Nykomlingar med sikte på gamers

Permalänk
Avstängd

Kommer nog inköpa hela kittet då det klatchar med hela mitt blåa system... bara skärmen som blir lite utmobbad då;)

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shayan
www.roccat.org,

Förövrigt så kommer Sweclockers bli först med ett testexpemplar!

En fråga till er besökare, tycker ni det är positivt när det finns någon representant omkring på forum osv?

mycket bra tycker jag visar att företaget bryr sig och engagerar sig i vad konsumenterna tycker vilket kan i sin tur bidra i kritik som företaget kan ta åt sig och utveckla...

Permalänk
Citat:

www.roccat.org,

Förövrigt så kommer Sweclockers bli först med ett testexpemplar!

En fråga till er besökare, tycker ni det är positivt när det finns någon representant omkring på forum osv?

Absolut, tycker det är väldigt positivt.

Ser fram emot musen, ser riktigt intressant ut.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Citat:

Det är mitt emellan, personligen är knapparna OK men inget mer. Det som gör tangentbordet speciellt är ytan, det är som en lite gummi yta som gör att det inte är halt eller för klibbigt. Det är skönt att bara ha handen på, det blir inte kallt heller som man ibland kan uppfatta plastiga tangentbord som vilket den här inte känns som heller. Viktigt att saker och ting ska vara utav bra kvalitet!

Jag tycker onekligen att de ser ganska tunna ut, har du kanske använd ett Logitech UltraX flat och kan jämföra med hur tunna de är med dem?

Citat:

Det kommer komma en speciell mus som är gjord för både vänster- och högerhänta!

Om hur länge kan den sådan mus tycka upp? Min Razer Copperhead börjar sjunga på sista versen, och jag behöver egentligen en ny ganska snart. Det finns ju så satans ont om musar för oss som använder vänsterhand. Är det så svårt och göra en mus som passar båda händerna, eller det kanske är så att det är så några som vill ha en sån mus?

Ni säger att ni har erfarenheter om detta, har ni erfarenheter av att musknapparna blir "slappa" och dåliga "fjädring" i dem efter en massa användning? Min Razer Copperhead har jag haft i snart 2 år nu, och vänster musknappen är så utsliten att den gör dubbelklick hela tiden vilket är oerhört irriterande. Är detta något ni har haft i åtanke när ni tagit fram musen att ha ordentligt bra kvalite på knapparna?

Permalänk
Medlem

Riktigt fint tangentbord

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Avstängd

Väldigt spännande, och äckligt snygga saker! synd att jag redan har min deathadder och funderar på deras tangentbord, men detta såg onekerligen vacket ut. Väntar på tester:D

och alla som säger att det är fjortis med lysande saker. Förklara exakt vad som gör det till fjortis.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Det kommer komma en speciell mus som är gjord för både vänster- och högerhänta!

Now you're talking! Har en Diamondback nu som jag tycker om men som är alldeles för liten för mina händer, har haft siktet inställt på den nya Boomslang som ska släppas snart men om eran modell blir bättre så kanske jag ändrar mig, allra helst hade man ju sett en modell speciellt formad för vänsterhanden, men det kanske är för mycket begärt

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk

Go ThunderCats!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Expertive
Jag tycker onekligen att de ser ganska tunna ut, har du kanske använd ett Logitech UltraX flat och kan jämföra med hur tunna de är med dem?

Om hur länge kan den sådan mus tycka upp? Min Razer Copperhead börjar sjunga på sista versen, och jag behöver egentligen en ny ganska snart. Det finns ju så satans ont om musar för oss som använder vänsterhand. Är det så svårt och göra en mus som passar båda händerna, eller det kanske är så att det är så några som vill ha en sån mus?

Ni säger att ni har erfarenheter om detta, har ni erfarenheter av att musknapparna blir "slappa" och dåliga "fjädring" i dem efter en massa användning? Min Razer Copperhead har jag haft i snart 2 år nu, och vänster musknappen är så utsliten att den gör dubbelklick hela tiden vilket är oerhört irriterande. Är detta något ni har haft i åtanke när ni tagit fram musen att ha ordentligt bra kvalite på knapparna?

