Permalänk
Medlem

PS3 + Mac

Tja!
Jag undrar hur bra det går att streama över filmer/musik/bilder från min Core Duo iMac 17". Tänkte också kolla vad för program som finns tillgängliga, och tar det mycket datorkraft att streama?

Jag har en till fråga också, jag har massa HD-Filmer i MKV-format som jag tänkte spela upp från min PS3. Kan PS3 lira dom formaten eller måste man konvertera och om det är så finns det något sånt program till OSX?

Tack på förhand! // rragon

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Fråga på 99mac.se, där får du garanterat svar på dinna frågor om hurvida macen kan streama till ps3.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Re: PS3 + Mac

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
Tja!
Jag undrar hur bra det går att streama över filmer/musik/bilder från min Core Duo iMac 17". Tänkte också kolla vad för program som finns tillgängliga, och tar det mycket datorkraft att streama?

Jag har en till fråga också, jag har massa HD-Filmer i MKV-format som jag tänkte spela upp från min PS3. Kan PS3 lira dom formaten eller måste man konvertera och om det är så finns det något sånt program till OSX?

Tack på förhand! // rragon

.mkv måste du konvertera, har själv gjort det och det tog ca 3 timmar för en film (4.4GB). Om konverteringsprogrammet PS3 Video 9 fungerar på mac vet jag inte. Om Nero finns till mac så kan du ju använda Nero MediaHome för att streama. Jag har provat att streama bilder, musik och .avi och det har fungerat rätt fint. Hur mycket kraft det tar vet jag inte men när jag tex streamade musik, det va inget som märktes och troligtvis inte .avi heller.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Tackar, kollar lite mer på 99mac.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Behövs inte konventera mkv, allt du behöver är att muxa om dem till t.ex. mp4. Du kan åt andra sidan behöva konventera ljudet beroende på vilket format det är i.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Behövs inte konventera mkv, allt du behöver är att muxa om dem till t.ex. mp4. Du kan åt andra sidan behöva konventera ljudet beroende på vilket format det är i.

Finns det något som muxar om det till mp4 i Mac?

Visa signatur

rragon