Cooler Master lanserar Hyper 212

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master lanserar Hyper 212

Hyper 212 är en ny processorkylare som så många andra använder sig av värmeledningsrör (heat-pipes). Enligt Cooler Master skiljer sig dock Hiper 212 från andra liknande kylare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag ser då inget som skiljer den särskilt från andra kylare?

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Ser mkt prisvärd ut. Undrar hur den står sig mot Thermalright 120 och Noctua NH-U12F...

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Medlem

Är alltså så här den ser ut utan fläktar:

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk

Ser bra ut tycker den presterar väldigt bra för det priset men eftersom Tunic tower och Noctua NH-U12F kostar 500kr så hade jag valt en av dom istället.

Permalänk
Medlem

mm väldigt bra prestanda/pris ratio.. återstår att se vad den kostar i sverige dock.. blir ju ofta ett litet påslag..

Permalänk
Avstängd

cool En sån kan jag tänka mig att köpa

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd

Har den LED?

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

"Enligt Cooler Master skiljer sig dock Hiper 212 från andra liknande kylare.
"

det där blev väl ändå lite fel va ??

tycker den verkar till att ha lite småkass design, visst luften kan ju passera utan motstånd men det e ju bara för att det inte finns något som den kyler ner heller.

Arean på flänsen blir ju extremt mycket mindre men kylaren kan nog passa bra på processorer med lite lägre TDP.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Verkar vara en rätt dålig ide då luften tar lättaste vägen och en hel del av flödet helt kommer att missa flänsarna

Permalänk
Medlem

Den hade uppenbarligen bra prestanda enligt Guru3D.

Får se om det blir att skaffa en sån då min scythe är så jäkla stor i mitt chassi.

Visa signatur

Speldator - X570 | 5900X | 32GB 3600 CL16 | 4090 | 2TB 980 Pro | Win 11 Pro
Server - 3700X | 32GB | 7x5TB RAID-Z2 | TrueNAS

Permalänk
Medlem

då luften tar den lättaste vägen ? så funkar det inte riktigt, vatten och el tar den lättaste vägen, luften kommer ändå att blåsa i flänsarna..

Permalänk
Medlem

Är ganska skeptisk till Guru3D's test, är 29 grader verkligen normal idle temp på en C2d @ 3 Ghz??? Det får jag kanske om jag öppnar fönstret och har det på vid gavel 1 timma. Min kompis vattenkylning presterar bara några grader bättre än Hyper 212 från detta test. Och det är en ganska påkostad vattenkylning.

Min C2D's IHS är kokav så jag kan inte riktigt avgöra vad som är en bra idel temp men oklockat ligger jag kanske på 42 grader, dvs det de ligger på i load med vid 3 Ghz och vCore 1,45.

Nån som oxå är skeptiskt eller är dessa normala temps?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa att de har använt en värmekamera och kollat på en "normal" design av en sådan här kylare och kommit fram till att den delen som de tagit bort aldrig blev varm då energin från heatpipsen förmodligen aldrig hinner dit förrens den är bortkyld.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Inaktiv

hm kan väl tänka mig att det funkar.

Permalänk

Sedan att mäta temp med mjukvara är +- 10. Sät 40c idle och 53-55c load. Det är mer realistiska siffror.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
då luften tar den lättaste vägen ? så funkar det inte riktigt, vatten och el tar den lättaste vägen, luften kommer ändå att blåsa i flänsarna..

Nej, har du ett mottryck så minskar flödet där och tryckskillnaden gör att mera luft går förbi flänsarna. Det är därför det är viktigt att ha ett välanpassat fläkthus till en fläkt, du får annars inget tryck och luftströmmen går åt "fel" håll.

Kolla på några välpresterande kylare så får du se att de har en fläkt som sitter tätt mot eller inbäddad i kylaren med ett homogent tryck på fläktens trycksida.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
då luften tar den lättaste vägen ? så funkar det inte riktigt, vatten och el tar den lättaste vägen, luften kommer ändå att blåsa i flänsarna..

All motstånd är fortfarande motstånd, självklart tar luft det lättaste vägen.. naturlagar...

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.