Ja, om UltraX har samma yta som en laptop så är det väl det jag använder i stort sett. Kan säga att våran produktlinje är ganska mycket riktad den extremisten, som klickar slår och i stort sett dampar loss för de ska tåla saker och ting. De är inte tunna, utan de är som sagt ett mellanting. Du får "knappa ner" vilket vi tycker är viktigt för gamern som verkligen behöver få en viss respons i det han gör. Jag har personligen varit med om under evenemang då vissa har lånat platta tangentbord med som klickat på fel knapp för att den konkava ytan inte finns och att man ibland kan fokusera mer på annat än vad fingrarna finns.

Kan avslöja en intressant sak, våran musdesigner kommer direkt ifrån BMW, dvs han har designat bilar ni antagligen suttit i och suktat efter. Han kan sin sak kan jag säga, tyvärr så arbetar han med designen till den nya musen så det kan ta sin tid :/.

Nämnde faktiskt ida klockan 14 00 om att copperhead knapparna var lite för lösa! Och ja det är sant, jag nämnde det till han idag. Samt, jag nämnde även att formerna copperheaden har på knapparna är något jag vill se på våran produkt, då det ger en maximal kontakt och en bra känsla när man knappar. Men det är sant, att de slits ut är sant. Men jag kommer se till att det inte blir så med våra produkter kan jag lova

Permalänk
Medlem

Tyckte tangentbordet såg kalas ut, frågan är bara hur bra det fungerar med tangentkombinationer och sådant, blir vansinnig när det går att kombinera vissa tangenter.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk

Musen ser väldigt fin ut, då jag letar efter en ersättare till min Copperhead . Hoppas ni klarar att fixa till bra drivisar till musen också .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Okej, Jag som är glad i flygsim, då främst Lock On bara älskar tangentbord med mycket knappar! Ser riktigt lovande ut.

Musen verkar riktigt intressant med. Börjar tröttna på att bara ha en tumknapp på G5:an så den är verkligen intressant för mig.

Permalänk
Medlem

snygga saker men tangentbordet ser väldigt stort ut. vill ha bara som på en bärbar utan numlock o andra onödiga knappar. då hade ja köpt de redan idag.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Jag gick in på sidan och det ser ut som att ni har något med 69N 28E att göra, vilket även berättar att ni var på DHS07.
Ni var bra representerade på föregående event, så det blir spännande att se er igen. Glöm bara inte energidryckerna, de var guld

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Hedersmedlem

Tyckte att musen såg och verkade vara himla intressant. Snygg också.

Synd att den inte hade en lägre prislapp bara.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennyfax
Då är du helt bak och fram men oxå troligtvis fjortis ^^
Lysdiodrar attraherar ganska många fjortisar, så e det bara eller jag kanske skall säga teens.

Vet inte om det bara är här nere i Helsingborg men Fjortis= folk som super/festar och beter sig allmänt hjärndött+att de verkligen inte vet något om teknik och framför allt inte använder en massa lysdioder på sin utrustning.
Dock så är teknikarna glada på den punkten(något som kanske gör många sura här på sweclockers men det är ett faktum i min lilla stad )

Har själv lyckats köpa en Razer Copperhead så jag gillar väl lite lysande saker även om den kanske är lite väl överdriven.

Permalänk
Medlem

Kommer det finnas trådlösa utföranden av de här leksakerna?

Efter att ha gått över till trådlöst för två år sedan kommer jag aldrig gå tillbaka till sladdar igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Jag gick in på sidan och det ser ut som att ni har något med 69N 28E att göra, vilket även berättar att ni var på DHS07.
Ni var bra representerade på föregående event, så det blir spännande att se er igen. Glöm bara inte energidryckerna, de var guld

Ja det var vi! Tyvärr får jag meddela att det kommer hända något ännu häftigare den här gången

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Kommer det finnas trådlösa utföranden av de här leksakerna?

Efter att ha gått över till trådlöst för två år sedan kommer jag aldrig gå tillbaka till sladdar igen.

Tyvärr, för att maximera responstiden och mindre trubbel(sladdar ger mindre trubbel då trådlöst kan sjabbla ibland.)

