Thermalright HR-01 X för servar

Permalänk
Melding Plague

Thermalright HR-01 X för servar

Thermalright har lanserat en ny processorkylare för servrar. Egentligen är själva kylaren in särskilt ny utan bygger på den tidigare lanserade HR-01. Skillnaden ligger i två extra värmeledningsrör och kompabilitet för andra socklar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

najs

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk

Jag tyckte detta var en bra grej faktiskt. Bra intiativ.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

va gör man om man har rack monterat då, böjja dem eller
bra att de kommer kylning för dubbla prollar i alla fall.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Bättre kylning är skitbra men gud vad jag skrattade åt detta:

"We have received many distraught emails from users across the globe complaining that their stock cooler would not allow them to overclock their servers."

Får väl hoppas att det inte är "riktiga" servrar de menar, jag föredrar då stabilitet framför några extra mhz på en server

Permalänk
Hedersmedlem

Kanon för bladservrar.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

"Thermalright uppger att anledning till varför man nu lanserar denna processorkylare är att man fått mycket brev från folk som önskar få ut mer prestanda ur sin serverhårdvara."

= Överklockning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
"Thermalright uppger att anledning till varför man nu lanserar denna processorkylare är att man fått mycket brev från folk som önskar få ut mer prestanda ur sin serverhårdvara."

= Överklockning?

Du läste inte hela artikeln eller Beelzis inlägg va?
Men jo det är för överklockning, finns nog ett par stycken som sitter på serverproppar privat och vill lattja runt

Permalänk
Hedersmedlem

JIPPI ska ha!

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Tja, jag tar då tacksamt emot nånting över huvud taget till S771. Fick beställa kylare från tyskland, då det är rätt omöjligt att låta folk jobba i samma rum som en server med intels standardkylare. Har aldrig hört något värre. Och utbudet i Sverige var... ähm... ganska klent.

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Avstängd

Helt gigantisk.

Permalänk
Medlem

Fan vad sjukt det ser ut med en mega-blaff fläns för att kyla en liten bit kisel och silikon. Galenskap! Give kylarlösa processorer plz

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Avstängd

Men en server ska väll vara liten :P?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Men en server ska väll vara liten :P?

*harkel*

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kirkunit
Tja, jag tar då tacksamt emot nånting över huvud taget till S771. Fick beställa kylare från tyskland, då det är rätt omöjligt att låta folk jobba i samma rum som en server med intels standardkylare. Har aldrig hört något värre. Och utbudet i Sverige var... ähm... ganska klent.

Har man hört Intels originalkylare så har man svårt att förstå "We have received many distraught emails from users across the globe complaining that their stock cooler would not allow them to overclock their servers."

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Hedersmedlem

Perfekt! Detta kom lägligt, ja om jag nu lyckas spåra någon återförsäljare. Ifall servern inte är installerat i rack är denna lösning väldigt bra. Det är sällan en server för mindre organisationer, och särskilt inte med den hårdvara vi nu har, har större belastning än medium. HR-01 skulle därför utan tvekan fungera väl som passiv kylare.

Om någon redan ny har tips på var denna version kan beställas så skriv gärna och berätta.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Perfekt! Detta kom lägligt, ja om jag nu lyckas spåra någon återförsäljare. Ifall servern inte är installerat i rack är denna lösning väldigt bra. Det är sällan en server för mindre organisationer, och särskilt inte med den hårdvara vi nu har, har större belastning än medium. HR-01 skulle därför utan tvekan fungera väl som passiv kylare.

Om någon redan ny har tips på var denna version kan beställas så skriv gärna och berätta.

PCB borde få in dem snart, så snart finns de att beställa i butik skulle jag tro.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Perfekt! Detta kom lägligt, ja om jag nu lyckas spåra någon återförsäljare. Ifall servern inte är installerat i rack är denna lösning väldigt bra. Det är sällan en server för mindre organisationer, och särskilt inte med den hårdvara vi nu har, har större belastning än medium. HR-01 skulle därför utan tvekan fungera väl som passiv kylare.

Om någon redan ny har tips på var denna version kan beställas så skriv gärna och berätta.

PCB borde få in dem snart, så snart finns de att beställa i butik skulle jag tro.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner

Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Men en server ska väll vara liten :P?

*harkel*
http://www.vcu.edu/vcu/ucc/mainframe.JPG

I lawl'd

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner

*harkel*

Trevlig gammal AS/400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birks
Trevlig gammal AS/400

Lol, det var ju inte jag som sa "*harkel*", det var ju Ekner som sa det

Jag klippte och klistrade lite i mitt inlägg så att jag skulle få med både piddemans och ekners inlägg. (så man skulle få med hela "konversationen")

Jag gjorde alltså så att det ser ut mer som i ett pm istället

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/