Nya chassin från Lian Li

Permalänk
Melding Plague

Nya chassin från Lian Li

Man kan lätt få uppfattningen att Lian Li inte gör mycket annat än att lansera nya produkter. Nu har man utökat sitt sortiment med fyra nya chassin varav ett är ämnat för htpc.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Helt klart att man ska kunna montera det i rack. Det är vanligt förekommande med rack i större och mer påkostade hemmabiolösningar.

Visa signatur

HAPPY TIMES!

Permalänk
Avstängd

38% har röstat Ja. Wow, är det verkligen så många som har Lian-Li här?
Statistiken kanske blir bättre när fler röstar...

PC-A09 är ju riktigt läcker!
Vill ha!

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

tycker också att det är konstigt att en tredjedel har det, jag känner ingen som har ett, iaf inte vad jag vet.

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem

Är väldigt sugen på ett PC-V350. Svart så klart
Står på vissa sidor att det ska finnas i lager 19.e okt och kosta typ 1000 sek.
Är dock lite skeptisk till kylningen, de sitter 2 st 120mm flältar längst fram som blåser bakåt i chassit, men de har inget ingångshål så de för inte in någon ny kall luft, men jag antar att de hjälper till att få bort den varma...

Permalänk

Bit-Tech har upp en review på PC-B25an .

Stiliga, som vanligt när det gäller Lian Li.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa ett PC-V350 så snart det kommer ut. De två 120mm får luft ifrån höger sida (sett framifrån) och botten. Finns även en review på den:
http://www.hard-h2o.com/review/cajas/lianli-pc-v350b.html
Den är visserligen på spanska, men det är en hel del bilder iaf.

Luftintag i botten:

För övrigt står det fel i nyheten. Det är två stycken 120mm fläktar. Inte en.

Permalänk
Medlem

Mmm mums
C32 och V350 var ju inte fy skam, riktigt sexiga faktiskt.
B25B hade ju vart riktigt hett utan dioderna i fronten, men det går väl att leva med antar jag, allting kan ju inte vara perfekt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Vad är de som är så speciellt med li-lani? är de för att de är helt i aluminum ? eller att dom kyler bättre ? desginen är ju smaksak bara

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ibrgha88
Vad är de som är så speciellt med li-lani? är de för att de är helt i aluminum ? eller att dom kyler bättre ? desginen är ju smaksak bara

De är snygga och oftast mycket välgjorda.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd

Jag gillar inte dom flesta aluminium burkar, dom ser alltför kantiga ut eller hur man ska uttrycka sig

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Inaktiv

ytterliggare ett par klockrena chassin från lian li.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevligt ut. GJ.

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Hedersmedlem

Ser verkligen grymt fina ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ibrgha88
Vad är de som är så speciellt med li-lani? är de för att de är helt i aluminum ? eller att dom kyler bättre ? desginen är ju smaksak bara

För mig e det både form och funktion iaf, jag gillar utseendet på de flesta av deras chassin, men sen är det det att dom är grymt välgjorde, smarta lösningar på allt, å bara en sån sak som att sätta lister plastlister på annars vassa kanter inutti är ett tecken på att dom tänker på nästa ALLT när dom bygger lådan!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Aj vad dom är fula... trodde man försökte komma ifrån den tråkiga anonyma lådan?

Visa signatur

Intel C2D E6850 3.6 GHz · Gigabyte GA-P35-DS4 · Crucial Ballistix PC6400 2x1GB · 8800 GTS 640MB (620, 1000) · SB X-Fi Xtreme Gamer · Seagate Barracuda 320GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DARK0
Aj vad dom är fula... trodde man försökte komma ifrån den tråkiga anonyma lådan?

Att du tycker att lådorna är "fula" är väl en smaksak. Du gillar uppenbarligen alienware-lådor eftersom du äger en sådan samtidigt som det finns personer som inte gillar deras "häftiga rymddesign".

Äger själv ett Lian Li-chassi och jag måste säga att jag är mycket nöjd med designen och framför allt byggkvaliteten. En låda som man kan pilla i utan att få skärsår och där allt passar lätt och smidigt är enligt mig en bra låda som man gärna lägger lite mer pengar på.
(Chassit jag äger och därför har erfarenhet av är Lian Li PC-343)

Visa signatur

Sugen på en tråkig ordvits?
Fråga mig!