Men det kan komma någonting från vår sida som är sladdlöst det vet man aldrig!

Permalänk
Medlem

Mina personliga erfarenheter säger mig att det inte går att kalla trådlösa produkter för gamingprodukter, så om de håller fast vid att vara ett gamingföretag kan man inte förvänta sig trådlösa versioner?

Permalänk
Citat:

Ja, om UltraX har samma yta som en laptop så är det väl det jag använder i stort sett. Kan säga att våran produktlinje är ganska mycket riktad den extremisten, som klickar slår och i stort sett dampar loss för de ska tåla saker och ting. De är inte tunna, utan de är som sagt ett mellanting. Du får "knappa ner" vilket vi tycker är viktigt för gamern som verkligen behöver få en viss respons i det han gör. Jag har personligen varit med om under evenemang då vissa har lånat platta tangentbord med som klickat på fel knapp för att den konkava ytan inte finns och att man ibland kan fokusera mer på annat än vad fingrarna finns.

Kan avslöja en intressant sak, våran musdesigner kommer direkt ifrån BMW, dvs han har designat bilar ni antagligen suttit i och suktat efter. Han kan sin sak kan jag säga, tyvärr så arbetar han med designen till den nya musen så det kan ta sin tid :/.

Nämnde faktiskt ida klockan 14 00 om att copperhead knapparna var lite för lösa! Och ja det är sant, jag nämnde det till han idag. Samt, jag nämnde även att formerna copperheaden har på knapparna är något jag vill se på våran produkt, då det ger en maximal kontakt och en bra känsla när man knappar. Men det är sant, att de slits ut är sant. Men jag kommer se till att det inte blir så med våra produkter kan jag lova

Jag använder ett UltraX idag som jag gillar väldigt mycket, men av någon anledning blev jag lite sugen på ett nytt. Lite konkava är knapparna på UltraX men inte så mycket som på ett vanligt. UltraX är ju inte direkt tunnast i klassen och även fast tangenterna är tunna så kan man trycka ner den en bit, jag tycker känslan är så som det ska vara i det. Bra mycket skönare än vanligt tangentbord.
Man skulle ju helst vilja känna på produkterna i verkligheten innan man ger sig på ett köp, så en fråga dyker upp angående det; kommer ni sälja grejerna i några affärer som har fysiska butiker så man kan känna på grejerna innan köp?

Bra att det är något ni tänker på det där med knapparna till musen, för jag är nog så irriterad över att den mus som man betalar 600 spänn inte ens håller två år. Har en månad eller liknande kvar på garantin, får väl försöka få razer att göra något åt musen och sen vänta på eran mus för vänsterhänta. Är egentligen inte riktigt nöjd med Copperhead:en annars heller, den är nog inte riktigt gjord för min hand. Men det finns dåligt utbud för oss som kör musen med vänster, bra att ni tänker på oss iaf och jag hoppas den musen blir vass
Dessutom hör jag till de som inte gillar lysande saker, mycket bra att ni har ett läge där man kan stänga av det. För jag hoppas det gäller på musen också?

Permalänk
Medlem

Jätte fina produkter, bra att man kan koppla in ljud och usb på tangentbordet, för mina sladdarna räcker inte ner till datorn..
Jag kommer antagligen köpa till min nya dator nu efter att det har kommit en recension om T-bordet och Musen. (om det gör det)

Kommer man kunna köpa sakerna på roccat.org eller i vanliga internet butiker? exempelvis Dustin Home, Komplett och DatorButiken

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Tyvärr, för att maximera responstiden och mindre trubbel(sladdar ger mindre trubbel då trådlöst kan sjabbla ibland.)

Men det kan komma någonting från vår sida som är sladdlöst det vet man aldrig!

Attans, kommer hålla ögonen öppna efter något sådant då. Det är lurigt att vara fast i den trådlösa bekvämligheten men sikta högra.

Önskar er lycka till på marknaden, hårdvaru marknaden kan lätt bli lite incestskadad med enbart ett fåtal tillverkare som springer i cirklar.

