Nykomlingar med sikte på gamers

Permalänk
Medlem

gud jag älskar er! ifall det kommer en vänstermus kommer jag lätt lägga 700kr på den! jag har alltid suttit med universalmusar för höger/vänster och har aldrig sett en mus för vänsterhänta! min mus jag har nu är bra sliten med, blir nog en vänstermus och en musmatta från er!

Permalänk
Medlem

Finfint, jag kommer antagligen beställa när de kommer

Permalänk
Medlem

Vad som skulle behövas är också en ny mus liknande MX-300 (när den körs i 1000mhz). Är den bästa spelmus jag haft, passar mig utmärkt, dock börjar min bli gammal.

MX300 (1000 mhz utan negativ accel) positiva saker:
+Liten. Jag använder helst bara fingrarna att styra musen med. Gillar inte att få flytta hela handen som med MX500 och liknande. Att den är låg är mycket mycket bra.
+Inga sidoknappar som man kan råka trycka på. Gillar verkligen en basic design. Inget extra lull som kostar extra pengar. vänsterknapp, högerknapp och scrollhjul (gärna i 2 riktningar) som går att trycka på. Det är allt som behövs.
+ Vid 1000mhz så är den extremt följsam.

Vad som skulle kunna förbättras:
- Ännu lite lägre och kortare design. Inte Smalare då det blir svårt att få plats på den. Nästan lite bredare kan vara bra. Men lägre och kortare skulle troligen vara ännu bättre.
- Fler dpi-lägen. Vad jag förstår så har den bara 400, ska ha 800 men har bara 400. Att kunna ändra ända upp till 2000 skulle vara bra för stora skärmar.
- En riktigt bra och extremt följsam sensor.

--------------------------------------------

En fråga angående tangentbordet: Går det att tvätta?

Råkade tvätta sönder mitt tangentbord. Var dock ett simpelt 79kr från Clas Ohlsson, så köpte ett nytt likadant.

Har aldrig velat köpa ett dyrt då de brukar kännas ganska ohygeniska efter några år. Om det går bra att tvätta så är det ett stort plus.

Riktigt låga tangenbord är det också ont om.

Sen måste man kunna hålla in många knappar utan att det piper.

Permalänk

förresten det gick att ändra färg på lysdioderna på musen. om jag inte löste helt fel. ni som klagar på blått.

Permalänk
Medlem

Ofyfan vilket läckert tangentbord

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

"Musen har bland annat sex programmerbara knappar, scrollhjul i tre riktningar, inbyggt minne, 2000 dpi med justering on-the-fly och klarar av 7080 bilder per sekund."
tre riktningar? upp&ner och vadå?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Musen har en mängd inbyggda lysdioder som kan kombineras för att få fram olika färger. De kan också blinka, pulsera osv.

Wow! Vad häftigt!!! Shit vad koolt asså!!1 Det måste jag ha!!!111

Permalänk
Medlem

Me like the keyboard
Rätt snyggt gjort med att skapa ett "gamer"-tangentbord utan att för den delen behöva ta till sliskig DH-design. Placeringen ac LCDn, uttagen på sidan. Helt ok faktiskt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lenco
"Musen har bland annat sex programmerbara knappar, scrollhjul i tre riktningar, inbyggt minne, 2000 dpi med justering on-the-fly och klarar av 7080 bilder per sekund."
tre riktningar? upp&ner och vadå?

fram/bak, vänster/höger o neråt som en vanlig tryckknapp skulle jag tro.

"Lansering på DH" - så att man kan köpa det av er på plats eller bara se o känna lite?

..och får sweclockers testa prylarna innan DH?

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt En fråga:

Eftersom musen ändå är rätt dyr, eller ja inte dyrare än andra gaymermöss kanske men ändå rätt mycket pengar för en mus - hur mycket skulle det kosta extra att skicka med två "skal" - ett för höger och ett för vänster. Eller helt enkelt göra samma mus men i två olika versioner. Känns som om det egentligen inte borde bli mycket dyrare än att ha en högermus och en för både höger och vänster - det är ju ändå två olika modeller. Elektroniken är ju precis den samma, och även tumknappar etc borde gå att använda likadana på båda. Jag är vänsterhänt men "musar" med höger och är van vid det. Verkar dock lite dåligt med vänstermöss som inte är "unisex".

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morot11
Wow! Vad häftigt!!! Shit vad koolt asså!!1 Det måste jag ha!!!111

Ja du, jag håller med dig. Varför vill man ha ett lokalt disco i musen? Mycket mer patetiskt än såhär blir det inte.

Permalänk
Medlem

me like!

