Transcend introducerar stort Compactflash-minne

Permalänk
Melding Plague

Transcend introducerar stort Compactflash-minne

Tillverkaren Transcend har idag lanserat ett mycket stort minneskort med Compactflash-gränssnitt. Det har en lagringskapacitet om 16 gigabyte som är mycket ovanligt på Compactflash-minnesmarknaden.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

OMG! Så jäkla billigt

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

hmm...

var detta verkligen nått nytt? jag är hyfsat säker på att jag sett 16G för bra länge sen..

men nyheten gäller kanske bara i landet?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Sandisk har haft sitt 16GB CF-minne i flera månader... Även i Sverige.

Visa signatur

| Antec P180 (3 x Noctua NF-S12) | Asus P5N32E-SLI | Core2Duo E8400 Thermalright Ultra-120 + Noctua NF-S12 | 8GB DDR2 | ATI 4750 | Zalman 600w | Massa GB disk | Samsung 2443 | MS Sidewinder-mus |

Permalänk

du har nog rätt om sandisk.. kolla ex bara på prisjakt... ser ut som att det funntis sedan i feburari

http://prisjakt.se/produkt.php?pu=137100

Permalänk
Avstängd

Jag som hört talas om 32, så kommer det nyheter med 16? =/ förvirrande.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd

Öhh är inte CF kortens tid förbi ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrwhite
Öhh är inte CF kortens tid förbi ??

nein, CF över allt.

i vissa miljöer är den fysiska storleken dessutom bra då det avger värme bättre vilket gör billigare stora (nej inte fysiskt stora då) minnen till lägre pris och bättre hållbarhet.

sen är det IDE-standard också, viket iaf jag anser vara en fördel.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrwhite
Öhh är inte CF kortens tid förbi ??

Tappa ner ett SD-kort på en gräsmatta som inte har blivit klippt på några dagar... Gonatt. Ett CF-minne hittar du nog igen.

Visa signatur

| Antec P180 (3 x Noctua NF-S12) | Asus P5N32E-SLI | Core2Duo E8400 Thermalright Ultra-120 + Noctua NF-S12 | 8GB DDR2 | ATI 4750 | Zalman 600w | Massa GB disk | Samsung 2443 | MS Sidewinder-mus |

Permalänk
Medlem

DSLR. ^^

Visa signatur

Q6600 @ 2,8GHz - 4096mb TWINX 460MHz - 9800xt - MSI P6N

Permalänk
Medlem

Varför finns det inte en "ramdrive" som kan matas med sånna här minnen istället för dyra ddr-minnen?
Den skulle kunna palla 8 sånna här och sen ha intern raid 0 (som man aldrig behöver bry sig om) som gör att överföringshastigheterna ökar samtidigt som man fortfarande har låg accesstid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Varför finns det inte en "ramdrive" som kan matas med sånna här minnen istället för dyra ddr-minnen?
Den skulle kunna palla 8 sånna här och sen ha intern raid 0 (som man aldrig behöver bry sig om) som gör att överföringshastigheterna ökar samtidigt som man fortfarande har låg accesstid.

Om inte mitt minne sviker mig så har jag sett en sådan med plats för fyra stycken CF kort.

Dock var den lite onödigt dyr, sen vet jag inte om de tåls att stressa dem under en längre tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Om inte mitt minne sviker mig så har jag sett en sådan med plats för fyra stycken CF kort.

Dock var den lite onödigt dyr, sen vet jag inte om de tåls att stressa dem under en längre tid.

Aw, jag har letat som ett svin över ett sånt kort, du måste ge mig länken om du hittar det!