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen PC-C32 jättemycket! Lite "clean-industri-känsla" över det hela. Finns det några prisuppgifter lr? Skulle matcha min NAD-förstärkare:P Grymt snyggt chassi. Dom andra är oxå väldigt snygga.

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DARK0
Aj vad dom är fula... trodde man försökte komma ifrån den tråkiga anonyma lådan?

Det här är ett anonymt chassi

Att ha ett helt avskalat, stilrent chassi utan bling och onödigheter talar snarare för att man har en egen stilkänsla, inte avsaknaden av den. Lådor med mycket bling och krimskrams är ju annars precis lika anonyma som du menar Lian Li är, eftersom det finns bra mycket fler sådana än det finns stilrena chassin.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Riktigt fina

Permalänk
Medlem

PC-B25B så ut som att den var gjord i svartträ... tror jag skall köpa några skivor och modda

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem

PC-V350 skulle stått sig fin som en mindre server. Så jäkla nice lådor allihop.

Permalänk
Medlem

Snygga men jag saknar 2st 5.25 i HTPC-chassit.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splish
Att du tycker att lådorna är "fula" är väl en smaksak. Du gillar uppenbarligen alienware-lådor eftersom du äger en sådan samtidigt som det finns personer som inte gillar deras "häftiga rymddesign".

Äger själv ett Lian Li-chassi och jag måste säga att jag är mycket nöjd med designen och framför allt byggkvaliteten. En låda som man kan pilla i utan att få skärsår och där allt passar lätt och smidigt är enligt mig en bra låda som man gärna lägger lite mer pengar på.
(Chassit jag äger och därför har erfarenhet av är Lian Li PC-343)

Håller absolut med dig, det är en smaksak. Att jag valde och sedan behöll min låda (Ingenting i den är original, det enda kvar är lådan.) var just för att jag gillade den designen mer än andra. Fast även jag tycker att Alienwares nya lådor (Predator 2.0) är lite väl mycket...

Nåväl, tillbaka till saken har du helt rätt, det är en smaksak!

Visa signatur

Intel C2D E6850 3.6 GHz · Gigabyte GA-P35-DS4 · Crucial Ballistix PC6400 2x1GB · 8800 GTS 640MB (620, 1000) · SB X-Fi Xtreme Gamer · Seagate Barracuda 320GB

Permalänk
Medlem

Nån på hardforum.com sade att V350 ser ut som en liten kyl, och jag kan bara hålla med. Men en enormt vacker liten kyl Nu när jag haft ihjäl moderkortet på min Shuttle St20g5 och känt bettet av Shuttle's proprietaryness och icke-existerande support, och med DTX ingenstans alls så ter sig en svart v350 väldigt lockande.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Har bara sett Lian Li på bild.. Pc-32 och v350 var inte så fula. Men de andra var smaklösa tycker jag.

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Nån på hardforum.com sade att V350 ser ut som en liten kyl, och jag kan bara hålla med.

Hehe, så sant
Blev nästan sugen att bygga en kyl av den

Men lite onödigt dyr för det kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ph0ny^
Helt klart att man ska kunna montera det i rack. Det är vanligt förekommande med rack i större och mer påkostade hemmabiolösningar.

Är det verkligen det? Hur många här har sin hemmabio rackomonterad? Jag tror att chassit skulle sälja mer utan den möjligheten, men en sån variant kanske finns vad vet jag...

Permalänk
Medlem

Fina chassin, visst, men jag är tyvärr helt såld på Silverstone TJ08B. Om man vill ha en praktiskt och tyst låda, så är fortfarande Antec Solo 'the way to go'.
Rack-montering under TVn är egentligen bara löjligt, vem fan har det? Jag ser dock den designmässiga fördelen om man har väl avvägda mått i förhållande till chassit, men vad krävs för det? En tv-bänk från lian-li á 30 000 kr?

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Är det någon som äger ett V2000 chassi från Lian-Li? Synpunkter mm uppskattas...

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014