Visa signatur

Processor: AMD Athlon64 X2 5200+ (65w) @ 3200mhz. Modekort: Abit KN9 Ultra. Minne: A-DATA 2x512, 1x1024mb @ DDR800. Grafikkort: Gainward 8800GTS 320mb. 3DMark05: 15678p.

Permalänk
Medlem

För min del så hänger musen till stor del på hur drivrutinerna är.
Logitechs möss kan jag inte använda med deras drivare för dom förstör sensen och man får en äcklig mus acceleration som inte går få bort helt på normalt vis.

Ser fram imot SweC' s recension med djup ingång av drivrutinerna.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
För min del så hänger musen till stor del på hur drivrutinerna är.
Logitechs möss kan jag inte använda med deras drivare för dom förstör sensen och man får en äcklig mus acceleration som inte går få bort helt på normalt vis.

Ser fram imot SweC' s recension med djup ingång av drivrutinerna.

http://www.teampandemic.net/features/12

problem solved.. kör med mx518 just nu, inne på min andra. Men håller givetvis ögon o öron öppna för nyheter.. tycker dessa produkter ser bra ut på bild/papper men ett test eller två vill man nog läsa.. gärna prova den själv först också innan man dömer ut/prisar den.

MVH

Visa signatur

Dator: Zalman GT1000|Gigabyte X48-DQ6|C2D E8400@3.6GHz|Gigabyte GeForce GTX 460 SOC 1GB|ASUS Xonar DX|Mushkin 8500 2x2GB|Intel X25-M G2 160GB|2 x WD RE2 320GB|Samsung HD501LJ|Corsair TX750W || Headset: Qpad QH1339 || Skärm : Samsung SyncMaster 2253BW

Permalänk

Nej nej nej gör inte coola förpackningar suck hatar att behöva spara alla dessa j*vla förpackningar bara för att dom är snygga

Lycka till med lanseringen musen ser riktigt fräsch ut.

Permalänk
Discokungen

Otroligt snygga. Hade jag inte haft ett G15 så hade jag nästan haft lust att lägga en tusenlapp på det tangentbordet.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Hoppas dcu snappas up av andra, (fast det gör det nog om de funkar 100%). Funkar rätt bra på min a4tech 2x men 100% är ju inte sämmre.

Permalänk
Avstängd

Hoppas det blir bra, inte som med Razor... "riktiga" gamers pryder kartong och lovar gröna skogar men fan vad råttan sög skit som man hitta i kakburken (Razor Boomslang 2000)

Är tangentbordet av riktigt metall eller plast som alla andra som hävdar sig tillverka i aluminium?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

är det inte så få knappar som möjligt man kan lyckas röra på en mus som gör den till gamermus?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shayan
www.roccat.org

En fråga till er besökare, tycker ni det är positivt när det finns någon representant omkring på forum osv?

Positivt och positivt, på mig fungerar det iallafall ur marknadsföringssynpunkt! Jag blir sugen på att kolla in grejorna när det finns någon som skriver fritt och öppet (alltså inte så schablonmässigt och politiskt tillsnyggat) på ett forum, som jag vet att jag kan fråga om saker osv. och kanske få ett rimligt svar. Det visar också på lite engagemang inför produkten. Tummen upp för det!

Visa signatur

K#^Ab
Mr_Krut: Seriöst, vi försöker få jämnställdhet i världen också kommer Asus och förstör allt med en pluttig rosa laptop

Permalänk
Medlem

Ser nice ut... men tyvär saknar jag fortfarnade ett tangetbord med många programerbara knappar som är trådlöst. Behöver byta bort både mitt tangentbord och mus till trådlösa eftersom jag vill kunna använda dem framför tvn och spela spel titta på film m.m. Men tyvär så finns det ingen tillverkare i dags lägget som kan fylla mina behov i tangentbors världen. Hade ni kunnat göra en version med tangentbord + mus trådlösa också så vore det guld värt eftersom det finns inget bra trådlöst tangentbord i nu lägget.

Responstid i all ära....men hur mycket skiljer det igentligen?

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henmyr
Vad som skulle behövas är också en ny mus liknande MX-300 (när den körs i 1000mhz). Är den bästa spelmus jag haft, passar mig utmärkt, dock börjar min bli gammal.

MX300 (1000 mhz utan negativ accel) positiva saker:
+Liten. Jag använder helst bara fingrarna att styra musen med. Gillar inte att få flytta hela handen som med MX500 och liknande. Att den är låg är mycket mycket bra.
+Inga sidoknappar som man kan råka trycka på. Gillar verkligen en basic design. Inget extra lull som kostar extra pengar. vänsterknapp, högerknapp och scrollhjul (gärna i 2 riktningar) som går att trycka på. Det är allt som behövs.
+ Vid 1000mhz så är den extremt följsam.

