Problem med spel :/ (grafik)

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Finspång - Östergötland
Registrerad
Jul 2007

Problem med spel :/ (grafik)

Problem: Grafiken buggar sig andra gången jag startar spel främst i CS:S men även i NFSC. Började max 1 månad tillbaka inte haft något likande problem förut. I CS:S blir det alltid som bilden nedan för andra gången (funkar direkt om jag startar om datorn) men i NFSC så började med att det var andra gången men nu gått över till att alltid vara buggad grafik...

Spec's:

Intel P4 3.0ghz
Radeon 9800pro 256mb
1024 ddr @ 200mhz
Fujutsi siemens mb model D1627-5

Lösning: ? ingen aning! testat och installerat om nfsc men inte hjälp... kan även lägga upp en pic på nfsc om det behövs (det ser värreut än i css).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005

Jag skulle gissa på ditt grafikkort! Rätta mig om jag har fel, men extremt många hade väl problem med 9800 korten? Det blev redigt varmt vilket medförde att grejorna inte höll speciellt bra. Om du har möjlighet, testa med ett annat kort!

Det man inte vet det lider man inte av.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Finspång - Östergötland
Registrerad
Jul 2007

har tyvärr inte den möjligheten... men gör mig lite fundersam att det ALLTID funkar första gången och tror det inte är kylningen på kortet då jag har en bordsfläkt som brummar på och blåser där men har haft probs med tempen på grafikkortet... men började med bordsfläkten innan problemet uppstod ^^