HJÄLP ställa in 5.1 ljud

Permalänk

HJÄLP ställa in 5.1 ljud

hej har just kopplat optisk kabel från hörlursingången som även ska ha SPDIF till min reciver. Jag har ställt in allt på recivern men under inställningarna på datorn så hittar jag inget annat än stereo och jag fattar inte vad som är felet. Jag är inne på digital output och speakers under realtek HD Audio inställningar men hittar som sagt inga andra möjligheter än att välja stereo... kan nån snabbt hjäla mig med några upslag?

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk
Medlem

Vad händer om du ställer in spdif passthrough i din media spelare då? Då borde din reciver ställa in sig på Dolby Digital när du spelar upp en DVD te.x. Oavsätt vad du ställer in i windows.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk

jag fixade det igår, så det hela är löst. Jag hade inte digital output (eller vad benämningen är) som förval, utan istället speakers.

Nu är nästa problem att fixa till problemet att bilden på projen blir "kapad" på de yttersta cm på duken. gissar att detta måste ställas in på projektorn. Får se om overscaninställningarna löser detta.

Nu svänger tråden över från ljud till bild märker jag, ställer ändå en liten fråga till om det; Kan man ställa in 720p på den bild som ska levereras på duken och behålla annan upplösning på datorns skärm? Jag väljer nu att den externa skärmen ska vara en "spegling" av datorns skärm men så kanske man inte behöver göra? Vad är bäst enl. er?

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200