Vad som skulle kunna förbättras:
- Ännu lite lägre och kortare design. Inte Smalare då det blir svårt att få plats på den. Nästan lite bredare kan vara bra. Men lägre och kortare skulle troligen vara ännu bättre.
- Fler dpi-lägen. Vad jag förstår så har den bara 400, ska ha 800 men har bara 400. Att kunna ändra ända upp till 2000 skulle vara bra för stora skärmar.
- En riktigt bra och extremt följsam sensor.

--------------------------------------------

En fråga angående tangentbordet: Går det att tvätta?

Råkade tvätta sönder mitt tangentbord. Var dock ett simpelt 79kr från Clas Ohlsson, så köpte ett nytt likadant.

Har aldrig velat köpa ett dyrt då de brukar kännas ganska ohygeniska efter några år. Om det går bra att tvätta så är det ett stort plus.

Riktigt låga tangenbord är det också ont om.

Sen måste man kunna hålla in många knappar utan att det piper.

Om det går att tvätta vet jag inte riktigt, har inte testat och det lär nog inte vara någonting vi testar heller för tangentbord ska inte tvättas, utan rengöras med vått papper med något medel på möjligtvis.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Hoppas det blir bra, inte som med Razor... "riktiga" gamers pryder kartong och lovar gröna skogar men fan vad råttan sög skit som man hitta i kakburken (Razor Boomslang 2000)

Är tangentbordet av riktigt metall eller plast som alla andra som hävdar sig tillverka i aluminium?

Tangentbordet är av plast, men känslan är absolut inte som man skulle kunna tro.

Permalänk
Medlem

shayan:

Några snabba frågor...

1. Hur är storleken på musen?, mx500 passar bra åt mig som har stora händer hur är storleken på denna mus något liknande eller mindre eller störe?
2. Tror du att ni kommer göra en trådlös mus i framtiden?
3. Tror du att ni kommer göra ett trådlöst tangentbord i framtiden?
4. I så fall hur långt fram i framtiden tror du det ligger?

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinkansen
Ja du, jag håller med dig. Varför vill man ha ett lokalt disco i musen? Mycket mer patetiskt än såhär blir det inte.

seriöst... du är ganska patetisk.

Visa signatur

OCZ StealthXStream 600 Watt | Intel Core i5 750 | Gigabyte GA-P55-UD3 | Corsair 4GB 1333MHz XMS3 | powercolor HD5850 | 500GB Western Digital Caviar Black | Windows 7

Permalänk
Medlem

då shayan kommenterade miljövänliga produkter så vill jag fråga honom om deras produkter tillverkas i europa med miljövänliga åtgärder, annars kan man lika gärna skita i deras produkter och behålla sina gamla

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
då shayan kommenterade miljövänliga produkter så vill jag fråga honom om deras produkter tillverkas i europa med miljövänliga åtgärder, annars kan man lika gärna skita i deras produkter och behålla sina gamla

jag gissar på asien. sen smäller de på sin logo och kallar det sin egen precis som alla andra.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv

Han kanske syftar till att dom följer RoHS standarden. http://en.wikipedia.org/wiki/RoHS

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shayan

Tangentbordet är av plast, men känslan är absolut inte som man skulle kunna tro.

Det låter bra, vill gärna ha av alu men stadig plast går väldigt bra med.
Blir å köpa en snart

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Tangentbordet ser riktigt lovande ut. Jag gillar att ni har behållit standard layouten och lagt till extra knapparna ovanför.

Ett par kommentarer och frågor:
1. Jag antar att det är USB portar som man kan se på sidorna?
2. Kan man deaktivera windows tangenterna?
3. Finns det utbytbara knappar så att man kan byta alla M-knappar mot andra symboler?
4. Jag skulle föredra om ni bytte ut LCD skärmen mot en OLED eller bara gjorde bakgrunden svart istället för blå, känns som att ljuset ifrån den kommer att vara irriterande.

Hoppas det kommer att sälja bra, det behövs lite nytt blod i branschen.

Jag tycker att det är väldigt bra att det finns en representant som skriver i forum och som man kan ställa frågor till. Det visar att företaget bryr sig om sina kunder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightportier
http://www.teampandemic.net/features/12

problem solved.. kör med mx518 just nu, inne på min andra. Men håller givetvis ögon o öron öppna för nyheter.. tycker dessa produkter ser bra ut på bild/papper men ett test eller två vill man nog läsa.. gärna prova den själv först också innan man dömer ut/prisar den.

MVH

Som sagt, jag hoppas på drivrutiner som gör det där på en gång.
Sedan så var länken till fix-filen död :S

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]