Vill ha tips på kul äventyrspel ala Tomb Raider!

Permalänk
Medlem

Vill ha tips på kul äventyrspel ala Tomb Raider!

Hej!

Har inte spelat nått på dator på evigheter. Sist det begav sig var när jag fått min första hemdator en iMac hösten 1999 och jag spelade lite i början av år 2000 på denna. Min förra PC en HP Pavilion hade ett integrerat grafikkort som inte gick att spela med alls. Men i alla fall med min iMac minns jag bla den gammla klassikern Tomb Raider med Lara Croft samt Indiana Jones. Som jag tyckte var riktigt kul. Jag gillar sådana här spel dvs äventyrs spel där man utforskar olika världar samtidigt som man måste lösa hur man tar sig vidare till nästa ställe och att man samtidigt ibland kan stöta på lite fiender. Lite action-äventyrs kombination helt enkelt...

Jag antar att sådana här spel inte är så fps intensiva och att det kanske finns något nytt kul spel på det här temat som går att spela med ett ATI HD 2400 PRO 128MB kort som sitter i min nya dator.

Har ni något tips på något sådant här spel/speldemo?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

tombraider legend & anniversary ?

http://www.eidos.co.uk/gss/trlegend/main.html
http://www.tombraider.com/anniversary/

Har du inte spelat, så kan jag varmt rekomendera. Legacy of Kain Soul Reaver 1 & 2
De är långt ifrån nya så de skall klaras av vilken dator som helst

Permalänk
Medlem

Beyond good and evil

Permalänk
Medlem

Alltså tycker du om tomb raider med hoppande och lite pussellösande så kan du ju testa prince of persia spelen.

Permalänk

hmm,unchaarted drakes fortune kommer ju snart.
äventyr i samma miljöer som tomb raider,hoppa hit och dit från klippor till klippor,utforska,lös gåtor(misstänker att man får göra det i spelet),vilda shoot out scener osv osv.
det är väl nått jag kan rekommendera när det kommer.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Inaktiv

Prince of persia spelen

Permalänk

Outcast!!! (om du vill lira ett lite äldre spel )

"Jag gillar sådana här spel dvs äventyrs spel där man utforskar olika världar samtidigt" - CHECK!

"som man måste lösa hur man tar sig vidare till nästa ställe" - CHECK

"och att man samtidigt ibland kan stöta på lite fiender." - CHECK

"Lite action-äventyrs kombination helt enkelt..." - CHECK

Permalänk
Medlem

Man får tacka för alla tips!

Skall kolla in detta men om ni har fler tips så är det bara att skriva....

Kul att se att Tom Raider fortfarande görs helt otroligt detta bara måste jag prova det skall visst vara en modern remake av det första spelet...

Märkte dock att detta spel dock ej görs för macar längre vilket är lite tråkigt men det spelar ingen roll för mig dock....

Kommer visst till Nintendo Wii också nu i Oktober....

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Grimfandango

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Beyond good and evil

Första jag tänkte på när jag såg tråden!

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

Hoppa-springa-gömma sig-skjuta-trejdepersonsperspektiv:

* Bloodrayne
* Tom Clancy's Splinter Cell-serien
* (kommande) Assassin's Creed
* Thief-serien

De senare spelen i Splinter Cell- och Thief-serien kan du behöva ställa ner lite inställningar i för att det ska flyta ok. Assassin's Creed vete fasen om du kan köra, men det är ju bara att testa demot när det kommer och trycka ner grafikinställningarna i botten

Visa signatur

[ Fractal Design Define R3 USB 3.0 Titanium | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | MSI GeForce GTX 680 2048MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | System: SSD 120GB Intel 520 // Lagring: 2TB Western Digital Caviar Green | BENQ GL2750HM 27" Wide TFT LED Black ]