Permalänk
Medlem

Förstärka lasern i en mus

Går det på nått sätt att förstärka lasern i en mus för att den ska bli mer kännslig (Med andra ord läsa av något på längre avstånd)

Vi har en mus som läser på kanske 0.5 cm och vi behöver göra om den så den läser på 1-1,5 cm. Har någon koll på detta?

Permalänk
Medlem

Jag har dålig koll på hur det skulle göras, men är nyfiken på varför du vill göra det. Berätta gärna mer.

Visa signatur

In murphy we trust, his law never fails.

Permalänk
Avstängd

Ska ni bygga en svävare?

När jag spelade mer häktiska spel som CS (Beta 7.1 och tidigare) så ville man absolut inte lyfta mer än 0.5cm på musen när man skulle vända på sig.

Men som svar på frågan: Nej det är tok för svårt att förlänga avståndet utan att det blir sämre, man måste vinkla lasern så den läser på längre avstånd men då läser den inte på kortare avstånd... testa att tejpa på en 2mm tjock bricka eller liknande på en CD skiva och försök spela den så märker du att det går inte.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Ska ni bygga en svävare?

När jag spelade mer häktiska spel som CS (Beta 7.1 och tidigare) så ville man absolut inte lyfta mer än 0.5cm på musen när man skulle vända på sig.

Jag tvivlar på att det fanns lasermöss då

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunkBurk
Jag tvivlar på att det fanns lasermöss då

Har inte påstått det heller

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.