Permalänk
Medlem

Hjälp med datorbygge.

Hej!
Hade tänkt att sätta ihop en ny dator. Sitter på en 5-6 år gammal IBM. Men jag har väldigt stram budget:/. Skulle fortfarande vilja kunna spela också, mer spel än vad som går nu. Tex Bf2 mm. Hade tänkt mig en budget på 3 tusen. Är villig till att testa att överklocka också. Läst att Sempron brukar va bra på detta. Men har ingen aning hur det är med Sempronen med Am2 socket. Va inne på datorbutiken och lade ihop en kundkorg. Har ingen aning om det finns billigare ställe att handla på. Vet inte om alla saker finns med och jag är inte säker på att allt passar. Men kundkorgen blev så här:

Hoppas att jag kan få hjälp.

//Gojja

Tråden är nog inte rätt postad, fick inget begrepp om vart jag skulle posta

Permalänk
Medlem

Tråden bör vara under sationära datorer/köpråd.

Men vad gäller ditt dator köp så kommer det att bli svårt att plocka ihop något med en sådan stram budget. Om du kan så bör du nog ta chassi och cd-rom från din gammla dator möjligtvis också nätagget. Då sparar du en del pengar.

Jag rekommenderar dock dig att köpa en x2 prolle då en dualcore är så mycket bättre på allt. Samt så är grafikkortet väldigt väldigt dåligt. Här kommer ett förslag:

PS: Såg att jag glömde en dvd, men antingen så tar du din gammla eller köper en lokalt för ca 200 SEK.

Permalänk
Hedersmedlem