Heroes OMM-liknande spel?

Permalänk

Heroes OMM-liknande spel?

Jag letar efter ett spel...

Jag såg nån som satt och spelade ett spel som väldigt mycket påminnde om Heroes of Might and Magic spelen. Motorn liknade väldigt väldigt väldigt mycket Warcraft 3 motorn. Dock annat gränssnitt.
Det var 3D. I strider gick man till ett Heroes 2/3 liknande system med ett rutnät. Såg ut att vara stacks med varelser. Ute i världen kändes det exakt som Heroes 2 & 3, förutom att det var 3D. Turbaserat och allt.
Det fanns en "Necropolis campaign", hann jag se.
Nu kom jag att tänka på att hjälten såg ut som Thrall, så det verkar vara WC3 baserat.

Min instinktiva reaktion var att det var en Blizzard-mod, för det såg extremt proffsigt ut.

Har nån någon aning om vad det var för något?

Finns det för övrigt några andra Heroes-liknande spel? Med Heroes-liknande menar jag självklart spel som liknar Heroes 2 och 3, inte skräpet som kommer sen.

Permalänk
Medlem

när det gäller din andra fråga så har jag ställt liknande fråga och fått svar: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=7022...

Permalänk
Medlem

Du tror inte det var Heroes 5 då?

Permalänk
Medlem

Allt trådskaparen nämner passar väl in Heroes 5.

Följande bild är ifrån en strid:http://www.gamer.hr/recenzije/homm5/velike/homm5%2008.jpg

Permalänk
Medlem

Re: Heroes OMM-liknande spel?

Citat:

Med Heroes-liknande menar jag självklart spel som liknar Heroes 2 och 3, inte skräpet som kommer sen.

visst låter det som han syftar på heroes 5 men skulle han skriva så här då

Permalänk
Medlem

Re: Re: Heroes OMM-liknande spel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knaggen
visst låter det som han syftar på heroes 5 men skulle han skriva så här då

Det skulle han alldeles säkert göra om han splelat heroes 4 men inte heroes 5.
Jag minns mig ha sett någon wc3-map gjord HoMM-klon, men jag skulle inte kallade den proffsig... Tror mycket mer på Homm5.

Permalänk
Medlem

Håller klart med om att det låter ganska mycket som Heroes V. Till skilnad från Heroes IV som jag också skulle kalla skräp så har ju Heroes V återgått till att fungera väldigt mycket som Heroes II och III gör. Warcraft 3 liknande grafik låter också ganska träffande. Båda de spelen är ju ganska pastellfärgade och i 3D. Därimot känner jag inte igen att någon "Thrall" när jag har spelat. Kan ju ha varit nån expansion kanske dock?