TB NVMe) + 27" 2560x1440 Acer Nitro XV272UV + Corsair K55 RGB + Deltaco DM210

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
Då har jag haft riktigt tur hela tiden? Har damsugit datorn en gång i månaden i över 2år. Bara man håller sig ca 2-3cm från komponenterna ska det inte var några problem

bara du inte pajjar fläktarna när du "suger" dem

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Inaktiv

Man trycker ju fast fläkten med ett finger så den inte snurrar när man dammsuger