moh airborne 100% cpu?

Permalänk
Medlem

moh airborne 100% cpu?

Hej!!spelet skickar upp min intel dual core 3.2ghz till 100% och slutar med att spelet fryser.N'ån som har samma probs??

hp d4492.se (märkesburk alltså)

intel d 940 3.2 ghz dual core
2g ram
asus 7900gtx 512 ram
sb elite pro
xp home

Visa signatur

Hilding

Permalänk
Medlem

testat nyaste drivrutinerna till grafikkortet?

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem

Det ska dra 100% så det har inget med det att göra om varför spelet fryset sig. MoH:A drar min processor upp i 100% också.

Permalänk
Medlem

Låste sig en gång för mig men det var bara att starta om spelet så funkade det igen...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tack för svaren,det hör till saken att spelet går segt som faen.Så ska testa med färskare drivisar.Undrar om det är graffe kortet i sig som inte hänger med.

Visa signatur

Hilding

Permalänk
Medlem

Klart att grafikkortet hänger med...

Jag kör med ett GTO klockat till GTX och det funkar perfa i airborne

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem

Oki,Jag har testat moh airborne på 1 jobbarkompis burk,som har 1 exakt likadan,Det var lika segt på den,så frågan är vad det är som är flaskhalsen på de här burkarna.Jag kör bf2 annars och det funkar klockrent,det är uppställt max på alla parametrar,samt 1600x1200 på 23" skärm.Har 45% cpu,50% ram förbrukat när lasten är som mest på det spelet.Läste på ea:s troubleshoot att man kan ställa ner kvallen på ljudet,men det vette' faen,ska testa iaf.Tacksam för era svar,om ni har fler förslag till 1 lösning så ös på bara -:))....

Visa signatur

Hilding

Permalänk
Inaktiv

klart det ska ligga på 100% när man har spelet igång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
klart det ska ligga på 100% när man har spelet igång.

Är väl inte så klart. Det enda spel där min CPU arbetat i 100% är just MoH:A