Permalänk

lite nya häftiga funktioner. bara de håller vad ni lovar så kan det vara ett givet köp min 49kr mus som hängt med i många år nu börjar padsen slite lite på

om bara lyset i musen går och stänga av plus att det är sladd så kan den mycket väl stå bland de som man väljer imellan. behöver någon snabb rakare iblan d:D
Dock tangentbordet så vet jag itne har hittat ett perfekt ifrån Ibm som jag diggar stenhårt. följ ibms standad o sen bara finslipa det där extra så kommer ni ha ett plus i kanten.

Dock fixa så att alla knappar kan tryckas in vid shift+shift testet man brukar göra

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
lite nya häftiga funktioner. bara de håller vad ni lovar så kan det vara ett givet köp min 49kr mus som hängt med i många år nu börjar padsen slite lite på

om bara lyset i musen går och stänga av plus att det är sladd så kan den mycket väl stå bland de som man väljer imellan. behöver någon snabb rakare iblan d:D
Dock tangentbordet så vet jag itne har hittat ett perfekt ifrån Ibm som jag diggar stenhårt. följ ibms standad o sen bara finslipa det där extra så kommer ni ha ett plus i kanten.

Dock fixa så att alla knappar kan tryckas in vid shift+shift testet man brukar göra

Tack! Ska testas absolut!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Attans, kommer hålla ögonen öppna efter något sådant då. Det är lurigt att vara fast i den trådlösa bekvämligheten men sikta högra.

Önskar er lycka till på marknaden, hårdvaru marknaden kan lätt bli lite incestskadad med enbart ett fåtal tillverkare som springer i cirklar.

Tack!

Permalänk
Medlem

Jag väntar på den dagen då de släpper ett tangentbord likt apples senaste i aluminium, fast med programmerbara knappar i ytterst minimalistiskt utförande tillsammans med en mus helt beklädd i aluminium. Inga jävla lysande mojänger (vad är egentligen poängen?).

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem
Citat:

låter ju helt underbart, älskar ytan på min copperhead och om den inte heller slits så är det ju kalas. Att det dessutom är en BMW designer är ju bara ett plus i kanten
Trevligt att få svar på alla frågor som folk har också, ger en mer förtroende än vad andra företag gör som knappt verkar bry sig om folks åsikter och tankar. Kan ju inte påstå något annat än att jag e grymt sugen på musen när den kommer.
Har dock en fråga: Varför använder ni första generationens Lasermotor? För det är väl denna om man ska lita på Razer.

Permalänk
Medlem

Ni som klagar (inte klagar men..typ..) på Kone musen att den ser ut som en Logitech mus så har dom faktiskt skrivit så här:

"Kone är en riktig gamingmus som kombinerar de bästa finesserna från andra modeller på marknaden tillsammans med våra egna"

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Musen var väldigt stilig, släpp en spegelvänd modell och jag köper den utan tvekan.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Musen verkar ju redigt mysig, vacker var den också. Lite tråkigt på högt pris bara "/
Får se, kanske blir en i framtiden trots det.
Iofs, tänker man på vad man får kan priset vara hyfsat motiverat, tål att funderas på ^^

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Tycker om designen och blått ljus är snyggt och bra för att hitta i mörkret så länge som det inte är för starkt ljus. Tycker själv bara om stora feta möss som är för högerhänta. Sorry alla vänsterhänta ni får skriva till Logitech eller någon annan stor tillverkar och klaga
Tycker speciell om att alla inställningar memoreras i musen och tangentbordet. Då slipper jag göra om alla inställningar för alla special knappar när jag installerar om datorn eller använder dem på en annan dator.

Ser fram emot hela paketet med tagentbord, mus och musmatta.
Det ända jag saknar är att det inte finns en trådlös version då min näsa dator blir en kraftpacket till mediecenter TV för både gaming och TV och då blir det lite fult med kablar över golvet. Skulle annars vara fint om roccat kom med en trådlös gamepad i samma design. Kanske kommer när wirless USB blir standard på moderkorten

Sitter nu med en Logitech MX1000 mus och MX3100 tangentbord som börjar bli gammal. Det har börjat knaka och om alla knappar och batteriet i musen inte är utbytbart