Diablo 2 + mobilt bredband.. hjälp någon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm(öster) + GBG(vasa)
Registrerad
Jul 2001

Diablo 2 + mobilt bredband.. hjälp någon

Hejsan

jag kan inte logga in på mitt konto i diablo 2 när jag är uppkopplad med mitt mobila bredband (telenor är internetleverantören)...
när ja trycker på lanppen föratt logga in på battlenet får jag upp följande meddelande "unable to connect... unable to connect to battlenet"

jag har inte annars något fel på min anslutning, jag kan surfa, vara online på msn etc.

är mycket tacksam för hjälp med detta..

EDIT: jag har inte någon brandvägg igång utan jag är kopplad direkt upp på internet med telenor mobilt bredband

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Aug 2004

Gissar på att du gjort detta redan; konfigurerat brandvägg, uppdaterat senaste versionen av Diablo 2. Testa att tanka http://ftp.blizzard.com/pub/misc/BattleNet.zip, server list fix.
Du har säkert sett denna site, men postar ändå http://faq.blizzard-europe.com/en/article.php?id=001. Hoppas det hjälper, om inte ngt av detta funkar är det nog uppkopplingen.

AMD64 3000+ @ 2.1GHz | Radeon X1950PRO 256MB GDDR3 | DDR 2x 512MB 400MHZ CL2.5 | ECS NFORCE4-A754 | 200 GB 7200 RPM | 17" LCD TCO99, 16ms

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2003

Re: Diablo 2 LOD + mobilt bredband.. hjälp någon

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrbeye
Hejsan

jag kan inte logga in på mitt konto i diablo 2 när jag är uppkopplad med mitt mobila bredband (telenor är internetleverantören)...
när ja trycker på lanppen föratt logga in på battlenet får jag upp följande meddelande "unable to connect... unable to connect to battlenet"

jag har inte annars något fel på min anslutning, jag kan surfa, vara online på msn etc.

är mycket tacksam för hjälp med detta..

EDIT: jag har inte någon brandvägg igång utan jag är kopplad direkt upp på internet med telenor mobilt bredband

Jag vet inte, men är det så att de har öppna alla portar från deras sida?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarstad
Registrerad
Aug 2005

Låter som ett brandvägg problem. Kolla om du öppnat port i din brandvägg/router. I värsta fall stäng ned din brandvägg och testa igen.

Du får prova o testa, testa o prova tills det funkar. Det är vid krångel man lär sig fast det är tungt o jävligt.

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.